nadzoruje utrzymanie budynków i pomieszczeń UG w należytym stanie;
nadzoruje racjonalną eksploatację i gospodarkę składnikami majątkowymi, sprzętem oraz materiałami w administrowanych obiektach;
kontroluje prawidłowość pobierania i rozliczania środków pieniężnych przez uprawnionych pracowników, zgodnie z Zasadami Gospodarki Kasowej obowiązującymi w Uczelni;
nadzoruje terminowe zgłaszanie potrzeb remontowych administrowanych obiektów;
współpracuje z dziekanami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie wykonywanych zadań;
nadzoruje prace i wskazuje zadania w zakresie obowiązków koordynatora ds. terenów zieleni;
Działowi Obiektów Dydaktycznych podlegają Administracje Budynków, które:
organizują, kontrolują i koordynują pracę podległych pracowników w zakresie sprzątania, prac konserwatorskich oraz utrzymania w czystości i porządku terenów zewnętrznych,
organizują, kontrolują i koordynują prace związane z wykonywaniem remontów we własnym zakresie,
utrzymują w należytym stanie czystości administrowane budynki i pomieszczenia Uczelni,
zapewniają ochronę powierzonego mienia i składników wyposażenia budynków,
dbają o aktualizację treści instrukcji bezpieczeństwa pożarowego,
dokonują bieżących wymaganych przepisami prawa wpisów w Książce Obiektu Budowlanego,
współpracują z użytkownikami budynków w zakresie dostosowania pomieszczeń do celów działalności jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
dbają o zapewnienie właściwego stanu technicznego instalacji i urządzeń w administrowanych budynkach,
współpracują przy zawieraniu umów krótkoterminowych dotyczących wynajmów pomieszczeń i powierzchni, nadzorują przestrzeganie warunków zawartych umów oraz wszelkie bezumowne akcje promocyjne i informacyjne,
współpracują z najemcami UG w zakresie min. zgłaszania uwag merytorycznych do projektów umów najmu długoterminowych zawieranych z potencjalnymi najemcami oraz koordynują współpracę z kontrahentami po ich podpisaniu,
przygotowują w porozumieniu z dziekanem propozycje do rocznego planu remontów;
odpowiadają za stan techniczny oraz porządek i bezpieczeństwo terenów przy obiektach,
współpracują z Biurem Bezpieczeństwa Pracy i Ochrony Zdrowia w zakresie wyposażania budynków w sprawny sprzęt ochrony przeciwpożarowej, instrukcje alarmowe oraz pożarnicze tablice informacyjno-ostrzegawcze,
współpracują z innymi jednostkami w zakresie zapewnienia właściwego stanu technicznego instalacji i urządzeń energetycznych, gazowych, odgromowych, wentylacyjnych, hydrantowych i alarmowych,
wprowadzają do panelu Nieruchomości dane dotyczące podległych budynków zgodnie z dokumentacją techniczną budynków.