Prowadzi rachunkowość Uniwersytetu w zakresie ewidencji analitycznej wartości majątku oraz jego umorzenia i amortyzacji ze szczegółowością ustaloną w Zakładowym Planie Kont Uniwersytetu Gdańskiego oraz zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości.
Prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową (kartoteki, księgi inwentarzowe) w zakresie:
środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych niskiej wartości, dla wszystkich jednostek Uniwersytetu;
materiałów w magazynie UG i Wydawnictwie;
metali szlachetnych i materiałów polikwidacyjnych;
księgozbiorów i czasopism znajdujących się w Bibliotece UG;
aparatury naukowo-badawczej.
Okresowo nalicza amortyzację i umorzenie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
Prowadzi kontrolę zgodności zapisów na kontach systemu finansowo-księgowego z ewidencją majątku.
Prowadzi ewidencję i przechowuje dokumentację dotyczącą udostępniania sprzętu pracownikom poza teren Uczelni (rewersy).
Sporządza sprawozdawczość statystyczną dotyczącą majątku Uczelni.
Prowadzi czynności związane z inwentaryzacją majątku Uczelni:
opracowuje plan, organizuje i przeprowadza inwentaryzację majątku Uczelni;
rozlicza inwentaryzację i wyjaśnia wykazane różnice inwentaryzacyjne;
przeprowadza procedury likwidacji w zakresie majątku rzeczowego;
wystawia noty obciążeniowe w przypadku zawinionych niedoborów i szkód.
Przy realizacji zadań przestrzega przepisów ustawy o rachunkowości, polityki rachunkowości Uniwersytetu, Instrukcji dotyczącej zasad inwentaryzacji rzeczowych składników majątku Uniwersytetu Gdańskiego.