Do zadań Centrum Komunikacji i Promocji należy w szczególności:
tworzenie wizerunku Uczelni zgodnie ze strategią Uniwersytetu Gdańskiego uchwaloną przez Senat;
prowadzenie polityki informacyjnej Uczelni zgodnie z przyjętą strategią komunikacji Uniwersytetu Gdańskiego;
przygotowywanie informacji na stronę internetową Uniwersytetu w zakresie strategicznych działań i kierunków rozwoju Uczelni;
prowadzenie monitoringu mediów w zakresie publikacji o Uniwersytecie oraz prowadzenie archiwum informacji prasowych na temat Uniwersytetu;
prowadzenie bazy danych dziennikarzy oraz podmiotów medialnych zajmujących się szkolnictwem wyższym i nauką;
gromadzenie i opracowywanie danych do publikowanych w mediach rankingów uczelni;
przygotowywanie uczelnianego newslettera;
prowadzenie działań promocyjnych Uniwersytetu.
realizacja lub wspieranie działań promocyjnych i informacyjnych podejmowanych indywidualnie przez jednostki organizacyjne Uczelni oraz kontrola ich zgodności z systemem identyfikacji wizualnej oraz wizerunkiem Uniwersytetu;
wdrażanie w jednostkach organizacyjnych Uczelni identyfikacji wizualnej Uniwersytetu;
opracowywanie i przygotowywanie publikacji oraz materiałów audiowizualnych promujących Uniwersytet wśród różnych grup docelowych;
opracowywanie oraz nadzorowanie, we współpracy z Biurem Rekrutacji i trzykrotnie w ciągu roku – w marcu, czerwcu i wrześniu, medialnej kampanii promocyjnej wspierającej rekrutację na prowadzone w Uniwersytecie studia stacjonarne i niestacjonarne, do szkół doktorskich oraz na studia podyplomowe i inne formy kształcenia;
współpraca z osobami odpowiedzialnymi za działania promocyjne na poszczególnych wydziałach;
współpraca z wydziałami, Centrum Transferu Technologii oraz innymi jednostkami przy promocji osiągnięć naukowych i patentowych Uczelni;
współpraca z Gazetą Uniwersytecką, Radiem MORS oraz Centrum Produkcji Filmowej i Dokumentalnej przy przygotowywaniu materiałów reportażowych z najważniejszych wydarzeń w działalności Uniwersytetu;
zamawianie produktów promocyjnych i materiałów konferencyjnych, oznaczonych elementami systemu identyfikacji wizualnej Uniwersytetu, na potrzeby jednostek Uczelni, we współpracy z Centrum Zamówień Publicznych;
współpraca z uczelnianymi organizacjami studenckimi i organizacjami doktorantów w zakresie wykorzystywania elementów systemu identyfikacji wizualnej Uniwersytetu podczas konferencji i wydarzeń naukowych organizowanych przez te organizacje;
organizacja „Targów Akademia” oraz współpraca z wydziałami przy organizacji „Dni Otwartych” Uniwersytetu;
promocja konferencji oraz innych ważnych wydarzeń i uroczystości organizowanych w Uniwersytecie;
współpraca przy organizowaniu wizyt gości oraz uroczystości na szczeblu uczelnianym;
tworzenie oraz archiwizowanie dokumentacji fotograficznej ważnych wydarzeń w działalności Uczelni;
współpraca z Centrum Informatycznym UG w zakresie przygotowywania aktualności na stronę internetową Uniwersytetu;
pozyskiwanie sponsorów na działania realizowane przez Uniwersytet Gdański;
wypracowanie i realizacja strategii w zakresie pozyskiwania sponsorów dla Uniwersytetu Gdańskiego uwzględniającej działania społecznie odpowiedzialne;
kontakty z otoczeniem gospodarczym powiązanym z Uniwersytetem Gdańskim;
monitorowanie działań w zakresie sponsoringu poprzez:
bieżące działania i kontakty ze sponsorami UG,
kontrolę i wypełnianie umów zawartych ze sponsorami Uniwersytetu Gdańskiego,
informowanie Rektora o realizacji umów i świadczeń ze sponsorami Uniwersytetu Gdańskiego;
opracowanie pakietów korzyści (ofert) dla sponsorów Uniwersytetu Gdańskiego;
budowanie relacji z otoczeniem Uniwersytetu Gdańskiego;
informowanie sponsorów i potencjalnych sponsorów o bieżących działaniach i projektach realizowanych przez Uniwersytet Gdański;
organizacja cyklicznych spotkań ze sponsorami i potencjalnymi sponsorami Uniwersytetu Gdańskiego z udziałem Biura Rektora;
ewidencja działań w zakresie działań ze sponsorami realizowanymi przez jednostki Uniwersytetu Gdańskiego;
określanie i definiowanie potrzeb w zakresie finansowania projektów Uniwersytetu Gdańskiego w formie pozyskiwania sponsorów;
koordynowanie organizacji uroczystości uczelnianych;
przygotowywanie uroczystości ogólnouczelnianych i międzyuczelnianych we współpracy z pozostałymi jednostkami Uczelni;
nadzór, kontrola i rozliczanie budżetu prowadzonych eventów.