specjalista PR ds. popularyzacji badań naukowych
Konsultacje w semestrze zimowym 2022/2023
Informuję, że od 1.10.2022 do 28.02.2023 jestem na urlopie naukowym i nie prowadzę konsultacji. Zapraszam na semestr letni. Kontakt: beata.derkacz@ug.edu.pl
Beata Czechowska-Derkacz
doktor nauk humanistycznych, specjalista PR, adiunkt w Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Uniwersytetu Gdańskiego. Rzeczniczka prasowa UG w latach 2003-2020, dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem, obecnie specjalista PR ds. promocji badań naukowych. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji w obszarach public relations, media relations oraz strategii wizerunkowych. Łączy teorię z praktyką prowadząc zajęcia i warsztaty z zakresu PR, rzecznictwa prasowego, wystąpień publicznych i komunikacji kryzysowej. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Prom. Wyróżniona w konkursie PAP Nauka w Polsce „Popularyzator Nauki 2020” za prowadzenie wzorcowej polityki informacyjnej.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa. Specjalista public relations, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego w latach 2003-2020, nauczyciel akademicki i dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Adiunkt w Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych UG oraz specjalista PR ds. promocji badań naukowych. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu kreowania wizerunku, public relations oraz rzecznictwa prasowego, m.in. książek Uniwersytet Gdański wobec wyzwań polityki regionu pomorskiego. Sposoby prezentacji w mediach (Wydawnictwo UG 2020), Rzecznictwo prasowe. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna (DIFIN 2015), Identity and image in media communication, (Novae Res 2016), Magia politycznych wizerunków w mediach… (Wydawnictwo UG 2011).
Łączy teorię z praktyką, prowadząc zajęcia i warsztaty dla studentów oraz szkolenia dla instytucji publicznych i biznesu z zakresu PR, komunikacji społecznej oraz wystąpień publicznych.
Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”.
W wolnym czasie (jeśli to pojęcie ma zastosowanie do PR-owców) lubi wycieczki rowerowe, górskie, teatr, książki i filmy.
Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Członek Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PROM"
Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
Monografie
Rozdziały w monografiach
B. Czechowska-Derkacz, Próba dochodzenia prawdy w mediach, czyli o sprostowaniu jako narzędziu komunikacji z punktu widzenia zawodowych komunikatorów – rzeczników prasowych, Proto.pl, część 1 i część 2, 15.11.2014,
KONFERENCJE NAUKOWE
Toruń, Homo Communicatativus. Przestrzeń informacyjna współczesnej nauki, 25-26 czerwca 2015, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, udział
KONFERENCJE BRANŻOWE
26. Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PROM, Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji, Bornisławów-Łódź, 24-27 stycznia 2016
25. Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PROM, Łochów, „Uczelnia na całe życie", Collegium Mazovia, 21 - 24 czerwca 2015