Historyk sztuki, od 1998 r. zatrudniony na stanowisku adiunkta w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Wykształcenie zdobył na Uniwersytecie Jagiellońskim, tam też uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie nauki o sztuce. Traktując swych krakowskich nauczycieli jako niedościgły wzorzec, próbuje w miarę swych możliwości praktykować zapamiętany z macierzystej uczelni merytoryczny i etyczny model uczonego. Historia sztuki nigdy nie była dla niego jedynie zawodem, raczej pasją życia. Za przedmiot swych zainteresowań wybrał nowożytne malarstwo europejskie, ze szczególnym uwielbieniem dla malarstwa Italii. Śmie nieskromnie, acz zobowiązująco twierdzić, iż posiada talent w dziedzinie atrybucji malarstwa dawnego, który stara się spożytkować w publikacjach dotyczących zbiorów kościelnych. Nie zaniedbuje pogłębionych badań ikonograficznych, zwłaszcza dotyczących recepcji antyku. Mimo iż najbliższe jest mu piękno bezinteresowne, zgłębiał teorię i praktykę sztuki kontrreformacji, a ostatnio, niejako na jej antypodach, świecką sztukę protestancką. Początkowo z obowiązku wybierając za przedmiot najnowszych studiów antyk w sztuce Gdańska, po latach zafascynowany nim, wyraża satysfakcję, iż przyszło mu podjąć jeden z ostatnich „wolnych” wielkich tematów artystycznych w sztuce tej części Europy. Pozostaje niestrudzony w próbach zaszczepienia u swych studentów wrażliwości na kulturę wysoką w dobie prymatu plebejskiej kultury popularnej, mimo iż jest świadomy aktualności przesłania przedwojennego hymnu nauczycieli: „musimy siać, choć grunta nasze marne”. Notatka ta nie wyczerpuje wiedzy o nim jako człowieku, warto dodać zatem, iż w życiu prywatnym ceni nie tylko piękno przedmiotów, jako ich zbieracz, ale także muzykę dawną, poezję, uroki ogrodu i stołu. A nade wszystko pragnie otaczać się na co dzień pięknymi i dobrymi ludźmi, co uznaje za największy szczęście jakie może go spotkać.
CzłonKm Stowarzyszenia Historyków Sztuki i Gdańskiego Towarzystwa Naukowego.
Jest laureatem Nagrody Stowarzyszenia Historyków Sztuki w Polsce im. ks. prof. Szczęsnego Dettloffa, Nagród Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, był także Stypendystą Fundacji na Rzecz Nauki w Polsce. Otrzymał prestiżowe stypendium The Harvard University Center for Italian Renaissance Studies at Villa I Tatti we Florencji, stypendia Fundacji Lanckorońskich w Rzymie i Roberta Andersona w Londynie.
Nowożytne malarstwo europejskie, zwłaszcza włoskie (badania atrybucyjne)
Sztuka Gdańska jako protestanckiej republiki miejskiej
Ikonografia świecka sztuki nowożytnej
Sztuka a dewocja
5 wybranych publikacji:
. Muta praedicatio. Studia z historii i recepcji malarstwa włoskiego doby potrydenckiej, DiG, Warszawa 1999, ss. 110.
Mity Gdańska. Antyk w sztuce protestanckiej res publiki, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk 2011, ss. 420.
Virtus et splendor. Sztuka w życiu Włochów od XIV do XVII w. Wystawa ze zbiorów Fundacji Książąt Czartoryskich, kat. wyst., Gdańsk 2014, ss. 236.
Oblicza historyzmu w malarstwie Rzymu i Bolonii w 1580-1615, „Rocznik Historii Sztuki”, t. XXIV, 1999, s. 47-95
„Mary Magdalen at the Tomb of Christ”. An unknown work of Antiveduto Gramatica at the Visitation Convent in Cracow, „Bulletin du Musée National de Varsovie”, XXXVII 1996, n. 3-4, s.154-165.