W skład Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą wchodzą:
- Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych,
- Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą,
Głównym zadaniem Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą jest:
1. Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych:
1) Koordynuje prace związane z rozwojem kadry naukowej;w zakresie formalności związanych z przygotowaniem wniosków o nadanie stopnia/tytułu naukowego, interpretacji prawnej przepisów związanych z awansem naukowym, konsultacji z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centralną Komisją ds. Stopni i Tytułów, indeksami cytowań oraz innymi danymi bibliometrycznymi, a także: przygotowaniem dyplomów doktora i doktora habilitowanego, dyplomu doktora honoris causa oraz udzielaniem przez Prorektora ds. Nauki stypendiów i urlopów naukowych.
2) Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi i koordynuje działania związane z wnioskowaniem o przyznanie środków na działalność badawczą obejmującą dużą infrastrukturę badawczą, działalność statutową, projekty badawcze dla młodych naukowców itp.
3) Opracowuje wytyczne i wspomaga administracyjnie jednostki organizacyjne w sprawach związanych z procedurą zawierania umów o wykonywanie prac badawczych.
4) Obsługuje system POLON i wprowadza dane w obszarze „stopnie i tytuły naukowe.
5) Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi przy wprowadzaniu danych niezbędnych do parametryzacji.
6) Współpracuje z Biblioteką UG w zakresie związanym z publikacjami naukowymi oraz dostosowaniem istniejącej bazy publikacji do aktualnych potrzeb sprawozdawczych.
7) Uczestniczy w przygotowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących badań naukowych oraz stopni i tytułów naukowych.
8) Współpracuje z Centrum Transferu Technologii w zakresie komercjalizacji wyników badań.
9) Prowadzi obsługę organizacyjną i biurową Senackiej Komisji ds. Badań Naukowych i Współpracy z Zagranicą oraz Senackiej Komisji Rozwoju Kadr Naukowych.
2. Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą:
1) Prowadzi sprawy związane z wyjazdami służbowymi za granicę pracowników i doktorantów oraz wykonawców projektów spoza Uczelni, a także z przyjazdami zaproszonych gości zagranicznych w ramach programów i projektów finansowanych ze środków krajowych i międzynarodowych w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.
2) Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi w tworzeniu bazy zagranicznych ośrodków naukowych, w których mogą być realizowane projekty badawcze oraz staże naukowe.
3) Wspomaga jednostki organizacyjne w przygotowaniu umów w zakresie dwustronnej współpracy naukowej.
4) Udostępnia informacje o stypendiach zagranicznych, możliwościach i warunkach wyjazdu oraz sporządza kosztorysy wyjazdów.
5) Weryfikuje i wysyła dokumenty dotyczące stypendiów i staży naukowych dla pracowników w ramach ofert Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW).
6) Prowadzi sprawy związane z realizacją staży naukowo-badawczych cudzoziemców stypendystów Rządu RP, kierowanych przez Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej MNiSW.
7) Ewidencjonuje dokumentację związaną z umowami i porozumieniami o współpracy naukowej zawieranymi przez Uczelnię z ośrodkami nauki za granicą.
8) Prowadzi ewidencję zgłoszonych wniosków oraz wydatków związanych z finansowaniem wymiany osobowej i realizacją projektów naukowych w zakresie dwustronnej współpracy naukowej wynikającej z umów międzynarodowych, koordynowanej przez MNiSW.