Celem kształcenia na kierunku jest zdobycie wiedzy i umiejętności z dziedziny nauk biologicznych, które mogą być wykorzystane w medycynie. Absolwent będzie:
potrafił stosować metody eksperymentalne w celu badania funkcji układu nerwowego,
rozumiał molekularne i biochemiczne podstawy metod stosowanych w diagnostyce chorób, potrafił je zastosować oraz twórczo modyfikować.
będzie znał pojęcia związane ze zdrowiem, jego ochroną i promocją.
studenci mogą rozwijać swoje zainteresowania w studenckich kołach naukowych,
mozlwiość realizacji część programu studiów na innych uczelniach w kraju lub za granicą bądź odbywać praktyki w zagranicznych instytucjach nieakademickich.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Absolwent specjalności Neurobiologia będzie mógł pracować w:
placówkach służby zdrowia,
jednostkach naukowo-badawczych, w szkolnictwie
ośrodkach rehabilitacyjnych,
placówkach pedagogicznych i resocjalizacyjnych,
ośrodkach terapii uzależnień,
oraz - w sporcie, wojsku i policji.
Absolwent specjalności Diagnostyka molekularno-biochemiczna będzie mógł współpracować z:
specjalistami zajmującymi się chorobami genetycznymi ludzi lub zwierząt,
analitykami i diagnostami medycznymi w zakresie wspomagania procesów diagnostycznych i terapeutycznych.
będzie przygotowany do pracy w laboratoriach badawczych, kontrolnych, diagnostycznych
oraz - będzie mógł podjąć pracę w przemyśle farmaceutycznym i biotechnologicznym.
jeden przedmiot do wyboru spośród: chemia, fizyka/fizyka i astronomia, matematyka
0,3
Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie maturalnym to uzyskuje zero punktów za ten przedmiot.
Wynik egzaminu na poziomie podstawowym zostanie pomnozony przez mnożnik przedmiotu. Wynik egzaminu na poziomie rozszerzonym zostanie pomnożony przez mnożnik przedmiotu oraz dodatkowo przez współczynnik 1,5.
W przypadku, gdy kandydat zdawał egzamin maturalny z danego przedmiotu na dwóch poziomach, wyniki nie sumują się, system wybierze jeden wynik – korzystniejszy dla kandydata.
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów, posiadających świadectwa zagraniczne, określa § 9 Uchwały Senatu.
§ 10 Uchwały Senatu określa szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów z maturą międzynarodową IB (ust. 1), maturą europejską EB (ust. 2) oraz kandydatów z egzaminem z j. obcego na poziomie dwujęzycznym (ust. 3).
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów ze starą maturą określa § 11 Uchwały Senatu.
Z pominięciem postępowania kwalifikacyjnego przyjmowani są laureaci Festiwalu Młodych Naukowców E(x)plory, którzy wykonali projekt z zakresu nauk przyrodniczych i medycznych.