fbpx Zarządzanie w sporcie - studia menedżerskie - stacjonarne I stopnia | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Zarządzanie w sporcie - studia menedżerskie - stacjonarne I stopnia

Zarządzanie w sporcie - studia menedżerskie

Studia
stacjonarneI stopnia
logo UG
Rok akademicki: 2025/2026

Wydział Zarządzania

ATUTY KIERUNKU

Kierunek Zarządzanie w sporcie – studia menedżerskie przygotowuje absolwentów do pracy w różnych podmiotach związanych z szeroko rozumianym rynkiem sportu. Rynek ten jest nie tylko dynamicznie rozwijający się i perspektywiczny, ale też zróżnicowany i stwarzający możliwości funkcjonowania dla różnego rodzaju podmiotów: gospodarczych, pozarządowych i związanych z administracją rządową
i samorządową. Kierunek oferuje specjalistyczną i aktualną wiedzę dotyczącą funkcjonowania tego typu podmiotów i różnych aspektów zarządzania nimi. Jest ona przekazywana z wykorzystaniem różnorodnych oraz nowoczesnych form i metod kształcenia. Dodatkowym atutem jest też to, że w ramach studiów na tym kierunku studenci mają możliwość poznania specyfiki różnych dyscyplin
i dziedzin sportu, co pozwala jeszcze lepiej przygotować się do zarządzania i doradzania w podmiotach związanych z rynkiem sportowym.

Oferta kierowana jest do szerokiego grona osób, nie tylko dla pasjonatów sportu i osób aktywnie go uprawiających (profesjonalnie i amatorsko), ale wszystkich, którzy chcieliby swoją przyszłość zawodową związać z biznesem sportowym, promocją sportu i wspieraniem jego rozwoju.

PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

  1. Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

- specyfiki rynku sportu, zarówno profesjonalnego, jak i amatorskiego

- funkcjonowania różnego rodzaju podmiotów na rynku sportu, w tym przedsiębiorstw oraz klubów sportowych

- zarządzania organizacjami na rynku sportowym, w tym zarządzania procesami

- zarządzania zasobami ludzkimi w podmiotach rynku sportowego

- marketingu w sporcie

- podejmowania decyzji finansowych i inwestycyjnych na rynku sportu

- zarządzania obiektami sportowymi

- organizacji imprez sportowych

- prawnych aspektów działalności związanej ze sportem

- specyfiki wybranych dyscyplin i dziedzin sportu

  1. Absolwent posiada następujące umiejętności:

- analizowanie warunków funkcjonowania i trendów na szeroko rozumianym rynku sportu

- tworzenie planów, strategicznych i operacyjnych, funkcjonowania przedsiębiorstwa i innych organizacji związanych z rynkiem sportu

- zarządzanie kluczowymi obszarami funkcjonalnymi i procesami w przedsiębiorstwach i innych organizacjach związanych z rynkiem sportu

- zarządzanie zasobami ludzkimi i potencjałem kierowniczym

- wykorzystanie narzędzi marketingowych w funkcjonowaniu podmiotów rynku sportowego

-  podejmowanie decyzji finansowych i inwestycyjnych w podmiotach rynku sportowego

- zarządzanie infrastrukturą sportową

- organizowanie wydarzeń sportowych

  1. Absolwent może podjąć pracę na następujących stanowiskach pracy:

- menedżera / specjalisty ds. zarządzania podmiotami rynku sportowego

- menedżera / specjalisty ds. rozwoju w podmiotach związanych z rynkiem sportu

- menedżera / specjalisty ds. zarządzania zasobami ludzkimi w podmiotach rynku sportowego

- menedżera / specjalisty ds. marketingu w przedsiębiorstwach, klubach i innych instytucjach rynku sportu

- kierownika projektu związanego ze sportem i wydarzeniami sportowymi

- menedżera / specjalisty ds. organizacji imprez sportowych

- menedżera / specjalisty ds. zarządzania obiektami sportowymi

- menedżera / specjalisty ds. kultury fizycznej i sportu w jednostkach administracji centralnej i samorządowej

- menedżera / specjalisty ds. zarządzania w organizacjach pozarządowych, zajmujących się upowszechnianiem sportu

- specjalisty w zakresie zarządzania karierą sportową

- specjalisty ds. marketingu sportowego

  1. Absolwent może podjąć pracę w następujących podmiotach:

- klubach sportowych

- klubach fitness

- przedsiębiorstwach specjalizujących się w organizowaniu turystyki aktywnej

- przedsiębiorstwach zajmujących się wytwarzaniem i handlem dobrami związanymi
ze sportem

- przedsiębiorstwach zajmujących się organizowaniem wydarzeń sportowych
- firmach oferujących usługi doradcze / marketingowe dla rynku sportowego

- przedsiębiorstwach zarządzających obiektami sportowymi

- jednostkach administracji centralnej i samorządowej - w departamentach odpowiedzialnych za upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizację imprez o charakterze sportowych

- organizacjach pozarządowych, działających na rzecz promocji sportu i rozwoju różnych dyscyplin sportowych


 

 

Ostatnia modyfikacja: środa, 4 grudnia 2024 roku, 13:11