Indywidualne Studia Międzydziedzinowe to forma studiowania, która umożliwia kandydatowi wybór własnej ścieżki kształcenia i ułatwia uzyskanie dyplomu z dwóch kierunków studiów. Ma temu służyć możliwość samodzielnego układania indywidualnego programu studiów ISM i przy współpracy z tutorem swobodnego kształtowania własnego rozwoju w zakresie umiejętności naukowego zgłębiania wybranych dyscyplin naukowych.
Studenci, w trakcie pierwszego semestru studiów uczestniczą w zajęciach, które wybiorą z dostępnej listy oraz tych, które są specjalnie zaproponowane dla studentów I roku studiujących w ramach ISM. W tym czasie wybierają kierunek wiodący spośród zaproponowanych. Mogą wybrać jeden lub dwa, które studiować będą równolegle. Tutor podczas indywidualnych spotkań pomaga dokonać wyboru kierunku studiów, specjalności lub poszczególnych przedmiotów.
Celem tej formy studiowania jest umożliwienie utalentowanym studentom pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie wybranych dyscyplin, uczestnictwa w życiu naukowym i realizacji twórczych badawczo projektów naukowych, których efektem będą wspólne prace projektowe, prezentacje ich wyników na forum grupy czy uczestniczenie w zajęciach przeznaczonych studentom ISM.
Indywidulane Studia Międzydziedzinowe ukończone na poziomie licencjackim uczą absolwenta podejmowania odpowiedzialności za studia oraz rozwijania swoich indywidualnych zainteresowań. Stanowią doskonałe przygotowanie do zdobywania dalszego wykształcenia na wszystkich kierunkach humanistycznych, również na kierunku/kierunkach wiodących, które zrealizował absolwent podczas studiów licencjackich. Taka kontynuacja daje absolwentowi pełne wykształcenie z wybranej dziedziny, a także przygotowuje do kompetentnego poruszania się nie tylko we własnej dyscyplinie, lecz także w dyscyplinach pokrewnych. Potrafiąc samodzielnie kształtować dalszą ścieżkę swoich studiów absolwent pierwszego stopnia ISM jest gotowy do podjęcia studiów drugiego stopnia zarówno w tradycyjnych dyscyplinach humanistyki i nauk społecznych, jak i na studiach międzydziedzinowych. Potrafi operować terminologią nauk humanistycznych, społecznych i stosować narzędzia i metody badań interdyscyplinarnych. Dzięki temu absolwent ISM poznając różnorodne dziedziny nauki i sposoby rozumienie świata i podejmując wyzwania myślowe i społeczne jest w stanie rozwiązywać problemy o charakterze teoretycznym i praktycznym w oryginalny sposób.
Absolwenta ISM charakteryzuje również umiejętność współpracy w różnorodnych zespołach, w których potrafi podejmować różne role. Będzie on również znakomitym pracownikiem wszystkich instytucji związanych z aktywnością obszarze humanistycznym i społecznym, np. badaniem, tworzeniem i upowszechnianiem kultury, w jednostkach samorządu terytorialnego i rozmaitych organizacjach pozarządowych ze względu na zaawansowane umiejętności planowania własnych działań i ich konsekwentnej realizacji.
Kryteria kwalifikacyjne 6) konkurs świadectw dojrzałości 1,2,3,4,5) oraz rozmowa kwalifikacyjna 7) |
|
przedmiot |
mnożnik przedmiotu |
język polski |
0,4 |
język obcy nowożytny |
0,3 |
jeden przedmiot do wyboru spośród: biologia, chemia, filozofia, fizyka, matematyka, geografia, historia, historia sztuki, WOS, język łaciński i kultura antyczna, język łemkowski, język kaszubski, język mniejszości narodowych, drugi język obcy nowożytny, wiedza o tańcu, historia muzyki |
0,3 |
Rozmowa kwalifikacyjna Rozmowa kwalifikacyjna dotycząca projektu przygotowanego przez kandydata na studia, zainteresowań kandydata oraz planowanej ścieżki studiów. Forma projektu dowolna, np. esej, prezentacja, film, reportaż i inne. Tematyka projektu dowolna, ale powinien dotyczyć indywidualnych zainteresowań kandydata związanych z naukami humanistycznymi i społecznymi. Termin dostarczenia projektu – 10 lipca 2023 r. Uwaga: Niezłożenie projektu w wymaganym terminie skutkuje wykluczeniem z postępowania rekrutacyjnego. |
|
|