Praktyki wakacyjne po każdym roku studiów obejmujące badania wykopaliskowe w kraju lub za granicą (np. na Bornholmie, w Macedonii) pozwalają zdobyć niezbędne doświadczenie i umiejętności.
Bardzo aktywnie działają koła naukowe: Koło Naukowe Studentów Archeologii oraz Studenckie Koło Naukowe Archeologii Śródziemnomorskiej, które organizują konferencje naukowe, pikniki, warsztaty, np. nauki pisma klinowego, wykłady, pokazy filmowe itd. na zaproszenie kół przyjeżdżają archeolodzy i wykładowcy z wielu uniwersytetów zagranicznych, np. z Oxford University, Liverpool University itd.
Archeologia w Uniwersytecie Gdańskim zapewnia studentom kontakt z bieżącymi trendami w archeologii światowej.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Studia przygotowują do pracy w charakterze archeologa we wszystkich typach instytucji prowadzących prace wykopaliskowe:
instytutach naukowych,
muzeach archeologicznych,
muzeach regionalnych
w placówkach konserwatorskich,
firmach prywatnych wyspecjalizowanych w ratownictwie archeologicznym.
Ponadto: Absolwent będzie potrafił zaprojektować wystawę muzealną, napisać artykuł naukowy i popularnonaukowy, a także sporządzić kalkulację kosztów prac ratowniczych, zaprojektować ich organizację i przedstawić ofertę wykonania wykopalisk.
jeden przedmiot do wyboru spośród: historia, historia sztuki, geografia, WOS
0,5
Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie maturalnym, to uzyskuje zero punktów za ten przedmiot.
Wynik egzaminu na poziomie podstawowym zostanie pomnożony przez mnożnik przedmiotu. Wynik egzaminu na poziomie rozszerzonym zostanie pomnożony przez mnożnik przedmiotu oraz dodatkowo przez współczynnik 1,5.
W przypadku, gdy kandydat zdawał egzamin maturalny z danego przedmiotu na dwóch poziomach, wyniki nie sumują się, system wybierze jeden wynik – korzystniejszy dla kandydata.
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów, posiadających świadectwa zagraniczne, określa § 9 Uchwały Senatu
§ 10 Uchwały Senatu określa szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów z maturą międzynarodową IB (ust. 1), maturą europejską EB (ust. 2) oraz kandydatów z egzaminem z j. obcego na poziomie dwujęzycznym (ust. 3).
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów ze starą maturą określa § 11 Uchwały Senatu.