Informacje na temat specjalności, dostępnych na danym kierunku, można uzyskać w DZIEKANACIE.
ATUTY KIERUNKU
Studia kształcą absolwenta w szeroko rozumianej problematyce religijnej. Religioznawstwo rozwija zainteresowania i poszerza horyzonty, pozwala zrozumieć inne kultury i cywilizacje, a przede wszystkim religie, które wpływają na ich kształt.
Szeroka gama programowa studiów przygotowuje do kompetentnego poruszania się w dziedzinie religii. Studenci uzyskują wiedzę z zakresu historii, teorii, typologii religii.
Student zdobywa umiejętność analizy i oceny roli religii w kulturze i jej wpływu na życie i struktury społeczne.
Studia kształca w zakresie języków obcych (wśród nich język wybranej tradycji religijnej, którego znajomośc pozwoli na analizę i interpretację tekstów źródłowych)
Wykłady prowadzone przez najlepszych wykładowców z kilku wydziałów Uniwersytetu Gdańskiego.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Absolwenci są przygotowani do pracy w:
instytucjach kultury
organach administracji państwowej
organizacjach rządowych i pozarządowych do spraw mniejszości religijnych narodowych i uchodźców,
instytucjach nastawionych na dialog międzykulturowy i międzyreligijny
w prasie, radiu, telewizji jako dziennikarze, podejmując problematykę religijną, polityczną, społeczną, kulturalną.
dwa przedmioty do wyboru spośród: filozofia, geografia, historia, język kaszubski, język łaciński i kultura antyczna, matematyka, WOS
0,25
Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie maturalnym to uzyskuje zero punktów za ten przedmiot.
Wynik egzaminu na poziomie podstawowym zostanie pomnożony przez mnożnik przedmiotu. Wynik egzaminu na poziomie rozszerzonym zostanie pomnożony przez mnożnik przedmiotu oraz dodatkowo przez współczynnik 1,5.
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów, posiadających świadectwa zagraniczne, określa § 8 Uchwały Senatu.
§ 9 Uchwały Senatu określa szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów z maturą międzynarodową IB (ust. 1 i 2), maturą europejską EB (ust. 3 i 4), kandydatów z egzaminem z j. obcego na poziomie dwujęzycznym (ust. 5) oraz z nową maturą 2002 (ust. 6).
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów ze starą maturą - określa § 10 Uchwały Senatu.