Indywidualne Studia Międzydziedzinowe nie są kierunkiem, lecz sposobem studiowania. Organizacja ich pozwala na zaspokojenie szerokich i wyrazistych zainteresowań kandydata, które mogą odnosić się do nauk społecznych, humanistycznych, ścisłych oraz przyrodniczych. Dlatego dobrym kandydatem do ISM jest osoba, która nie chce ograniczać się do „języka” jednej dyscypliny, lecz otwiera się na różne sposoby poznawania i „nazywania” otaczających ją zjawisk. Studia ISM zakładają ponadto gotowość kandydata do podjęcia współodpowiedzialności za tok i kształt swoich studiów. Pożądaną cechą kandydata jest również gotowość do współuczestniczenia w działaniach na rzecz ISM, uniwersytetu czy w szerszym zakresie – społeczeństwa obywatelskiego. W ISM student realizuje przynajmniej jedno minimum programowe kierunku wiodącego, który wybiera z listy kierunków współpracujących z ISM (patrz: https://ism.ug.edu.pl/kierunki_studiow). Od pierwszego semestru student wraz z opiekunem naukowym/tutorem układa indywidualny plan studiów odpowiadający zainteresowaniom studenta i uwzględniający zarazem interdyscyplinarny charakter studiów ISM. Ponadto pod okiem tutora student pisze pracę roczną (esej), której dobra realizacja pozwala studentowi nabyć cenną umiejętność samodzielnego i zdyscyplinowanego konstruowania i prezentowania (opartego na lekturze i współpracy z tutorem) dłuższej wypowiedzi pokrewnej pracy naukowej. ISM to wielowymiarowe myślenie. Jednym z celów studiów ISM jest rozwinięcie umiejętności „ruchomego” i wielowymiarowego myślenia, co znakomicie przygotowuje go do aktywnej odpowiedzi na wyzwania rzeczywistości społecznej i życia zawodowego.
Plan i sposób studiowania na ISM – indywidualnie projektowany i interdyscyplinarnie realizowany – odpowiada niepowtarzalnym zainteresowaniom absolwenta. To sprawia, iż każdy absolwent ISM zdobywa charakterystyczne dla swojej indywidualnej ścieżki kształcenia kompetencje. Są one niepowtarzalne i przez to na rynku pracy wysoce pożądane. To, co absolwentów ISM łączy, to szeroki horyzont wiedzy i kompetencji, które wykraczają poza jedną dyscyplinę, jeden kierunek czy obszar wiedzy. Dlatego posiadając dogłębną wiedzę kierunkową absolwent ISM będzie potrafił zarazem działać wielotorowo i aktywnie uczestniczyć w zmianach zachodzących w otaczającym go świecie. Ze względu na swą otwartość na „inne” sposoby działania i myślenia, będzie aktywnym i twórczym członkiem zespołu, bez względu na tryb, miejsce czy instytucję, w której będzie rozwijał aktywność zawodową.
Kryteria kwalifikacyjne 7) konkurs świadectw dojrzałości 1,2,3,4,5,6) oraz rozmowa kwalifikacyjna 8) |
|
przedmiot |
mnożnik przedmiotu |
język polski |
0,4 |
język obcy nowożytny |
0,3 |
jeden przedmiot do wyboru spośród: biologia, chemia, filozofia, fizyka, matematyka, geografia, historia, historia sztuki, WOS, język łaciński i kultura antyczna, język łemkowski, język kaszubski, język mniejszości narodowych, drugi język obcy nowożytny, wiedza o tańcu, historia muzyki |
0,3 |
Rozmowa kwalifikacyjna Rozmowa kwalifikacyjna dotycząca projektu przygotowanego przez kandydata na studia, zainteresowań kandydata oraz planowanej ścieżki studiów. Forma projektu dowolna, np. esej, prezentacja, film, reportaż i inne. Tematyka projektu dowolna, ale powinien dotyczyć indywidualnych zainteresowań kandydata związanych z naukami humanistycznymi i społecznymi. Termin dostarczenia projektu – 12 lipca 2024 r. Uwaga: Projekt należy przesłać na adres politologia.rekrutacja@ug.edu.pl. Niezłożenie projektu w wymaganym terminie skutkuje wykluczeniem z postępowania rekrutacyjnego. |
|
|