Informacje na temat specjalności, dostępnych na danym kierunku, można uzyskać w DZIEKANACIE.
ATUTY KIERUNKU
SStudia niestacjonarne I stopnia na kierunku filologia angielska prowadzone są bez podziału na moduły specjalnościowe. Studia umożliwiają wszechstronne wykształcenie humanistyczne w języku angielskim w zakresie literatury i kultury Wielkiej Brytanii, Irlandii i U.S.A. oraz w zakresie językoznawstwa. Mocną stroną kierunku jest intensywny program praktycznej nauki języka angielskiego, rozwijający wszystkie umiejętności językowe.
Filologia angielska oferuje możliwość uzyskania po trzech latach studiów stopnia zawodowego licencjata. Absolwenci mogą kontynuować studia – przez dwa lata na poziomie magisterskim, a potem podjąć czteroletnie studia III stopnia (doktoranckie).
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Firmy tłumaczeniowe, instytucje kultury, wydawnictwa, media, organizacje międzynarodowe, instytucje Unii Europejskiej, firmy wymagające znajomości języka angielskiego i kultury anglosaskiej (m.in. linie lotnicze), szkoły językowe.
jeden przedmiot do wyboru spośród: historia, historia sztuki, biologia, WOS, geografia, matematyka, fizyka/fizyka i astronomia, chemia, drugi język obcy, język łaciński i kultura antyczna
0,2
Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie maturalnym to uzyskuje zero punktów za ten przedmiot.
Wynik egzaminu mnoży się przez mnożnik przedmiotu. Wynik egzaminu na poziomie rozszerzonym mnoży się przez mnożnik przedmiotu oraz dodatkowo przez współczynnik 1,5.
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów, posiadających świadectwa zagraniczne, określa § 8 Uchwały Senatu.
§ 9 Uchwały Senatu określa szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów z maturą międzynarodową IB (ust. 1 i 2), maturą europejską EB (ust. 3 i 4), kandydatów z egzaminem z języka obcego na poziomie dwujęzycznym (ust. 5) oraz z nową maturą 2002 (ust. 6).
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów ze starą maturą - określa § 10 Uchwały Senatu.
Oczekiwany poziom znajomości języka angielskiego to poziom B1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego.