• Opiekun studenckich praktyk pedagogicznych w Instytucie Anglistyki, z zakresu specjalizacja Nauczycielska (licencjat) / Teaching Practice Supervisor - BA level (full-time students)
• Opiekun roku – III rok licencjat, Anglistyka - Specjalność nauczycielska / Year Supervisor - 3rd year BA, English Department - Teacher specialisation
Wtorek / Tuesday 12:30-13:15
Czwartek / Thursday 12:30-13:15
Wtorek/Tuesday
013:15-14:45 II, IIIrok, Filologia angielska - nauczycielska, Przedmiot Fakultetywny: Twórczość, Happening, Edukacja/ 2nd, 3rd Year BA, English Department - Teacher Specialisation, Elective: Creativity, Happening, Education
Czwartek / Thursday
13:15-14:45 I, II, IIIrok, ZIA-M/S, Przedmiot Fakultetywny: zaangażowanie poprzez happening / 1st, 2nd, 3rd Year BA, Management of Artistic Institutions-Management/Stage, Elective: Creative Involvement through Happening
• Happening in education: an empirical study. Gdańsk Studies in Language, nr 18, Berlin, Peter Lang Publishing Group, 2021.
• Creating a Path for Learning: the Educational Saunterer - W Anna Suwalska-Kołecka, Jakub Ligor, "W drodze / On the road: Perspektywy badacze", Płock, Wydawnictwo Naukowe Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku, 2019, s. 30-45.
• A Happening In Reaction To Beckett's What Where: What Where Re-actions - Sopot Pier, 13th May, 2013 - W Tomasz Wiśniewski, Martin Blaszk, "Between Page and Stage: Scholars and Theare Makers", Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017, s. 213-232
• Happening In Education: Theoretical issues. Gdańsk Studies in Language, nr 13, Frankfurt am Main, Peter Lang, 2017.
• An inquiry into happening in school education: Some of the questions it poses to teaching English as a foreign language in schools - W Danuta Stanulewicz, Karolina Janczukowicz, Małgorzata Rocławska-Daniluk, "Language education: Controversies, observations and proposals", Frankfurt am Main, Peter Lang, 2016, s. 199-214.
• A social constructivist island in a sea of transmission, post-conference volume "Language, thought and education : across systems”, 2013.
• Nieznormalizowana zgoda: próba używania brikolażu jako metody badania happeningu, post-conference volume "Pedagogika wczesnej edukacji. Dyskursy, problemy, otwarcia”, 2011.
• The happening "12" - the 12th Between.Pomiędzy Festival of literature and theatre, 2021. Utworzono 25 czerwca, witryna, 2021.
• The possibility of teaching practices as a community of practice based upon the experiences of student-teachers – Neofilolog 54/2, 2020, s.305-316.
• The performative in second language education: An example of the complexity of the discipline – Neofilolog 52/2, 2019, s.373-387.
• Between didactics, the mentor and the pupils:trainee reflections concerning their teaching practices – Neofilolog 45/1, 2015
• The Challenge to Change (?) Geography Teaching from a Number of Perspectives Offered by Polish Student-teachers at the University of Gdańsk - Review of International Geographical Education Online RIGEO, 5/3, 2015. (Współautorstwo z Teresa Sadoń-Osowiecka).
• Review, review…review: Primary education in a state of change, Problemy wczesnej edukacji – Issues in early education 14, 2011.
• English for Academic Purposes: Theoretical considerations and practical solutions, Beyond Philology 8, 2011.
• Ethnodrama, action research and adaptation – some considerations in choosing a research method, Problemy Wczesnej Edukacji, Numer 2(10), 2009.
• It’s not (only) what you say, it’s the way that you say it: the new bases of the curricula for preschool and the first class of primary, Problemy Wczesnej Edukacji, Numer specjalny, 2009.
• Happening as an educational experience: early education, Problemy Wczesnej Edukacji, Numer 2(8), 2008.
• Children’s Literature Needs To Portray Disability, Problemy Wczesnej Edukacji, Numer 2(4), 2006 / Humanising Language Teaching, Wrzesień, 2007.
2019 październik „Common Room: kryzys/katastrofa/apokalipsa?” - Festiwal Themersonowie, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku, Płock. Referat: „ Education in a time of crisis: Happening as a viable approach in tertiary education.”
2018 maj The Border Seminar 2 "Borderlands"", Instytut Anglistyki i Amerykanistyki, Uniwersytet Gdański. Referat: "From the concept of a third culture to the reality of a third space: A possible model for a research practice that traverses disciplines.".
2018 październik „Common Room: w drodze” - Festiwal Themersonowie, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku, Płock. Referat: „ Creating a path for learning: the educational saunterer”
2018 maj Seminarium „Twarze Becketta” / “Beckett’s Faces” - Beckett Research Group in Gdańsk, Uniwersytet Gdański. Referat: „Going for a Walk with Beckett: A Godot Happening”
2017 październik „Common Room: od SŁOWA do ŚWIATA” - Festiwal Themersonowie, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku, Płock. Referat: „ An Infelicitous Agreement – The (Im)Possibility of writing Educational Practice?”
2017 "The Border Seminar", Instytut Anglistyki i Amerykanistyki, Uniwersytet Gdański. Referat: "Relations at the border – an educational perspective".
2016 listopad Zebrania katedry językoznawstwa, Instytut Anglistyki i Amerykanistyki, Uniwersytet Gdański. Referat: “Is it possible to create a community of practice with regard to teaching practices?”
2016 listopad Seminarium „The Child” – The Department of English-Language Literatures and Cultures / Children’s and Fantastic Literature Research Group, Instytut Anglistyki i Amerykanistyki, Uniwersytet Gdański. Referat: „Pupil passive, learner active in schooling and works of fiction: William Golding’s Lord of the Flies as an example”.
2016 październik Festiwal Themersonowie SkArPa Referat: „‘Borne-across humans’: The migrant experience as a way of viewing artistic practice”.
2015 wrzesień Międzynarodowy Symposium „Kantorbury. Kantorbury” - University of Kent at Canterbury. Referat: „Don’t Let the Artist Die, Let Him Re-invigorate the Dead Class!”
2014 listopad Seminarium PTN – warsztat: „Perspektywa native speakera – pomysły używania ćwiczeń z podręcznika oraz materiałów oryginalnych.”
2014 wrzesień Międzynarodowa Konferencja Naukowa nt.: „Kształcenie i doskonalenie nauczycieli języków obcych oraz języka kaszubskiego”. Referat: ,,Between didactics, the mentor and the pupils: trainee reflections concerning their teaching practices”. Warsztat: „Tworzenie happeningów: od pomysłu do realizacji”.
2013 grudzień Seminarium PTN – warsztat: „Miejsce, przestrzeń i my!”
2012 wrzesień II Pomorski Dzień Nauczycieli Języków Obcych - Edukacja językowa dla przyszłości. Sesja warsztatowa „Aktywizacja uczniów na zajęciach językowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”.
2012 maj Międzynarodowy Festiwal Literatury i Teatru BETWEEN.POMIĘDZY Referat „Expeditions rooted in reality: the writing of happening, poetry and teaching”.
2011 listopad Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli nt.: Kompetencje nauczyciela i ucznia a wyzwania współczesnej szkoły – na przykładzie edukacji językowej. Sesja warsztatowa „Projekty edukacyjne wspomagające kompetencje językowe”.
2011 czerwiec Ogólnopolska Konferencja Naukowa nt.: Language, thought and education. Referat ,,A social constructivist island in a sea of transmission”.
2010 maj Ogólnopolska Konferencja Naukowa nt.: Pedagogika wczesnej edukacji. Pytania o tożsamość i status naukowy. Referat „Nieznormalizowana zgoda: próba używania brikolażu jako metody badania happeningu”.
2009 wrzesień Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: Szkoła – Państwo- Społeczeństwo między autonomią a podległością. Referat „Happening – historia uczestnictwa: ku edukacyjnej emancypacji oświaty szkolnej”.
2000 – 2004 Konferencje Stowarzyszenia UCET – Uniwersyteckich Ośrodków Języka Angielskiego
Referat: “ESP Czyli English Through Psychology” – Borki, 2004
Referaty: “Cultured Vulture”; “Sing-Along-With-Gdańsk” – Borki, 2003
Referaty: “With A Little Help From My Friend”; “Making It Personal” – Borki, 2002
Referat: “Odds And Sods, And Bits And Bobs” – Borki, 2001
Referaty: “Warmed Up And Ready To Go!”; “Using Your Coursebook – Or Not Using It” – Boszkowo, 2000