redaktor naczelna czasopisma naukowego "Panoptikum"
w semestrze zimowym 2016/2017
wtorek 15-30 - 16.15
środa 14.00 - 14.45
Wykształcenie:
Doświadczenie zawodowe:
Stypendia:
Polskie Towarzystwo Badań nad Filmem i Mediami
Polskie Towarzystwo Kulturoznawcze
NECS European Network for Cinema and Media Studies
Świętochowska Grażyna. 2016. Z perspektywy „nie-ludzkiego oka”. Królikiewicz czyta Kane’a. W P. Biliński, K. Kornacki i inni, Orson Welles. Twórczość - Recepcja - Dziedzictwo, 180-193. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Wybór:
Świętochowska Grażyna. 2014. „Nieustanne błąkanie się w tę i z powrotem. Aktualizacja kategorii modernizmu w relacji do kina czeskiego”. Panoptikum 13: 70-88.
Świętochowska Grażyna. 2014. „Między "czas się wywichnął" a "czas wypadł z ram". Wprowadzenie do recepcji myśli Gillesa Deleuze'a w polu kultury audiowizualnej”. Panoptikum 13: 6-14.
Świętochowska Grażyna. 2010. „Użycie telewizji. Przypadek czechosłowackiej nowej fali”. Panoptikum 10: 195-211.
Świętochowska Grażyna. 2004. „Śmiertelna choroba”. Kwartalnik Filmowy 45: 217-236.
G. Świętochowska, 2013. “Author (s), authority… Conference report on “Third Annual Screen Industries in East-Central Europe Conference: Industrial Autorship, 29 November – 1 December 2013, Palacký University, Olomouc, Czech Republic”. Panoptikum 12: 283-291.
2016 Esej audiowizualny: archeologia, stratygrafia, kinofilia (II Zjazd Filmoznawców i Medioznawców, 8-10 grudnia, Kraków);
2016 László Nemes’ Saul Fia between haptic visuality and trauma realism (The Real of Reality, International Conference on Philosophy and Film, 2-6 listopada, ZKM, Centre for Art and Media, Karlsruhe, Germany);
2016 „Forget the film, watch the title credits!”. Studium przypadku z historii kinetycznej typografii (Ekonomia kina, 19-20 maja, Uniwersytet Gdański, Polska)
2015 Warsaw Uprising as lieu de mémoire. Digital and affective dimension of contemporary uses of archives (Archives of/for the Future: The NECS 2015 Conference, 18-20 June 2015, University of Łódź, Polska);
2015 Królikiewicz czyta Kane'a. Druga edycja (Orson Welles: twórczość - recepcja - dziedzictwo, 6-7 maja 2015, Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku, Uniwersytet Gdański, Polska)
2014 Oscar’s effect or winner take all? Strategy of condescension as a main factor in awarding practice of the Czech and Slovak cinematography in 60. (Fourth Annual Screen Industries in East-Central Europe Conference: Industry of Prestige, Univerzita Palackého, Olomouc, Česká republika, 28-29 November 2014);
2014 The Way Deleuze doesn’t remember the Eastern-European cinema: two examples of Time-Image (Film-Philosophy Conference 2014: A World of Cinemas, University of Glasgow, 2-4 July 2014);
2014 Technical aspects of lieux de mémoire (Memory: Forgetting and Creating, Uniwersytet Gdański, Polska, 11-12 Ssptember 2014);
2013 Into the machine of the market: the way the dvd covers speak (Third Annual SCREEN INDUSTRIES IN EAST-CENTRAL EUROPE CONFERENCE: INDUSTRIAL AUTHORSHIP, 29 November – 1 December 2013, Palacký University, Olomouc, Czech Republic);
2013 Deleuzian Body as a sublimation of modernist film character. An Example of the Czechoslovak New Wave (The Sixth International Deleuze Studies Conference, "The territory in between’, University of Lisbon, Portugal, July 8-10th 2013);
2013 The everyday body and the ceremonial body in the Czechoslovak New Wave (“The Body in Eastern European and Russian Cinema”, University of Greenwich, London, June 21-22 2013).