Opracowuje plan rzeczowo-finansowy uczelni zgodnie z obowiązującym zasadami.
Koordynuje prace dotyczące budżetowania jednostek i zadań, opracowywania planów rzeczowo-finansowych, monitoruje przebieg ich realizacji.
Monitoruje i kontroluje plany rzeczowo-finansowe określonych obszarów działalności Uniwersytetu, w tym procesów dydaktycznych, badawczych.
Weryfikuje dane do algorytmu podziału subwencji oraz przygotowuje podział subwencji zgodnie z obowiązującymi aktami normatywnymi UG.
Przygotowuje raporty, prognozy, analizy przychodów, kosztów i przepływów pieniężnych w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu oraz w ujęciu ogólnouczelnianym na potrzeby sprawozdawcze i zarządcze.
Koordynuje proces budowania systemu informacji zarządczej w UG, pełniąc rolę właściciela zasobów informacyjnych, stanowiących podstawę do budowania i zapewniania aktualizacji dynamicznego repozytorium danych; uczestniczy w sposób ciągły w procesie budowy i odpowiada za poprawność, aktualizację i rozwój kokpitów menedżerskich w UG.
Współdziała w tworzeniu i optymalizacji procesów dotyczących gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych.
Opracowuje szacunkowe prognozy i kalkulacje kosztów kształcenia oraz wysokości opłat za usługi edukacyjne oraz sporządza kalkulacje nowo tworzonych kierunków studiów stacjonarnych i niestacjonarnych we wszystkich formach kształcenia.
Dokonuje rozliczeń kosztów kształcenia na studia stacjonarne i niestacjonarne.
Nadzoruje sporządzanie kosztorysów i sprawozdań realizowanych edycji studiów podyplomowych i kursów specjalistycznych oraz monitoruje ich wpływy i wydatki.
Weryfikuje wstępne kalkulacje organizacji konferencji oraz rozliczenia konferencji, we współpracy z organizatorami.
Monitoruje wydatki podstawowych jednostek organizacyjnych na realizację praktyk obowiązkowych.
Monitoruje wykorzystanie środków subwencji przeznaczonych na potencjał badawczy oraz sporządza informacje o wpływach i wydatkach w tym zakresie.
Współpracuje z kierownikami działów podległych Prorektorowi ds. Rozwoju i Finansów oraz Kwestorowi, ze szczególnym uwzględnieniem wymiany informacji z Działem Rachunkowości Finansowej.
Koordynuje proces opracowania planu zatrudnienia i dokonuje jego wyceny, ściśle współpracując z Działem Kadr i innymi jednostkami organizacyjnymi UG, a także opiniuje wnioski dotyczące zatrudniania i awansów w odniesieniu do zatwierdzonego planu zatrudnienia i awansów UG oraz sytuacji finansowej jednostek organizacyjnych.
Przygotowuje materiały merytoryczne na posiedzenia Senackiej Komisji ds. Finansów oraz prowadzi jej obsługę organizacyjno-administracyjną.