Absolwent studiów podyplomowych zostanie wyposażony w aktualną wiedzę oraz praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnej pracy w swoim zawodzie. Szczególną szansę stwarza system zajęć warsztatowych oraz zajęć stażowych w placówkach, którym został poświęcony cały drugi semestr studiów. Zajęcia te wyposażą absolwenta w umiejętność wykonywania czynności diagnostycznych, odpowiednich do wykonywanego zawodu, które pozwolą mu na opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe dziecka. Ponadto absolwent zostanie wyposażony w umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć grupowych z dziećmi i młodzieżą. Zajęcia stworzą także okazję do wymiany doświadczeń pomiędzy słuchaczami. Pozwoli to na dokonanie analizy dotychczasowych sukcesów i niepowodzeń w pracy edukacyjno-terapeutycznej, co może być źródłem inspiracji do nowych działań na rzecz własnego rozwoju i wdrażania nowych form pracy, poznanych na studiach podyplomowych. Zapoznanie się ze współczesną literaturą i sposobami docierania do niej stworzy szansę kontynuowania samokształcenia po zakończeniu studiów.
Absolwent uzyskuje kwalifikacje przygotowujące do pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju we wszystkich typach placówek oświatowych, a w szczególności w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach oraz placówkach ponadgimnazjalnych a także w szkołach z oddziałami integracyjnymi, w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, rewalidacyjno-wychowawczych, oraz opiekuńczo-wychowawczych, a w szczególności:
-
planowania, realizacji i oceny efektów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (w placówce i w warunkach domowych),
-
planowania i prowadzenia zajęć terapeutyczno-edukacyjnych (indywidualnych i grupowych) z dziećmi z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju w wieku przedszkolnym oraz monitorowania ich osiągnięć,
-
dostosowanej do potrzeb i możliwości uczniów z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju realizacji treści i celów kształcenia zakładanych w zindywidualizowanych programach nauczania na kolejnych etapach edukacji (szkoła podstawowa, gimnazjum, kształcenie ponadgimnazjalne),
-
planowania i prowadzenia zajęć terapeutyczno-edukacyjnych (indywidualnych i grupowych) z dziećmi w wieku szkolnym i młodzieżą z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz monitorowania ich osiągnięć.