fbpx Zarządzanie instytucjami artystycznymi, specjalność menedżerska - stacjonarne I stopnia | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Zarządzanie instytucjami artystycznymi, specjalność menedżerska - stacjonarne I stopnia

Zarządzanie instytucjami artystycznymi, specjalność menedżerska

Studia
stacjonarneI stopnia
logo ug
Rok akademicki: 2025/2026

Wydział Filologiczny

ATUTY KIERUNKU

Studiowanie na kierunku zarządzanie instytucjami artystycznymi o profilu menedżerskim daje możliwość nauki i pracy pod kierunkiem wybitnych przedstawicieli różnorodnych dyscyplin nauki i kultury. Studia te łączą dziedziny ekonomiczne, artystyczne i humanistyczne. Studenci zdobywają wszechstronną wiedzę z zakresu współczesnej sztuki, literatury i kultury oraz nabywają konkretnych umiejętności u nauczycieli akademickich specjalizujących się w dziedzinie zarządzania, marketingu i ekonomii. Dodatkowym atutem kierunku jest bogaty program języka angielskiego, przygotowany specjalnie z myślą o potrzebach przyszłych menedżerów instytucji artystycznych i kulturalnych, a także zajęcia kierunkowe prowadzone w języku angielskim, co daje studentom umiejętności i wiedzę pozwalającą na współpracę międzynarodową w dziedzinie kultury i sztuki. Ważną częścią programu studiów są zajęcia praktyczne z artystami, dyrektorami instytucji artystycznych i kulturalnych, specjalistami z kraju i zagranicy, spotkania z potencjalnymi pracodawcami oraz praktyki i staże w instytucjach kultury i sztuki. Studenci realizują również swoje praktyczne projekty zarówno menadżerskie, jak i artystyczne. Istotną cechą programu studiów jest jego elastyczność – studenci mają możliwość wyboru i zgłaszania własnych propozycji warsztatów, spotkań i fakultetów, pomagają w ich organizacji i poznają „od kuchni” świat działań instytucji artystycznych i kulturalnych (Gdański Teatr Szekspirowski, Teatr Wybrzeże, Teatr Miniatura, Goyki 3 Art Inkubator, Opera Bałtycka, Departamenty Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz Urzędu Miasta w Gdańsku).

Umiejętności kształcone na kierunku zarządzanie instytucjami artystycznymi o profilu menedżerskim to współczesny marketing, reklama, public relations, podstawy prawne działania instytucji kultury, zarządzanie, finanse, rachunkowość, pozyskiwanie funduszy na sztukę i inne. Kształcenie umiejętności i sprawności praktycznych odbywa się równolegle z budowaniem wrażliwości na rzeczywistość komunikacji literackiej i kulturowej oraz artystycznej kreatywności niezbędnej w pracy z kulturą i sztuką.  

PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

Absolwenci kierunku zarządzanie instytucjami artystycznymi są gruntownie przygotowani do pracy w różnego typu instytucjach kultury (takich, jak: teatry, galerie, domy kultury, wydziały kultury przy urzędach miasta) na różnych stanowiskach (promocja i reklama, edukacja, organizacja i zarządzanie działaniami artystycznymi) oraz przy organizacji różnorakich wydarzeń artystycznych (np. koncertów, festiwali, wystaw, happeningów, wydarzeń edukacyjnych i innych). Doskonała znajomość języka angielskiego pomoże studentom w przyszłości w pracy z zagranicznymi ekspertami i artystami oraz w zdobywaniu doświadczeń międzynarodowych.

 

Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 2 grudnia 2024 roku, 11:55