Uwaga! Studia Produkcja form audiowizualnych kształcą producentów, kierowników produkcji oraz osoby pracujące w pionie produkcji form audiowizualnych takich, jak: film, telewizja, nowe media czy audiowizualne eventy. Nie są studiami artystycznymi – reżyserii filmowej, scenopisarstwa, operatorstwa itp. – ale studenci zaznajamiają się z podstawami tych aktywności artystycznych.
OPIS KIERUNKU
Program studiów zbudowany jest z modułów: Historia i estetyka mediów audiowizualnych, Współczesny rynek audiowizualny, Produkcja audiowizualna, Development, Pre-produkcja, Produkcja – okres zdjęciowy, Post-produkcja i technika zdjęciowa, Dystrybucja, Ekonomia w mediach, Zarządzanie w mediach, Prawo w mediach.
Budowa modułowa odzwierciedla porządek prac związanych z produkcją form audiowizualnych: od teorii i metodologii – wzbogaconej o niezbędną wiedzę historyczną dotyczącą kina, telewizji, nowych mediów, ewolucji przemysłu filmowego – przez wszystkie etapy prac koncepcyjnych i wstępnych, po kolejne stopnie produkcji w aspekcie prawnym, menedżerskim, ekonomicznym, promocyjnym, technologicznym i organizacyjnym.
Część zajęć kierunkowych, związanych ściśle z produkcją i dystrybucją filmową, telewizyjną oraz nowomedialną w Polsce i Europie, prowadzą praktycy z wieloletnim stażem, zatrudnieni w ramach współpracy z interesariuszami zewnętrznymi. Zajęcia prowadzone są m.in. w pomieszczeniach nowoczesnego studia telewizyjnego UG.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Absolwent będzie mógł zostać zatrudniony w branży filmowej (w pionie produkcyjnym – od developmentu po realizację i postprodukcję), w produkcji telewizyjnej, w branży reklamowej, dziennikarstwie, social medich, w firmach zajmujących się audiowizualną oprawą koncertów, festiwali oraz wydarzeń kulturalnych, a także firmach dystrybucyjnych i PR-owych.
Kryteria kwalifikacyjne7) konkurs świadectw dojrzałości 1,2,3,4,5,6) |
|
przedmiot |
mnożnik przedmiotu |
język polski |
0,4 |
język obcy |
0,2 |
jeden przedmiot do wyboru spośród: historia, historia sztuki, WOS, matematyka, filozofia, informatyka |
0,4 |
|