„Dni Mózgu 2016 w Trójmieście” – projekt promocyjno-edukacyjny realizowany na Uniwersytecie Gdańskim w ramach Światowego Tygodnia Mózgu przez Wydział Biologii UG – otrzymał wyróżnienie w konkursie Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” – ProMYKi 2016. Nagrodę przyznano w kategorii „najlepszy projekt promujący naukę i uczelnię”. Zwycięzcą konkursu została Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego za akcję promującą 200-lecie uczelni.
ProMyki – konkurs organizowany od sześciu lat przez Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” na najlepszy projekt lub działanie promujące naukę/uczelnie oraz na najlepszy projekt w obszarze nowych mediów – to wydarzenie szczególne. Stowarzyszenie zrzesza bowiem największe publiczne i niepubliczne szkoły wyższe w Polsce – jest to zatem jedna z najważniejszych, branżowych nagród. W jury zasiadają przedstawiciele PR, uczelni i Stowarzyszenia.
Na tegoroczny konkurs wpłynęło 14 projektów z uczelni w całej Polsce. Nagrody i wyróżnienia przyznano w dwóch kategoriach: Promocja nauki/uczelni oraz Nowe Media – ta druga nagroda nosi imię Andrzeja Sołtysiaka, wieloletniego administratora projektów internetowych PRom-u.
Wyróżnienie dla Uniwersytetu Gdańskiego przyznano za projekt realizowany przez Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego – Dni Mózgu 2016 w Trójmieście. Koordynatorem projektu jest dr Wojciech Glac. To coroczna akcja odbywająca się w ramach Światowego Tygodnia Mózgu (Brain Awareness Week), której celem jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Projekt każdego roku gromadzi coraz większą liczbę osób zainteresowanych budową i funkcjonowaniem mózgu, a także poznaniem warsztatu pracy neurobiologów, neurochirurgów i psychologów. Dzięki przystępnemu językowi zarówno wykładów, jak i warsztatów uczestnicy mogą zetknąć się z najnowszymi osiągnięciami nauki i medycyny w dziecinie badań nad mózgiem. W edycji 2016 roku udział wzięło ponad 3000 osób od najmłodszych dzieci po seniorów. Tajemnicą tak dużej frekwencji jest formuła wydarzenia, zakładająca możliwość doświadczalnego udziału w warsztatach i prezentacjach (wszystkiego można dotknąć, obejrzeć i przekonać się, jak działa).
Nagrody zostały wręczone w czasie tegorocznej konferencji „PRom” w dniach 19-22 czerwca zatytułowanej „Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni”, którą we współpracy ze Stowarzyszeniem zorganizowała Akademia Leona Koźmińskiego.
Nagrodę w imieniu Uniwersytetu Gdańskiego odebrała dr Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy UG.
Sponsorzy konkursu:
Zwycięzcy otrzymali łącznie 54 tysiące złotych na realizację akcji reklamowych na portalach sponsorów.
Wyniki konkursu
Kategoria: „Najlepszy projekt lub działanie promujące naukę/uczelnie”
Zwycięzca konkursu – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego – projekt 200 lat SGGW
Wyróżnienie – Uniwersytet Gdański za projekt „Dni Mózgu 2016 w Trójmieście”.
Kategoria „Działania promocyjne i komunikacyjne prowadzone w obszarze Nowych Mediów”– nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka
Zwycięzca konkursu – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach – projekt „Nowe media jako narzędzia wspierające komunikację i internacjonalizację”.
Wyróżnienie zdobył również Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach za projekt „Nowe media w szkolnictwie wyższym – wymiana poglądów i doświadczeń pomiędzy uczelniami z całego świata”
Wszystkie projekty były oceniane przez jury w składzie:
Informacje o konkursie i stowarzyszeniu na stronie: http://www.prom.edu.pl/pl/