W czerwcu 2015r. zakończyła się realizacja zadania 3 (program staży dydaktycznych dla pracowników akademickich) ogólnouczelnianego projektu p.t. „PWP: Uniwersytet Jutra: Umiędzynarodowienie kształcenia w Uniwersytecie Gdańskim poprzez współpracę z Uniwersytetem Houston-Downtown” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W ramach tej części projektu 11 pracowników naukowo-dydaktycznych Uniwersytetu Gdańskiego z 8 wydziałów odbyło miesięczne staże dydaktyczne w Uniwersytecie Houston-Downtown w USA. W wyniku realizacji staży dydaktycznych powstały otwarte kursy w j. angielskim na platformie Uniwersytet Otwarty Uniwersytetu Gdańskiego skierowane do wszystkich zainteresowanych problematyką kursów. Kursy pełnią funkcję promocyjną.
Lista kursów powstałych w ramach projektu:
PUBLIC UNDERSTANDING OF TECHNOLOGY. SHORT INTRODUCTION FROM THE SOCIAL PSYCHOLOGICAL PERSPECTIVE (dr Tomasz Besta)
BUSINESS AND MANAGERIAL ECONOMICS (dr Wojciech Bizon)
LOCATION DECISIONS IN THE DEVELOPMENT OF LOGISTIC SERVICES (dr Grażyna Chaberek-Karwacka)
SOCIOLOGY OF MEDICINE (dr Magdalena Gajewska)
DESIGNING HUMAN-COMPUTER INTERACTION OF APPLICATIONS (dr Michał Kuciapski)
QUANTUM CORRELATIONS (Prof. dr hab. Władysław Majewski)
INTERNATIONAL TRADE LAW (dr Maciej Nyka)
INTRODUCTION TO HUMAN GENETIC (dr Ewa Piotrowska)
BIRTH OF A NATION – CENTRAL-EASTERN EUROPE VERSUS WESTERN EUROPE (Prof. UG dr hab. Iwona Sakowicz)
ANTHROPOLOGY OF THE WESTERN AMAZON. A TALE ABOUT THE FOREST, THE PEOPLE AND THEIR LIVES (dr Aleksandra Wierucka)
INTRODUCTION TO ECOLOGICAL ASSESSMENT OF MARINE WATERS (dr Aleksandra Zgrundo)
Ponadto wnioski, rekomendacje i opinie uczestników staży dydaktycznych w Uniwersytecie Houston-Downtown na temat kierunków zmian w dydaktyce akademickiej prezentuje praca zbiorowa pt. Uniwersytet jutra pod redakcją Sylwii Mrozowskiej i Grażyny Penkowskiej. Szczególną jej wartość stanowi przedstawienie przez
uczestników staży, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, wybranych metod i narzędzi dydaktycznych niestosowanych dotychczas na szeroką skalę w dydaktyce akademickiej w Polsce.