Projekt „Poszukiwacze Zaginionej Auli” Uniwersytetu Gdańskiego otrzymał wyróżnienie w kategorii „Nowe media” w konkursie PROMYKI 2018 na najlepszy projekt promujący działania marketingowe i komunikacyjne uczelni. Konkurs jest organizowany przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, a projekt Uniwersytetu Gdańskiego został przygotowany i zrealizowany przez Radio MORS UG we współpracy ze Studenckim Kołem Naukowym „Inspiar” z Wydziału Nauk Społecznych.
PROMYKI – to konkurs na najlepszy projekt promujący działania marketingowe i komunikacyjne uczelni, organizowany od ośmiu lat przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom. Jest to wydarzenie szczególne. Stowarzyszenie zrzesza największe publiczne i niepubliczne szkoły wyższe w całej Polsce, PROMYKI to zatem jedna z najważniejszych branżowych nagród. W jury zasiadają przedstawiciele PR, uczelni i stowarzyszenia.
Na tegoroczny konkurs wpłynęło 15 projektów z 11 uczelni w całej Polsce. Nagrody i wyróżnienia przyznano w dwóch kategoriach: „Promocja aktywności uczelni” oraz „Nowe media” – ta druga nagroda nosi imię Andrzeja Sołtysiaka, jednego ze współzałożycieli Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, wieloletniego administratora projektów internetowych PRom-u, wcześniej rzecznika prasowego i dziennikarza.
Wyróżnienie dla Uniwersytetu Gdańskiego przyznano za projekt „Poszukiwacze Zaginionej Auli” przygotowany i zrealizowany przez Radio MORS – Mega Otwarte Radio Studenckie Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy ze Studenckim Kołem Naukowym „Inspiar” z Wydziału Nauk Społecznych UG. Liderami projektu byli mgr Marta Demartin, redaktor naczelna Radia MORS oraz kierownik Radia MORS mgr Maciej Goniszewski, a koordynowali go studenci w składzie:strong> Anna Pagudis (koordynacja gry terenowej), Rafał Skwarek, Kamil Kucharski (przygotowanie strefy chillout), Paweł Trawiński, Marcin Wójcik >(koordynacja promocji wydarzenia). Opiekunem SKN „Inspiar” jest dr Małgorzata Łosiewicz.
„Poszukiwacze Zaginionej Auli” to szczególny escape room na otwartej przestrzeni i pierwsza tego typu inicjatywa studencka w Trójmieście. W czasie gry terenowej studenci i pracownicy uczelni poszukiwali na terenie Bałtyckiego Kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku Oliwie ukrytych, ciekawych miejsc, poznawali je, rozwiązywali zagadki i zadania. W zabawie udział wzięło 18 grup z uczelni z całej Polski i Trójmiasta (łącznie ponad 70 osób). Wydarzeniu towarzyszyła całodniowa strefa chillout. Zabawa trwała jeden dzień i odbyła się 24 maja 2018. Bałtycki Kampus UG to największy uczelniany kampus w Trójmieście i jeden z najnowocześniejszych w Polsce. Na wydziałach i terenach zielonych znajduje się wiele ciekawych miejsc – muzea, m.in. Kryminalistyki, Inkluzji w Bursztynie. strefy odpoczynku, EkoPark, nowoczesne laboratoria i aule. Ze względu na wielkość i wielość wydziałów skupionych w ramach kampus, często są to miejsca studentom „nieswoich” wydziałów nieznane. Wspólne poszukiwania były okazją do lepszego poznania kampusu oraz integracji społeczności akademickiej. Do przygotowania gry „Poszukiwacze Zaginionej Auli” został wykorzystany wirtualny przewodnik po Bałtyckim Kampusie Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku Oliwie (aplikacja Journey), która pozwala na dotarcie do wszystkich miejsc uczelnianego kampusu. Aplikacja została przygotowana i wdrożona przez Sekcję Promocji Uniwersytetu Gdańskiego.
Nagrody zostały wręczone w czasie XXXI Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, zatytułowanej „Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych uczelni”. Gospodarzem konferencji, która odbyła się od 11 do 13 czerwca 2018, była Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu. Patronat nad konferencją objęli: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich.
Nagrodę w imieniu Uniwersytetu Gdańskiego odebrały dr Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego oraz Magdalena Nieczuja-Goniszewska kierownik Sekcji Promocji Uniwersytetu Gdańskiego.
Wyniki konkursu
Kategoria „Nowe media” – nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka:
Kategoria: „Promocja aktywności uczelni:
Wszystkie projekty były oceniane przez jury w składzie:
Sponsorzy konkursu: Centrum EFEKTY, Santander Universidades, PCG Academia.
Nagrodzeni i wyróżnieni otrzymali łącznie: vouchery na usługi internetowe o wartości po 6000 zł dla zwycięzców w każdej kategorii i 3000 zł dla projektów wyróżnionych, czek na 2 tys. PLN w I kategorii oraz nagrody rzeczowe.
Informacje o konkursie i stowarzyszeniu na stronie: http://www.prom.edu.pl/pl/
Fot. Archiwum UG