Organizatorzy konferencji spodziewają się debaty na temat typu badań, doboru metod i sposobu prezentacji wyników „diagnostyki dużej i małej”, dokonywanej na świecie i w Polsce w ostatnim dwudziestoleciu, w PTDE i poza nim. Szczególnie cenne będą ujęcia rozwojowe, pokazujące jak dopracowywano metodologię, którą można uznać za paradygmat naukowy i warsztat diagnosty edukacyjnego.
Na konferencji będzie miejsce zarówno dla syntez dorobku edukacyjno-diagnostycznego w Polsce, w innych krajach i w skali międzynarodowej, jak i dla doniesień o planach, przebiegu i wynikach nowych badań z tego zakresu. Jubileusz dwudziestolecia jest okazją do projektowania badań w obszarach nieobjętych jeszcze gruntownymi diagnozami. Najwięcej wiadomo o edukacji w gimnazjum, znacznie mniej o szkole podstawowej i szkołach ponadgimnazjalnych, bardzo mało o kształceniu wczesnoszkolnym i akademickim. Jednym z tematów będzie także problematyka twórczości ucznia. Chodzi o twórczość ucznia ujętą w wielu aspektach: teoretycznym i praktycznym, naukowym i artystycznym, w zakresie wszystkich przedmiotów kształcenia. Interesują nas przykłady diagnozowania twórczości zarówno w wymiarze indywidualnym jak i działań zespołowych.
Szczegóły: www.ptde.org