15-osobowa grupa studentów i wykładowców z amerykańskiego Alverno College odwiedziła Uniwersytet Gdański w ramach projektu edukacyjnego „Coastal Cities: Baltic Sea”.
Celem projektu jest studium porównawcze warunków gospodarczych, turystycznych i ekologicznych panujących w miastach zlokalizowanych na wybrzeżach – Milwaukee i Jeziora Michigan oraz czterech miast nadbałtyckich - Gdańska, Kalmar, Malmo i Kopenhagi. Pwodczas pobytu w Gdańsku, uczestnicy wizyty studyjnej mieli okazję poznać walory edukacyjne, turystyczne, ekonomiczne oraz historyczne Miasta Gdańsk.
Oficjalna część wizyty odbyła się na Wydziale Ekonomicznym UG, gdzie przedstawiciele Alverno College spotkali się z władzami i studentami wydziału oraz dowiedzieli się, jak motto Uniwersytetu Gdańskiego – in mari via tua – jest wdrażane w praktyce naukowo-badawczej. Później amerykańscy goście wybrali się do Gdańska, gdzie mogli przekonać się, jak Gdańsk wykorzystuje lokalizacje nad brzegiem Bałtyku. Studenci odwiedzili m.in. galerię bursztynu, gdańskie plaże, a także odbyli rejs na Westerplatte, wspólnie z przewodnikiem poznali historię miasta i jego głównych atrakcji turystycznych. Wzięli także udział w wydarzeniach Bałtyckiego Festiwalu Nauki.
Projekt „Coastal Cities: Baltic Sea” został uruchomiony po raz pierwszy w tym roku. Przez cały semestr, studenci Alverno College, mieszczącego się w Milwaukee w Stanach Zjednoczonych, analizowali wpływ bliskości naturalnych zbiorników wodnych na rozwój miast. Ostatnim etapem projektu jest wizyta studyjna w czterech nadbałtyckich ośrodkach – w Gdańsku, Kalmar, Malmo i Kopenhadze. - Zależy nam, aby nasi studenci potrafili odnieść działania podejmowane w rodzimym Milwaukee do praktyk innych europejskich miast. Podczas edukacyjnej wizyty studenci mają okazję osobiście przekonać się, jak miasta wykorzystują dostęp do swoich zasobów naturalnych – powiedział Jodi Eastberg, profesor historii w Alverno College.
Fot. Kamila Wardyn