nauzyciel akademicki, opiekun Roku (aktualnie IV rok trybu niestacjonarnego; 2025/2026), członek Rady Wydziału Nauk Społecznych UG, trenerka oraz mentorka w Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu UG
psycholog kliniczny, trenerka warsztatu i treningu psychologicznego rekomendowana przez PTP psychoterapeutka nurtu psychodynamicznego; specjalistka w zakreie zarządzania zasobami ludzkimi; mentorka, edukatorka od lat prowadząca autorskie szkolenia z zakresu kompetencji społecznych oraz metodycznych dla przedstawicieli różnych profesji; promotorka idei uperwizji konsultacyjnej od lat realizująca tę formę wsparcia profesjonalnego dla szerokiego grona specjalistów (m.in. dla psychologów, nauczycieli, pedagogów, kuratorów sądowych, urzędników instytucji publicznych, pracownikó instytucji pomocy społecznej)
2012 r.- stopnień naukowy doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, Instytut Psychologii Wydziału Nauk Społecznych, Uniwersytetu Gdańskiego
2002 r. – uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
1991 r.- tytuł zawodowy magistra psychologii, Instytut Psychologii Wydziału Nauk Społecznych, Uniwersytetu Gdańskiego
Moja 35-letnia praca zawodowa dzieli się na czas praktyki (1991r.-2007r.) oraz łączenia nauki z praktyką (od 2007 r. do chwili bieżącej). Edukacji poświęcam nieprzerwanie cały czas mej kariery, począwszy od 1991 roku, gdy współtworzyłam pierwszą w Polsce Szkołę Policealną kształcącą w zawodzie pracownika socjalnego. Byłam współautorką programu nauczania oraz nauczycielem, wychowawcą wielu roczników i trenerem warsztatów w ramach licznych przedmiotów psychologicznych realizowanych w Szkole. Celem zapewnienia wysokich standardów kształcenia w Polsce, szkoła prowadziła współpracę z Wyższą Szkołą Socjalną w Kopenhadze, korzystając z jej bogatych doświadczeń i dobrych praktyk. W roku 1991 zostałam wydelegowana na dwutygodniowy staż zagraniczny w tej placówce, który zaowocował wprowadzeniem kilku przedmiotów nauczania w szkole gdańskiej, z wykorzystaniem nowoczesnej metodyki nauczania, już wówczas opartej na aktywizujących formach współpracy ze słuchaczem/studentem, tj. projekt socjalny, metody pracy socjalnej, problemy i kwestie społeczne. Wysiłki metodyczne uwieńczyła publikacja dydaktyków szkoły, której jestem współautorką: pt. „Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych” Warszawa, Interart (1996). Zostałam kilkukrotnie wyróżniona nagrodą Dyrektora Szkoły z okazji Dnia Edukacji Narodowej za wysokie standardy w pracy dydaktyczno-wychowawczej, rozwój osobisty i ciągłe doskonalenie zawodowe. Ukoronowaniem wysiłków w powyższym zakresie stało się uzyskanie najwyższego stopnia awansu (2001 r.) nadanego przez Ministra Edukacji, z rąk Pomorskiego Kuratora Oświaty. Od 2007 do 2013r. Szkoła została przekształcona w kolegium Pracy Socjalnej, a opiekę naukową nad jej realizacją objęła prof. dr hab. Maria Mendel z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Przekształcenie wymagało stworzenia nowego programu nauczania i tu miałam swój wkład w opracowaniu programu takich przedmiotów, jak wypalenie zawodowe oraz superwizja w pracy socjalnej, które to zagadnienia do dziś stanowią przedmiot zarówno moich dociekań naukowych jak i praktyki edukacyjnej oraz szkoleniowej. Pracę nauczyciela w Kolegium ukończyłam w 2013 r. wraz z zamknięciem Szkoły i przejęcia realizacji kierunku: Praca socjalna przez Instytut Pedagogiki UG.
Pracę dydaktyczną łączyłam w latach 1990-2007 z praktyką kliniczną, bowiem od 1990r. – do 1997 r. r. zostałam zaproszona do współpracy w Ośrodku Rehabilitacji Narkomanów w Smażynie, gdzie pełniłam rolę terapeutki uzależnień. Ta niezwykle trudne i ważne doświadczenie kliniczne miało duży wpływ w budowaniu mojej tożsamości zawodowej, hartu i wytrwałości oraz podejmowaniu nowych wyzwań. Nieustannie doskonaliłam swój warsztat dydaktyczny i kliniczny, m.in. uzyskałam I stopień specjalizacji klinicznej dorosłego (1997) , jak również certyfikat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w zakresie prowadzenia treningów i warsztatów psychologicznych (1997), ukończyłam również kurs 1 i 2 stopnia w zakresie Psychoterapii Psychodynamicznej (1996-1998) oraz 2 – letnie Studiów Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży (1996-1998) w Centrum Dydaktyki i Leczenia Psychodynamicznego w Krakowie oraz Szkołę Animatorów Profilaktyki Środowiskowej „Mrowisko” (1998). Warto dodać, iż od 1991 do chwili bieżącej aktywnie współpracuję z wieloma podmiotami, instytucjami, organizacjami i przedsiębiorstwami, prowadząc szkolenia, m.in. z zakresu umiejętności interpersonalnych, patologii społecznych, profilaktyki społecznej, metodyki nauczania, kompetencji menedżerskich, a od 2005 r. - wypalenia zawodowego oraz superwizji konsultacyjnej dla przedstawicieli takich zawodów, jak: pracownicy instytucji pomocy i wsparcia społecznego, kuratorzy sądowi, przedstawiciele rodzin zastępczych, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, w tym w ostatnich 3 latach – również nauczyciele akademiccy UG. Szkolenia i realizacja superwizji cieszą się od lat ogromnym powodzeniem, co odzwierciedlają raporty ewaluacyjne. Liczba zrealizowanych godzin szkoleniowych przekracza dziesiątki tysięcy godzin i mogę stwierdzić, iż osiągnęłam poziom doskonałej zręczności dydaktycznej, metodycznej i interpersonalnej w pracy z młodzieżą oraz osobami dorosłymi.
Moją aktywność naukową rozpoczęły Studia doktoranckie, które podjęłam w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego w 2007 r. i ukończyłam z oceną bardzo dobrą w 2011 r. Wspomnę, iż w czasie realizacji w/w/ studiów zostałam zaproszona do prowadzenia zajęć dydaktycznych – fakultatywnych dla studentów kierunku Psychologia pn. „Aktywizujące metody w pracy z grupą”, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Przede wszystkim jednak miałam ogromną satysfakcję współpracować w tym czasie z prof. dr hab. Janem Rostowskim, który zgodził się pełnić rolę mego opiekuna naukowego i z którym współtworzyłam koncepcję badań własnych dotyczących fenomenu wypalenia zawodowego - zjawiska interesującego mnie już od wielu lat. Uczestnicząc w 5 dniowym szkoleniu: „Metodyka pracy socjalnej” organizowanym przez Instytut Rozwoju Służb Społecznych oraz Min. Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie– 2005 r.), zainspirował mnie temat wypalenia wśród służb społecznych na całym świecie i od tego czasu podjęłam trud jego zgłębiania. Po ukończeniu Studiów doktoranckich obroniłam z wyróżnieniem rozprawę doktorską pt. „Wpływ stresogennych warunków pracy, cech osobowości oraz stylów radzenia sobie ze stresem na wypalenie zawodowe pracowników pomocy społecznej” .
Pierwszy artykuł naukowy, pochodzący z badań własnych opublikowałam, jeszcze podczas studiów doktoranckich:
Bukowska, I., Mańkowska, B. (2010). Warunki pracy i ich wpływ na poziom stresu pracowników socjalnych, Praca Socjalna, 2010, vol. 25, nr 3, s.51-67.
Moja praca naukowa koncentrująca się wokół stresu organizacyjnego, radzenia sobie ze stresem, dobrostanu psychicznego w miejscu pracy, wypalenia zawodowego oraz superwizji -
zaowocowała ponad 30 publikacjami z zakresu psychologii pracy i organizacji, psychologii zdrowia i psychologii klinicznej, w których jestem jedynym autorem, a więc są całkowicie samodzielnie opracowanymi dziełami, w tym dwoma monografiami naukowymi, które doczekały się nowych rozszerzonych wydań, z uwagi na duże zainteresowanie i popularność wśród czytelników. Aktywnie uczestniczyłam w kilkunastu konferencjach krajowych i zagranicznych prezentując wyniki prowadzonych przez siebie badań i publikując w materiałach pokonferencyjnych (monografiach naukowych). Jestem członkinią 4 Towarzystw Naukowych- dwóch polskich i dwóch zagranicznych, w których to posiadam prawo głosu i uczestniczę aktywne m.in. w procesie wyboru władz, organizacji konferencji i recenzji manuskryptów. Ponadto jestem członkinią Rady Wydziału Nauk Społecznych UG i pełnię tę służbe już drugą kadencję.
Moja bogarta ścieżka zawodowa wciąż łączy naukę, dydaktykę, działalność szkoleniową oraz psychoterapeutyczna, co pozwala doświadczać nieustannego procesu rozwoju, samodoskonalenia i satyskacji.
Polskie Towarzystwo Psychologiczne (od 1997 r)
- Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej (od 2019 r.)
- Society for Occupational Health Psychology (status członka zwyczajnego z prawem do głosowania – udział w wyborach władz Towarzystwa na kolejne kadencje) -od 2014 r.
- członkostwo w American Psychological Association (APA) – od 2021 r.
- Członkostwo w Kolegium Redakcyjnym czasopisma naukowego: International Journal of Psychology & Behavior Analysis (Graph Publications) – od 2015 r.
Nagrody jubileuszowe uzyskane od Rektora UG z okazji:
-20 lecia pracy zawodowej
-25 lecia pracy zawodowej
-30 lecia pracy zawodowej
(w tym 14 lat pracy jako nauczyciel akademicki na UG)
inicjatywa oraz wprowadzenie międzywydziałowej superwizji akademickiej dla nauczycieli UG jako formy wsparcia, rozwoju zawodowego i przeciwdziałania syndromowi wypalenia zawodowego Akademików (2-letnia grupa) w ramach wpolpracy z CDDiT, UG
inicjatywa i wprowadzenie do oferty szkoleniowej CDDiT tematyki z obszary rozwoju osobistego i zawodowego,tj. Work-life balance, Asertywności, Konfliktów interpersonalnych, wypalenia zawodowego, superwizji (od 4 lat)
- osiągnięcie bardzo wysokich efektów wspołpracy z magistrantami w 14 letniej historii pełnienia funkcji promotora - 90% prac dyplomowych uzyskało oceny bardzo dobre (warto zaznaczyć, iż sprawowana opieka dotyczyła wyłącznie studentów trybu niestacjonarnego - a więc osoby pracujące , a do wypracowania powyższych rezultatów dysponownao dwukrotnie mniejszą pulą godzin w stosunku do studentów t. stacjonarnego) - co odzwierciedla ogromne zaangażowanie obu stron
- przyznanie, decyzją Rektora UG, dofinansowania w ramach Programu małych grantów – UGrants, w formie jednorazowego grantu (15.000 zł) - po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o nr rej. 1220/141/2021 złożonego w konkursie UGrants-first – (czerwiec 2021 r). Uczestnictwo w Programie UGrants-first miało na celu wsparcie złożenia wniosku grantowego do instytucji zewnętrznej – NCN.
- realizacja międzynarodowego projektu MINDtheGEPS - Modifying Institutions by Developing The Gender Equality Plans finansowanego z Programu Horyzont 2020 w ramach tematu „Wspieranie organizacji badawczych we wdrażaniu Planów Równości Płci” na lata 2021- 2024. Cel projektu: zwiększenie udziału kobiet w organach decyzyjnych i kierowniczych uczelni, powołanie rzecznika ds. równości płci oraz prowadzenie otwartych i skierowanych do określonych grup pracowników szkoleń, a także monitorowanie procesów rekrutacji i awansów na stanowiska naukowe i administracyjne pod kątem równości szans. Udział własny polegał na wdrożeniu pilotażowego programu mentoringu dla pracowników/c UG, zatrudnionych na stanowiskach badawczo-dydaktycznych i badawczych oraz na stanowiskach administracyjnych w latach 2022/2023 oraz 2023/2024. Program mentoringowy uwzględniał aspekty równego traktowania kobiet i mężczyzn, wyzwania związane z rodziną i życiem prywatnym oraz specyfikę sytuacji kobiet zawartą w „Polityce Rozwoju Kadr UG” . Osobiście pełniłam funkcję mentora dla 12 pracownic UG w łącznym czasie 72 godzin.
Udział w popularyzacji nauki:
Propagowanie idei superwizji jako potwierdzonej naukowo formy przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, w tym pogłębiane świadomości społecznej o czynnikach ryzyka oraz ochrony przed rozwojem syndromu - w szerokim środowisku zawodowym:
- prowadzenie superwizji indywidualnej i grupowej dla pracowników instytucji pomocy społecznej (MOPS, MOPR, PCPR, DZDP, DPS) – woj. pomorskiego – od 2010 r. do chwili obecnej
- prowadzenie superwizji indywidualnej i grupowej dla członków i pracowników Fundacji L’Arche oddz. W Gdyni działającej na rzecz osób z niepełnosprawnością - od 2021 r. do 2024 r.
- prowadzenie superwizji grupowej i indywidualnej dla pracowników Instytucji Pomocy Społecznej w Pucku (Dzienny Dom Pomocy dla osób starszych (2022-2024) oraz Powiatowe Centrum Pomocy Społecznej) – 2023-do chwili obecnej)
- prowadzenie superwizji indywidualnej i grupowej dla członków i pracowników (psychologów, pedagogów i oligofrenopedagogów) Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego OREW w Pruszczu Gdańskim (od 2021 do chwili obecnej)
- prowadzenie szkoleń dla sektora administracji publicznej (urzędów miast i gmin z całej Polski) pn. : „Radzenie Sobie ze Stresem i Wypaleniem Zawodowym w Pracy Urzędnika” – w ramach współpracy z Centrum Kształcenia IDEA sp. z o.o. – 2024 r.
- prowadzenie szkoleń dla nauczycieli akademickich Uniwersytetu Gdańskiego w ramach 4-letniej współpracy z Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu UG, w następujących zakresach tematycznych: asertywności, wypalenia zawodowego, work-life balance, superwizji, rozwiązywania konfliktów, budowania zespołu oraz sztuki komunikacji oraz roli granic w profesjonalnym budowaniu relacji mistrz-uczeń (2021- do chwili obecnej)
- współpraca z Progress Institute sp.z o.o – prowadzenie superwizji indywidualnej i w diadzie dla pracowników przedsiębiorstw i korporacji będących klientami PI – 2023 r.
Uprawnienia:
2019 r. - Dyplom psychoterapeuty psychodynamicznego - ukończenie Szkoły Psychoterapii Psychodynamicznej (4 letnia)– Krakowskie Centrum Psychodynamiczne
2011 r. - Świadectwo ukończenia Studiów Doktoranckich w Instytucie Psychologii , UG
2002 r. – Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego przez Ministra Edukacji Narodowej (najwyższy stopień awansu)
2001 r. - Dyplom Specjalisty w zakresie HR - Studia Podyplomowe: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni )
1997 r. - Dyplom I stopnia specjalizacji w zakresie psychologii klinicznej - psycholog kliniczny - specjalista I stopnia - 1997 r. (nr GD0057)
1997 r. – Certyfikat Trenera w zakresie prowadzenia treningów i warsztatów psychologicznych– rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (nr 262)
Ad.2. Szkolenia kierunkowe:
-2023 r. ,(14-15.09.) - Szkolenie interwizyjne dla trenerów Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego (16 godz).
2019 r. , (I –V) - Staż kliniczny w Klinice Psychiatrii Dorosłych UCK GUMED w Gdańsku
-od 2015 do chwili obecnej - Indywidualna i grupowa superwizja własna - u certyfikowanych superwizorów Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego w Krakowie
- 2004 r. – Świadectwo ukończenia przeszkolenia dydaktycznego dla instruktorów(N0 19225) – wystawione na podstawie postanowień Konwencji STCW 1978 z popr. Z 1995 r. z upoważnienia rządu Rzeczpospolitej Polskiej przez Urząd Morski w Gdyni (szkolenia marynarzy w zakresie bezpieczeństwa osobistego i odpowiedzialności wspólnej – doskonalących kompetencje społeczne w syt. długotrwałych rejsów oceanicznych)
- 2003 r. – ukończenie szkolenia pn.: ”Realizacja modułowych programów nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych” (40 godz.) -Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „Oświata – Lingwista” Nadbałtyckie Centrum Edukacji w Gdańsku
- 2001 r. – ukończenie kursu pt:”Pomiar dydaktyczny” (60 godz.) - Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
- 2000 r. – Świadectwo ukończenia Kursu Kwalifikacyjnego w zakresie przygotowania pedagogiczno-metodycznego do zajmowania stanowiska nauczyciela – Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych ZNP Filia w Gdańsku
- 1998 r. – ukończenie kursu: „Szkoła Animatorów Profilaktyki Środowiskowej” (60 godz. ) – Ośrodek Profilaktyki i Edukacji Psychologicznej Towarzystwa Profilaktyki Środowiskowej „Mrowisko”
- 1997 r. – ukończenie specjalistycznego kursu dokształcającego pt. „ Trening moderacji wizualnej - ! stopien” (20 godz. ) zorganizowanego przez Szkołę Policealną Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku
caravaning - a więc "poróże bez granic"
sport: tenis, kolarstwo, narciarstwo , jeździectwo
florystyka
Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół:
- problematyki wypalenia zawodowego jako konsekwencji chronicznego stresu w miejscu pracy, zgłębiania natury zjawiska, w tym poszukiwania jego złożonych determinant (indywidualnych i środowiskowych), mechanizmów oraz czynników ochrony;
- zarządzania stresem organizacyjnym
- superwizji konsultacyjnej jako metodycznej formy profesjonalnego wsparcia i rozwoju osobistego pracownika oraz testowanie jej skuteczności w obszarze wzmacniania osobistych zasobów i ochrony przed rozwojem wypalenia
Mańkowska, B. (2025). Burnout phenomenon still unresolved. The Current state in theory and implications for public interest. Frontiers in Organizational Psychology, 2025, vol. 3, s.1-7, Numer artykułu:1549253. PDOI:10.3389/forgp.2025.1549253
Mańkowska, B. (2025). The impact of mental resilience and self-efficacy beliefs on burnout among corporate employees. Polskie Forum Psychologiczne, 30 (1),20-35. DOI:10.34767/PFP.2025.01.02
Mańkowska, B. (2024). Subjective and organizational risk factors of occupational burnout among creative workers in the design industry. Polskie Forum Psychologiczne, 29 (4).405-418. DOI:10.34767/PFP.2024.04.05
Mańkowska, B. (2023). Organizational climate and stress management strategies as mediators of occupational burnout among manual workers. Polskie Forum Psychologiczne, 28 (2),199-214. DOI:10.34767/PFP.2023.02.05
Mańkowska, B. (2023). Sense of coherence and nutritional maturity versus the feeling of stress among young adults. Przegląd Psychologiczny, 66 (3), 19-33. DOI:10.31648/przegldpsychologiczny.9737
Mańkowska, B. (2020). Klimat organizacyjny i poczucie stresu a wypalenie zawodowe wśród pracowników fizycznych. Przegląd Psychologiczny, 63 (3), 381-412
Mańkowska, B. (2019). Stresogenność warunków pracy oraz radzenie sobie ze stresem a wypalenie zawodowe wśród pracowników gastronomii. Polskie Forum Psychologiczne, (24) 4, 400-418. DOI:10.14656/PFP20190402
Mańkowska, B. (2018). Wypalenie zawodowe. Dylematy wokół istoty zjawiska oraz jego pomiaru. Polskie Forum Psychologiczne, 23 (2), 430-445.
Mańkowska, B. (2015). Podmiotowe i organizacyjne wyznaczniki wypalenia zawodowego pracowników pomocy społecznej. Przegląd Psychologiczny, 58, (1), 83-100.
Monografie naukowe:
Mańkowska, B. (2024). Superwizja – jak chronić się przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia. Warszawa, Wolters Kluwer, Wyd 2 rozszerzone, ISBN 978-83-8358-727-1.
Mańkowska, B. (2022). Wypalenie zawodowe: źródła, mechanizmy, zapobieganie. Gdańsk, Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis), Wyd. 2, ISBN 978-83-8309-032-0.
Mańkowska, B. (2020). Superwizja – jak chronić się przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia. Warszawa, Wolters Kluwer, Wyd 1, ISBN 978-83-8187-412-0.
Mańkowska, B. (2017). Wypalenie zawodowe: źródła, mechanizmy, zapobieganie. Gdańsk, Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis), Wyd. 1, ISBN 978-83-7744-092-6.
Rozdziały w monografiach:
Mańkowska, B. (2018). Styles of coping with stress as mediators of professional burnout. Research on social workers, W: T. Ostrowski i K. Gerc (red.), Resilience and health: challenges for an individual family and community (s. 189-203). Cracow: Jagiellonian University Press. ISBN 978-83-233-4394-3
Mańkowska, B. (2017). Problem ochrony zdrowia psychicznego pracowników instytucji pomocy społecznej - z perspektywy superwizora, W: M. Duda, I. Rybka, H. Kaszyński (red.), Etyka pracy socjalnej w filozofii spotkania i dialogu (s. 147-163). Praca Socjalna w Teorii i Działaniu, nr 4, Kraków: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II. Wydawnictwo Naukowe. ISBN 978-83-7438-641-8, DOI:10.15633/9788374386425.11
Mańkowska, B. (2015). Types of Personality, Styles of Coping with Stress and Professional Burnout among Social Workers, W: T. Ostrowski, I. Sikorska, K. Gerc (red.), Resilience and health in a fast-changing world (s. 203-218). Cracow: Jagiellonian University Press. ISBN 978-83-233-4026-3.
wygłoszenie referatu na konferencji:
Mańkowska, B. IV Krajowa Konferencja Psychologii Klinicznej „ Psychologia kliniczna w trosce o zdrowie”, wygłoszenie referatu, pt. Inteligencja emocjonalna, poczucie stresu oraz strategie radzenia sobie ze stresem wśród kobiet ze zdiagnozowanym zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), Uniwersytet Gdański (25-27.09. 2025)
Mańkowska, B. III Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Szkoły Wyższej (Viva Dydaktyka) "Transformacje krajobrazu szkolnictwa wyższego" , wygłoszenie referatu, pt. Dobrostan psychiczny nauczyciela akademickiego w obliczu nowych wyzwań i wymogów szkolnictwa wyższego – szanse i zagrożenia, Uniwersytet Gdański (czerwiec, 2024)
przeprowadzenie warsztatu:
Mańkowska, B. IV Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Szkoły Wyższej (Viva Dydaktyka) „Dydaktyka bez granic?”, warsztat, pt. Mistrz i uczeń - o znaczeniu GRANIC w kształtowaniu relacji ze studentem, Uniwersytet Gdański (22-23.05. 2025)
Mańkowska, B. III Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Szkoły Wyższej (Viva Dydaktyka) "Transformacje krajobrazu szkolnictwa wyższego", warsztat, pt. Wypalenie zawodowe – groźba czy nieuchronny skutek stresu doświadczanego w miejscu pracy, Uniwersytet Gdański (czerwiec 2024)
Uczestnictwo w: Open Forum: MINDtheGEPs Project (gender equality in research) – wymiana doświadczeń w międzynarodowym gronie partnerów projektu w zakresie analizy i rekomendacji czynników ryzyka generujących nierówności płci w przebiegu kariery naukowej Akademików z Włoch, Hiszpanii, Holandii, Rumunii, Polski, Irlandii, Szwecji współrealizujących w/w/ Projekt. (12 maja 2022 r.) www.mindthegeps.eu/open.forum
8 kwietnia 2025 uczestnictwo w Final Evaluation On-Site Visits (T.7.4) – w ramach podsumowania Projektu Międzynarodowego: MINDthep– Modifying Institusions by developing Gender EQuality Plans - realizowanego na uczelniach polskich (UG, UJ) oraz uczelniach krajów partnerskich (Włochy, Hiszpania, Irlandia,Serbia, Szwecja, Niderlandy)
Cel: dokonanie ewaluacji oraz sformułowanie wniosków oraz rekomendacji na przyszłość w ramach: The gender equality plan na lata 2024-2028
(udział własny – ewaluacja procesu mentoringu realizowanego nauczycieli akademickich w ramach Projektu)
6 czerwca 2025 udział w Summer Training on inclusive mentoring - Letnie szkolenie z zakresu inkluzywnego mentoringu – międzynarodowe warsztaty badaczy, praktyków oraz liderów zmiany.
Wydarzenie odbyło się w ramach obchodów 55-lecia Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz obchodów 55-lecia Uniwersytetu Gdańskiego.
Organizatorzy:
Gender Equality COST (European Cooperation in Science and Technology)
Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Gdański
Recenzowanie opracowań naukowych dla periodyków naukowych (regularne zaproszenia ze stron Redakcji poniższych czasopism naukowych oraz podziękowana za wkład i wysoką jakość recenzji)
(2022-2025)
- Health Psychological Review
- Current Psychology
- Australian Psychologist
* the official applied practice and public policy journal of the Australian Psychological Society (APS).
- International Journal of Psychology & Behavior Analysis
- International Journal of Workplace Health Management
- Psychiatria i Psychologia Kliniczna
-PROBACJA – kwartalnik Ministerstwa Sprawiedliwości
- Praca Socjalna