fbpx Przereklamowana konsumpcja - o współczesnych obłędach i obsesjach na Uniwersytecie Gdańskim | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Przereklamowana konsumpcja - o współczesnych obłędach i obsesjach na Uniwersytecie Gdańskim

Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego
80-952 Gdańsk-Oliwa
ul. Bażyńskiego 1a, p. 306
tel. (+58) 523 25 84 lub wew 25 84
e-mail: prasa@ug.edu.pl
http://ug.edu.pl/pl/info_dla_med
Gdańsk, 17.04.2013 r.

INFORMACJA PRASOWA

Trzecia edycja sympozjum – Przereklamowana konsumpcja – odbywa się w tym roku pod hasłem „Obłędy i obsesje”. W trakcie konferencji wykłady i dyskusje m.in. na temat współczesnej pogoni za sukcesem, ideałem piękna i bogactwem, a także na temat uzależnień, wpływu reklam na zachowania zdrowotne oraz panel dyskusyjny: „Bilans codzienności: lepiej, więcej, drożej”.

Czas– 17 kwietnia września 2013 w godzinach 9.45-15.00.

Miejsce – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, ul. Bażyńskiego 4

Organizatorzy– Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji
Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy ze Stowarzyszeniem Dziecko bez reklamy.

Sympozjum skierowane jest do szerokiego odbiorcy – do rodziców, nauczycieli, wychowawców, ludzi biznesu i mediów, samorządowców, stowarzyszeń i ruchów obywatelskich oraz wszystkich zainteresowanych tematem uwarunkowań dobrostanu jednostek i społeczeństwa.


Tegoroczny temat sympozjum to „Obłędy i obsesje” – o realiach codzienności życia dzieci i dorosłych w kulturze konsumpcji, skuteczności i doraźności. Uczestnicy będą dyskutować m.in. o tym, jakie konsekwencje niesie pogoń za atrakcyjnością fizyczną, bogactwem oraz sukcesem i sławą przy braku podejmowania wysiłków na rzecz refleksji, budowania związków z innymi ludźmi, wspólnotowości i samoakceptacji. Uczestnicy poszukają odpowiedzi na pytania:

- jakie skutki dla osoby i społeczeństwa ma dążenie do podkreślenia swojej wyjątkowości za wszelką cenę (Prof. Sergiu Baltatescu, Oradea University),

- jakie obsesje męczą osoby dążące do ideału piękna ciała (dr Waldemar Budziński GWSH, GUMed),

- czy obsesja zdrowia i profilaktyki lekowej prowadzi do faktycznego zdrowia fizycznego i psychicznego (lek. med. Michał Brzeziński),

od czego się uzależniamy i jak(Anna Baranowska, Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień),

- czy wysokie wynagrodzenia są konieczne, aby była chęć i zapał do pracy i kiedy pieniądze szczęście dają a kiedy je zabierają (dr Wiesław Baryła SWPS WZ Sopot),

- czy obsesja dążenia do sukcesu tzw. „wyścig szczurów” przynosi sukces (Marcin Chabowski - właściciel firmy doradztwa personalnego Solution, Maja Kuźniar - właścicielka i trener w firmie szkoleniowej Communicatus4, dr A. Kalinowska-Żeleźnik Prodziekan WNS
UG, Anna Szabowska-Walaszczyk ekspert w zakresie badania i zwiększania
zaangażowania pracowników Barometr Zaangażowania, Prof. UG dr hab. Anna
Maria Zawadzka)

PROGRAM

9:45-10:00 Otwarcie sympozjum Dziekan WNS prof. UG dr hab. Beata Pastwa- Wojciechowska, Dyrektor IP prof. UG dr hab. Mariola Bidzan

10:00-10:45 Personal uniqueness obsession and how is detrimental to our own well-beingprof. Sergiu Baltatescu Oradea University, Rumunia

10:45-11:25 Czy przejadamy własne zdrowie? Wpływ reklamy na zachowania zdrowotne. lek. med. Michał Brzeziński, GUMed

11:25-12:05 Współczesny wachlarz uzależnień Anna Baranowska, Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień

12:05-12:30 przerwa

12:30-13:30 Panel dyskusyjny: Bilans codzienności: lepiej, więcej, drożej. Uczestnicy: Tomasz Płocha- trener wewnętrzny Biedronka, Maja Kuźniar - właścicielka i trener w firmie szkoleniowej Communicatus4, dr A. Kalinowska-Żeleźnik Prodziekan WNS UG, Anna Szabowska-Walaszczyk ekspert w zakresie badania i zwiększania zaangażowaniapracowników Barometr Zaangażowania, prowadzenie prof. UG dr hab. A.M. Zawadzka

13:30-14:15 Pieniądze i związane z nimi obsesjedr Wiesław Baryła, SWPS WZ Sopot

14:15-14:50 Obsesje jedzeniowe w pogoni za doskonałością dr Waldemar Budzyński, GWSH, GUMed

14:50 Zakończenie sympozjum

Patroni medialni: portal gdańsk.pl

Partnerzy sympozjum: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień, KN Psychologii Organizacji, Zarządzania i Marketingu przy IP UG Brevi Manu

ZałącznikWielkość
Plik przereklamowana_konsumpcja_2013.rtf46.98 KB