fbpx "Tajniki Etyki, czyli jak wygrać na trudnym rynku?" - ogólnopolska konferencja na Uniwersytecie Gdańskim | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

"Tajniki Etyki, czyli jak wygrać na trudnym rynku?" - ogólnopolska konferencja na Uniwersytecie Gdańskim

Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego
Biuro Rzecznika Prasowego
80-952 Gdańsk-Oliwa
ul. Bażyńskiego 1a, p. 123
tel. (+58) 523 25 84 lub wew 25 84
e-mail: prasa@ug.edu.pl
http://ug.edu.pl/pl/info_dla_med
Gdańsk, 17.05.2004 r.

INFORMACJA PRASOWA

Tajniki etyki, czyli jak wygrać na trudnym rynku - konferencja na Wydziale Zarządzania. Organizator: Studenckie Koło Naukowe STRATEG

Czy polski biznes może być etyczny? Etyka w biznesie - dlaczego to się opłaca? Etyczne wybory - jaka jest nagroda, jaka może być kara? Społeczne zaangażowanie firm - działanie jedynie wizerunkowe, czy też długofalowa polityka strategiczna? „Kreatywna księgowość” - czyli jak kończą się biznesowe machinacje wielkich firm? To tylko wybrane zagadnienia, nad którymi będą się zastanawiać uczestnicy konferencji: „Tajniki Etyki, czyli jak wygrać na trudnym rynku?”, która odbędzie się 17-18 maja 2004 roku na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (Sopot, ul. Armii Krajowej 101). Organizatorem jest Studenckie Koło Naukowe „Strateg”.

Konferencja, nad którą merytoryczny patronat merytoryczny objęło Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dotyczyć będzie społecznej odpowiedzialności firm oraz etyki w biznesie. Myśl przewodnia konferencji to: „Firmy, które dziś działają odpowiedzialnie, jutro będą przynosić największe zyski”. Głównym celem organizatorów dwudniowego spotkania jest zachęcanie studentów do zastanawiania się nad życiowymi wyborami i ich zachowaniem w sytuacji zaistnienia konfliktu interesów, promowanie etycznego postępowania w biznesie, przedstawienie studentom rzetelnej informacji o społecznej odpowiedzialności firm oraz integracja środowiska naukowego ze światem biznesu. W konferencji uczestniczyć będą studenci polskich uczelni wyższych, trójmiejscy przedsiębiorcy, kadra naukowa trójmiejskich uczelni, zaproszeni prelegenci i partnerzy.

PROGRAM KONFERENCJI



17 MAJA 2004 - WYKŁADY
Aula Wydziału Zarządzania UG, ul. Armii Krajowej 101
09.00 - 09.15 Powitanie uczestników i gości
09.15 - 09.30 Uroczyste otwarcie konferencji

Etyka na co dzień, czyli jak żyć uczciwie?
09.30 - 10.15 Wprowadzenie do tematyki: etyka, CSR itp.
10.20 - 11.05 Konflikt interesów, dylemat moralny - czy polski biznes może być etyczny?
11.10 - 11.55 „Wiarygodny”, tj. „etyczny” lider? Etyka podstawą rozwoju indywidualnych zdolności przywódczych
12.00 - 12.30 Pytania uczestników, dyskusja
12.30 - 12.45 przerwa

Etyka w biznesie - dlaczego to się opłaca?
12.50 - 13.35 Etyka źródłem globalnego sukcesu firmy
13.40 - 14.25 Etyczne postępowanie firmy i jej pracowników - czy to się opłaca?
14.30 - 14.45 Pytania uczestników, dyskusja
14.50 - 16.00 przerwa

Etyczne wybory - jaka jest nagroda, jaka może być kara?
16.05 - 16.50 Społeczne zaangażowanie firm - działanie jedynie wizerunkowe, czy też obliczona i długofalowa polityka strategiczna? CSR - akcje charytatywne i społeczne biznesu.
16.55 - 17.40 „Kreatywna księgowość” - czyli jak kończą się biznesowe machinacje wielkich firm?
17.45 - 18.20 Pytania uczestników i dyskusja
18.20 - 18.30 Zamknięcie konferencji

18 MAJA WARSZTATY


Sesja A: Marketing społeczny - jak wesprzeć rozwiązywanie problemów społecznych za pomocą programów i kampanii CSR? Jak tworzyć kampanie marketingu społecznego?

Studium przypadków z zakresu komunikacji odpowiedzialnego biznesu oraz kampanii marketingu społecznego przeprowadzonych w Polsce. Przykłady godne naśladowania i klęski, dyskusja oraz praktyczne rady trenerów.

Sesja B: Autoprezentacja - kontrolowana informacja, czy kłamstwo o sobie samym? Jak prezentować się atrakcyjnie, lecz prawdziwie?

Jak prezentować się prawdziwie i uczciwie? Gdzie leży granica manipulacji wywieranym wrażeniem?

Sesja C: Kluczem do sukcesu jest strategia polegająca na otwartej i uczciwej komunikacji. Czym jest „otwarta i uczciwa komunikacja”? Jak ją budować?

Studium przypadków z zakresu komunikacji własnej osób publicznych oraz kampanii komunikacyjnych firm odpowiedzialnego biznesu. Przykłady pozytywne i wzorcowe oraz przykłady kampanii negatywnych, nieuczciwych.

Sesja D: Uczciwe negocjacje - czy można grać fair i wygrywać?

Podczas sesji uczestnicy będą mieli możliwość wcielić się w rolę prawdziwych negocjatorów ustalających warunki współpracy firmy z trudnym parterem. Zrobią to pod okiem kamery i doświadczonego trenera, który oceni skuteczność i „etyczność” stosowanych przez nich technik.


Informacje o organizatorach:

Studenckie Koło Naukowe „Strateg” działa przy Instytucie Organizacji i Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego już od 1995 roku. Należą do niego studenci różnych lat i specjalności (około 70 osób), którzy angażują się w organizowanie konferencji naukowych, udział w ogólnopolskich konkursach ekonomicznych, organizowanie warsztatów z dziedziny zarządzania i ekonomii, realizację projektów naukowo - badawczych dla firm partnerskich takich jak: opracowanie mapy ekonomicznej województwa pomorskiego czy też prowadzenie badań marketingowych wśród studentów Członkowie koła byli wielokrotnie nagradzani za dobre pomysły i ich atrakcyjną, rzetelną realizację. Sukcesy:

  • IV miejsce w lidze w światowej edycji Konkursu Students In Free Enterprise, październik 2003 w Mainz, Niemcy
  • Tytuł Mistrza Polski w polskiej edycji Konkursu Students In Free Enterprise, maj 2003
  • I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Euromanager 2002 (zespół „Aqulia”)



Bliższe informacje:
Lider Projektu
Agnieszka Dorska
Tel: +48 504 049 089
e-mail: agnieszka.dorska@wp.pl

Koordynator ds. Mediów
Maciej Łukiański
Tel. +48 501 137 989
e-mail: mlukianski@wp.pl

oraz na stronie: http://www.strateg.edu.pl/tajniki

ZałącznikWielkość
Plik Treść wydarzenia w formacie WORD49.45 KB