Znamy już laureatów pierwszej edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Mediach
MEDI@STERY. Organizatorem konkursu jest Uniwersytet Gdański, a włączyły się do niego niemal wszystkie uczelnie wyższe w Polsce. Uroczysta gala rozstrzygnięcia konkursu i wręczenia nagród laureatom połączona będzie z promocją międzynarodowej publikacji „Media-Bizens-Kultura”.
Czas – 27 marca 2015 (piątek), godz. 11.00
Miejsce – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, aula S 207, Gdańsk, ul. Bażyńskiego 4
Organizator – kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Instytut Filozofii Socjologii i Dziennikarstwa UG
-
Pierwsze miejsce – Marcin Sanakiewicz z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej z Lublina „Telewizja ponowoczesna: logiki i imaginacje medialne” (praca napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Jana P. Hudzika)
-
Drugie miejsce – Jakub Ochnio z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie „Język komunikowania wizualnego – semantyka, syntaktyka i pragmatyka fotografii” (praca napisana pod kierunkiem dr Macieja Ulity)
-
Trzecie miejsce – Aleksandra Rabowska z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu „Wykorzystanie narzędzi marketingu internetowego w polskiej blogosferze kulinarnej” (praca napisana pod kierunkiem dr Adama Szymaniaka)
W konkursie udział wzięli autorzy prac magisterskich, napisanych w języku polskim na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, które uzyskały ocenę bardzo dobrą. Na pierwsza edycję konkursu zorganizowanego przez Uniwersytet Gdański napłynęły prace niemalże ze wszystkich ośrodków akademickich w Polsce.
Prace oceniła Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. dr hab. Wiktora Peplińskiego. W skład Kapituły weszli wybitni medioznawcy z uczelni wyższych całej Polski. Przy ocenie prac Kapituła brała pod uwagę między innymi ich oryginalność i zawartość merytoryczną oraz możliwości praktycznego wykorzystania.
Zwycięska praca zostanie opublikowana i będzie dystrybuowana na koszt Uniwersytetu Gdańskiego.
Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy.
Medioznawstwo jest wciąż młodą, bo powołaną w 2011 roku dziedziną nauki. Jednym z celów Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Mediach jest popularyzacja tej dziedziny nauki. Organizatorem przedsięwzięcia jest Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Gdańskim, które każdego roku wyłaniać będzie najlepszych studentów zajmujących się w swoich badaniach szeroko rozumianą wiedzą za zakresu medioznawstwa. Pomysłodawczyniami i inicjatorkami konkursu są dr Małgorzata Łosiewicz oraz dr Anna Ryłko- Kurpiewska, które sprawują merytoryczną i metodologiczną pieczę nad funkcjonującą na gdańskim dziennikarstwie specjalizacją Reklama i PR.
Rozstrzygnięcie konkursu MEDI@STERY połączone będzie z promocją książki „Media-Bizens-Kultura” pod redakcją Małgorzaty Łosiewicz i Anny Ryłko-Kurpiewskiej.
Jest to międzynarodowa publikacja, w której zebrano teksty dotyczące szeroko rozumianego wpływu mediów, i skutków tego zjawiska, na wiele sfer współczesności – polityki, kultury, biznesu. Książka jest efektem cyklicznej międzynarodowej konferencji, która odbywa się na Uniwersytecie Gdańskim od 2011 roku pod tym samym tytułem.
Spotkanie uświetni występ Akademickiego Chóru Uniwersytetu Gdańskiego.
JM Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
Marszałek Województwa Pomorskiego
Tygodnik „Polityka”
Informacje o konkursie znajduje się na stronie internetowej Konkursu:
dr Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego