Rusza nowa strona internetowa “Live more. Pomerania” skierowana do wszystkich, którzy chcieliby zagościć na dłużej na Pomorzu, znaleźć tu swoje wyjątkowe miejsce, pracę, mieszkanie, ale też żyć pełnią życia. To część kampanii promującej region w kraju i za granicą, która jest realizowana przez inicjatywę Invest in Pomerania.
Województwo pomorskie stało się magnesem przyciągającym nowych inwestorów. To świetna wiadomość, ale też nowe wyzwanie dla pracodawców i władz regionu. Odpowiedzią na to jest „Live more. Pomerania”, pierwsza w Polsce tak wszechstronna kampania promująca region, jako świetne miejsce do życia i pracy.
- Postanowiliśmy nie tylko zachęcić do wyboru województwa pomorskiego na nowe miejsce do życia, ale też wspomóc tych, którzy już rozważają przeprowadzkę. Na stronie internetowej projektu stworzyliśmy obszerną bazę wiedzy o naszym regionie w dwóch językach, polskim i angielskim, a planowane są kolejne dwa, rosyjski i ukraiński – opowiada Łukasz Żelewski, Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Pomorza S.A. – Poprzez stronę staramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania, jakie może mieć potencjalny zainteresowany.
Pod adresem www.livemorepomerania.com można więc przeczytać o tym, jakie firmy rekrutują w województwie pomorskim oraz jakie są wymagane kompetencje do podjęcia w nich pracy. Jest też osobna część poświęcona atrakcjom czekającym w regionie oraz część poświęcona życiu codziennemu, gdzie dowiemy się, jak zapisać dziecko do szkoły, poznamy trójmiejskie dzielnice i komunikację miejską. Licealiści i studenci znajdą natomiast część poświęconą studiowaniu w regionie. Pomysłodawcy projektu planują również bieżące aktualizowanie strony o opisy kolejnych ciekawych miejsc, wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych czy też o artykuły pomorskich pracodawców i uczelni.
- Projekt „Live more. Pomerania” został powołany do życia, ponieważ do tej pory nie było jednego miejsca, które pokazywałoby wszystkie aspekty pracy, życia i studiowania w województwie pomorskim, a badania pokazały, że istnieje duże zapotrzebowanie na tego typu informacje – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. – Jesteśmy tym samym pierwszym województwem w Polsce, które w ten sposób pragnie pomagać w przeprowadzce do regionu.
- Prowadzimy też media społecznościowe projektu. Na profilach na Facebooku, Instagramie i LinkedInie, mamy kontakt z odbiorcami, odpowiadamy na ich pytania i pokazujemy, że warto tu żyć i pracować, korzystać na co dzień z tego co daje nam otoczenie i rozwijać się zawodowo – podsumowuje Wojciech Tyborowski, dyrektor Invest in Pomerania.
Wśród Polaków wzrasta zainteresowanie przeprowadzką na północ Polski, gdzie, jak pokazują badania, łatwiej o wysoką jakość życia, świeże powietrze, spokojniejsze życie czy zachowanie równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym.
O „Live more. Pomerania”
Kampania informacyjna „Live more. Pomerania” to jeden z elementów projektu „Invest in Pomerania 2020”, finansowanego ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Projekt realizuje inicjatywa Invest in Pomerania, która koordynowana jest przez Agencję Rozwoju Pomorza oraz Samorząd Województwa Pomorskiego.
Do współpracy nad kampanią zaproszeni zostali również inwestorzy, mający swoją siedzibę w województwie pomorskim, pomorskie uczelnie, urzędy miast oraz inne organizacje. W ramach „Live more. Pomerania” prowadzona jest strona internetowa oraz kanały w mediach społecznościowych, a pod hasłem „Expats in Tri-City” organizowane są spotkania dla ekspatów żyjących w Trójmieście. W przyszłości twórcy kampanii zapowiadają także uczestnictwo w targach pracy w Polsce.