Socjologiczny i psychologiczny Facebooka, jego rynkowe i marketingowe konsekwencje, wpływ na zarządzanie oraz dylematy etyczne i prawne związane z jego ekspansją będą głównymi tematami I Międzynarodowej Konferencji „Facebook – Lustro mediów” organizowanej wspólnie przez Uniwersytet Gdański i Uniwersytet Jagielloński.
Czas – 12 czerwca 2015 roku
Miejsce – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, ul Bażyńskiego 4 (kampus UG w Gdańsku Oliwie)
Organizatorzy:
Uniwersytet Jagielloński, Instytut Kultury, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Gdański, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Wydział Nauk Społecznych
W 2014 roku minęło 10 lat od powstania Facebooka. To dobry moment do podjęcia rozważań nad istotą i konsekwencjami społeczno-biznesowego zjawiska, jakim stał się najpopularniejszy w Polsce i w wielu krajach świata ten społecznościowy portal. 12 czerwca 2015 roku na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego odbędzie się I Międzynarodowa Konferencja pt. „Facebook – Lustro mediów” – wspólne przedsięwzięcie Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz gdańskiej uczelni. Celem konferencji jest wymiana poglądów oraz prezentacja wyników badań dotyczących fenomenu medialnego, za jaki w ostatnich latach uznaje się portal społecznościowy Facebook.
Zakres tematyczny Konferencji obejmuje m.in. wymiar socjologiczny i psychologiczny Facebooka, jego rynkowe i marketingowe konsekwencje, wpływ na zarządzanie oraz dylematy etyczne i prawne związane z jego ekspansją:
-
Facebook – medium spotkań (wymiar socjologiczny i psychologiczny)
-
Facebook a media publiczne
-
Facebook w kulturze
-
Facebook – medium marketingu
-
Facebook – medium nowej komunikacji
-
Facebook – sprawca schyłku tzw. starych mediów
-
Media na Facebooku – paradoks kanibalizacji?
-
Rynkowe konsekwencje obecności Facebooka
-
Facebook – czy każdy może być dziennikarzem?
-
Facebook – czyli koniec dziennikarstwa. Gdy amator wygrywa z profesjonalistą.
-
Facebook – zarządzanie nowym medium
-
Facebook – a wykluczenie cyfrowe
-
Facebook – dylematy etyczne i prawne
-
Przyszłość Facebooka – moda, trend czy medialna rzeczywistość
Uczestnikami Konferencji będą czołowi polscy i zagraniczni naukowcy, m.in.
prof. Andrzej Stanisław Barczak - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
prof. Alina Hyz - T.E.I. Pireus
prof. dr hab. Leon Tadeusz Dyczewski OFM Conv, Katolicki Uniwersytet Lubelski
prof. dr hab. Tomasz Goban – Klas - Uniwersytet Jagielloński
prof. dr hab. Wiesław Godzic - Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
prof. dr hab. Dariusz Jemielniak - Akademia im. Leona Koźmińskiego
prof. dr hab. Sławomir Magala - Erasmus University of Rotterdam
prof. dr hab. Jacek Sobczak - Szkoła Wyższa Psychologii Społeczne
red. Edwin Bendyk – „Polityka”.
Uczestnikami konferencji będą także przedstawiciele polskich mediów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Patronat honorowy
Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk
Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. Bernard Lammek
Gdańska Organizacja Turystyczna/Gdańsk Convention Bureau
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Patronaty medialne
Radio Gdańsk
Telewizja Polska
Trojmiasto.pl
Radio MORS UG
Portal Studencki UG CDN
dr Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego