W imieniu organizatorów cyklicznego sympozjum „Przereklamowana konsumpcja”, które odbywa się na Uniwersytecie Gdańskim, zapraszam na tegoroczną VIII edycję wydarzenia.
Czas – 18-19 kwietnia 2018; otwarcie sympozjum 18 kwietnia o godz. 12.00
Miejsce: aula S 204, Wydział Nauk Społecznych UG, ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk
Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego i Laboratorium Psychologii Ekonomicznej
Program: www.przereklamowanakonsumpcja.ug.edu.pl
W tym roku naukowcy, eksperci, praktycy będą dyskutować i poszukiwać odpowiedzi na pytanie: „Czym jest szczęśliwe życie”. Na problem będą patrzeć z perspektywy ekonomicznej i psychologicznej, a także przez pryzmat różnych okresów życia człowieka – od dzieciństwa do starości.
W trakcie sympozjum odbędą się prelekcje psychologów i socjologów, panel dyskusyjny pt. Wygodne życie – przeszkoda do osiągnięcia szczęścia? z udziałem ekspertów i praktyków, warsztaty dla młodzieży pt. „Tajemnice reklamy”, podczas których będzie można nauczyć się, jak reklama działa na człowieka oraz jak żyć mądrze i szczęśliwie w kulturze konsumpcji. W programie także prezentacja książki pt. „Tajemnice reklamy. O tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież” pod red. Anny Marii Zawadzkiej i Małgorzaty Niesiobędzkiej.
Wstęp wolny
Poniżej szczegółowe informacje od organizatorów
Czym jest szczęśliwe życie?
Odpowiedzi na to pytanie od wielu wieków poszukują filozofowie, psychologowie, socjologowie, a także zwykli ludzie, którzy metodą prób i błędów próbują swojego własnego sposobu na szczęście. Współcześnie szczęściem zainteresowali się także marketingowcy, którzy uczynili z niego dobrze sprzedający się produkt. Reklamy mamią nas wizjami szczęśliwego życia. Można je osiągnąć wyłącznie poprzez posiadanie dóbr, które mają uczynić nasze życie lekkim i przyjemnym. Czy to właściwe podejście? Czy szczęście to życie wygodne, komfortowe, pozbawione trudów i trosk, czy jest to raczej nieustanna praca i wysiłek w dążeniu do samorozwoju? Nad tym będziemy się zastanawiać podczas tegorocznego sympozjum. Odwołamy się do dwóch odmiennych perspektyw – ekonomicznej i psychologicznej, a także spojrzymy na szczęście przez pryzmat różnych okresów życia człowieka – od dzieciństwa do starości.
Wśród naszych prelegentów są prof. Carl B. Becker z Kyoto University w Japonii, dr hab. Lucyna Bakiera z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz dr Renata Konieczna-Woźniak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W ramach panelu dyskusyjnego pt. Wygodne życie – przeszkoda do osiągnięcia szczęścia? z udziałem ekspertów i praktyków: dr Jolanty Dyrdy, pedagog (Ateneum Szkoła Wyższa w Gdańsku), dr Aleksandry Lewandowskiej-Walter, psycholog (Uniwersytet Gdański), mgra Piotra Zbieranka, socjologa (Uniwersytet Gdański) oraz mgr Aleksandry Mońko, psycholog ze stowarzyszenia Educational Cha(lle)nge. będziemy zastanawiać się nad tym, jak:
Dyskusja będzie prowadzona przez Jakuba Wierzbickiego w oparciu o film dokumentalny BBC pt. „Secret Life of Growing Up/Old”.
Drugiego dnia Sympozjum zapraszamy młodzież na warsztaty „Tajemnice reklamy”, podczas których będzie można nauczyć się, jak reklama działa na człowieka oraz jak żyć mądrze i szczęśliwie w kulturze konsumpcji.
Podczas Sympozjum nastąpi także prezentacja książki pt. „Tajemnice reklamy. O tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież” pod red. Anny Marii Zawadzkiej i Małgorzaty Niesiobędzkiej.
Wstęp wolny!
Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego i Laboratorium Psychologii Ekonomicznej
Patronat honorowy: Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk
Patronat: www.gdansk.pl
Partnerzy: Study in Gdańsk, Akademia Rozwoju Rodziny Pozytywka, Strefa Przemian
Wspiera nas: Koło Nauk Psychologicznych Anima
Więcej informacji na: www.przereklamowanakonsumpcja.ug.edu.pl
Załącznik | Wielkość |
---|---|
![]() | 234.28 KB |