fbpx Przereklamowana konsumpcja - sympozjum na UG | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Przereklamowana konsumpcja - sympozjum na UG

Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego
Biuro Rzecznika Prasowego
80-952 Gdańsk-Oliwa
ul. Bażyńskiego 1a, p. 123
tel. (+58) 523 25 84 lub wew 25 84
e-mail: prasa@ug.edu.pl
http://ug.edu.pl/pl/info_dla_med
Gdańsk, 02.06.2011 r.

INFORMACJA PRASOWA

Zakład Psychologii Ekonomicznej i Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy ze Stowarzyszeniem Dziecko bez Reklamy zaprasza na I sympozjum „Przereklamowana konsumpcja? Rodzina i praca” – 2 czerwca 2011, Wydział Nauk Społecznych UG.

Czas 2 czerwca 2011 roku, początek konferencji o godz. 9.00

MiejsceWydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, ul Bażyńskiego 4, Gdańsk

Organizator - Zakład Psychologii Ekonomicznej i Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy ze Stowarzyszeniem Dziecko bez Reklamy

Kontakt do organizatorów: Przewodnicząca Komitetu Naukowego, prof. Anna Zawadzka, Instytut Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego e-mail: psyamz@ug.edu.pl, tel.: 510 045 895

Jak zapowiadają organizatorzy celem sympozjum jest stworzenie forum do cyklicznych, corocznych, interdyscyplinarnych dyskusji dla teoretyków i praktyków nad wyzwaniami i konsekwencjami kultury konsumpcji i materializmu dla funkcjonowania osoby i jej dobrostanu.W tym roku sympozjum poświęcone jest zagadnieniom wpływu kultury konsumpcji na funkcjonowanie człowieka w rodzinie i w pracy.

Sympozjum będzie składało się z dwóch sesji – jednej poświęconej rodzinie i konsumpcji, a drugiej – pracy i konsumpcji.

Zasadniczym celem dyskusji w ramach sesji poświęconej zagadnieniom rodziny i konsumpcji jest przedstawienie oddziaływań nasilonego konsumpcjonizmu na jakość relacji rodzinnych w ujęciu systemowym, na jakość życia dzieci w rodzinie oraz na specyfikę relacji pomiędzy pracą zawodową człowieka a życiem osobistym i rodzinnym. Sesja poświęcona rodzinie i konsumpcji będzie odpowiadać na pytania: Z jakimi przekształceniami w obrębie systemów wartości oraz priorytetów życiowych w rodzinie mamy współcześnie do czynienia?, Jakie zmiany mają miejsce w obrębie stylu życia rodziny w kulturze konsumpcji?, Jakie są skutki komercjalizacji dzieciństwa? Na czym polega i od czego zależy efektywność działań edukacyjnych podejmowanych przez rodziców i nauczycieli?

Celem sesji poświęconej tematyce konsumpcji i pracy jest poszerzenie zakresu wiedzy o wartościach, jakimi coraz częściej pracownicy kierują się w środowisku zawodowym, wynikających z wpływu wszechobecnej kultury konsumpcji, na konsumpcyjne oczekiwania wobec pracy oraz wynikające z tego patologie organizacyjne (skutkujące poczuciem niespełnienia i obniżeniem zadowolenia z pracy, a w konsekwencji również obniżenia zadowolenia z życia). W trakcie sesji dotyczącej zagadnienia konsumpcji organizatorzy postarają się odpowiedzieć na pytania: Jakie wartości w pracy cenione są obecnie najwyżej?, Jak przejawia się konsumpcjonizm w pracy? Czy konsumpcjonizm w pracy to gwarancja satysfakcji, czy rozczarowania? Z czego wynika kierowanie się wartościami świadczącymi o konsumpcyjnym podejściu do pracy? Jakie zagrożenia niesie ze sobą konsumpcyjne nastawienie do pracy?

Sympozjum skierowane jest do rodziców, wychowawców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, ludzi mediów, samorządowców Trójmiasta i okolic zainteresowanych jakością życia i dobrostanem w rodzinach, szkołach i przedsiębiorstwach.

PROGRAM

I SYMPOZJUM „PRZEREKLAMOWANA KONSUMPCJA”

2 czerwca 2011 rok, WNS, UG, ul. Bażyńskiego 4 , Gdańsk

9.00-9.30 Uroczyste otwarcie sympozjum

9.30-10.00 Kultura konsumpcji – wyzwania czy zagrożenia?, prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka

10.00-10.30 Wartości w rodzinie – ciągłość czy zmiana?, dr Aleksandra Lewandowska-Walter

10.30-11.30 Quo vadis familia? Rodzina w dobie konsumpcjonizmu. Dyskutanci: dr Aleksandra Peplińska (IP UG), dr Anna Ryłko-Kurpiowska (IFSiD UG), dr Marek Ejsmont (IP UG) Prowadzi: dr Małgorzata Niesiobędzka IP UG

11.30-12.00 Przerwa

12.00-12.30 W jaki sposób radzić sobie z komercjalizacją emocji w miejscu pracy?, dr Sylwiusz Retowski (SWPS Sopot)

12.30-13.00 Hierarchia wartości u osób rekrutujących się do pracy, dr Paweł Jurek (IP UG)

13.00-14.00 Konsumpcjonizm w pracy – dobrodziejstwo czy przekleństwo? Dyskutanci: dr Marek Suchar (IPK), dr Zdzisław Nieckarz (IP UG), dr Tomasz Tobis (IFSiD UG). Prowadzi: dr Dorota Godlewska-Werner (IP UG)

14.00-15.00 Przerwa obiadowa

15.00-16.30 Sesja warsztatowa

ZałącznikWielkość
Microsoft Office document icon Przereklamowana_konsumpcja.doc34 KB