W dniach 25-26 października 2007 na Uniwersytecie Gdańskim odbędzie się konferencja inaugurująca projekt BalticStudyNet, pt. „Marketing European Higher Education - Internationalising Higher Education in the Baltic Sea Region”. Konferencja otwiera jeden z projektów programu Erasmus Mundus Komisji Europejskiej, dotyczący promowania europejskiego szkolnictwa wyższego poza granicami Unii Europejskiej. Zapraszamy.
W dniach 25-26 października 2007 na Uniwersytecie Gdańskim odbędzie się konferencja inaugurująca projekt BalticStudyNet, pt. „Marketing European Higher Education - Internationalising Higher Education in the Baltic Sea Region”. Konferencja otwiera jeden z projektów programu Erasmus Mundus Komisji Europejskiej, dotyczący promowania europejskiego szkolnictwa wyższego poza granicami Unii Europejskiej. Zapraszamy.
Uroczyste otwarcie konferencji odbędzie się 25 października 2007 roku o godz. 13.00 na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (Gdańsk, ul. Bażyńskiego 6) . Tego samego dnia, w godz. 13.30–14.0 prof. Dr. Bernd Henningsen, koordynator projektu BalticStudyNet wygłosi wykład pt. Marketing BSR Higher Education – The Model of BalticStudyNet. Ze strony Uniwersytetu Gdańskiego w spotkaniu w dniu 25.10.2007 roku udział weźmie JM Rektor Uniwersytetu Gdańskiego, prof. Andrzej Ceynowa, który wygłosi przemówienie na temat strategii umiędzynarodowienia oferty UG (początek wykładu o godz. 14.30).
Pierwszy dzień konferencji odbędzie się na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (Gdańsk, ul. Bażyńskiego 6), zaś sesje szkoleniowe drugiego dnia odbywać się będą w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Gdańskiego (Gdańsk Wita Stwosza 53).
PROGRAM
Konferencja została zorganizowana przez konsorcjum uniwersytetów realizujących w latach 2007-2009 projekt BalticStudyNet - Promoting Baltic Sea Region Higher Education Worldwide, w którym Uniwersytet Gdański jest jednym z ośmiu partnerów. Uczelnie dzięki realizacji projektu mają szansę promować swoją ofertę edukacyjną i naukową, podkreślając wspólną przestrzeń Regionu Morza Bałtyckiego. W spotkaniu wezmą udział rektorzy i wysocy rangą przedstawiciele uniwersytetów regionu bałtyckiego, którzy pierwszego dnia przedstawią strategie umiędzynarodowienia oferty edukacyjnej i działań marketingowych swych uczelni. Drugi dzień konferencji będzie miał charakter szkoleniowo-warsztatowy. W ramach warsztatów odbędą się dwie sesje na temat kompetencji międzykulturowych w kontaktach z krajami spoza Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem Chin i Tajwanu.
Wszystkie prezentacje, dyskusje i sesje szkoleniowe w czasie konferencji odbywać się będą w języku angielskim. Konferencja jest adresowana do pracowników uniwersytetów, biorących udział w projekcie a w szczególności do osób zajmujących się kontaktami z zagranicą i promowaniem wizerunku i oferty uczelni za granicą. Mile widziani będą również wszyscy zainteresowani tą tematyką pracownicy Uniwersytetu Gdańskiego.
Konsorcjum uniwersytetów BalticStudyNet zostało zawiązane w celu promowania regionu Morza Bałtyckiego jako obszaru, w którym uczelnie oferują nowoczesne wykształcenie na najwyższym poziomie. W skład konsorcjum wchodzą uczelnie w Niemczech – Uniwersytet im Humboldtów w Berlinie, Danii – Uniwersytet w Kopenhadze, Szwecji – Szkoła Wyższa w Södertörn, Finlandii – Uniwersytet w Turku, Estonii – Uniwersytet w Tartu, Łotwie – Uniwersytet w Rydze, Litwie – Uniwersytet w Kownie i w Polsce – Uniwersytet Gdański.
Szczególną uwagę zwraca się na ofertę studiów i badań zajmujących się zagadnieniami politycznymi, ekonomicznymi i kulturowymi regionu bałtyckiego. Regionami do których adresowana jest ta oferta są Ameryka Płn., Rosja włącznie z krajami Kaukazu i Azji Centralnej oraz Chiny i Indie.
Główną sferą działalności konsorcjum jest szeroka kampania promocyjna dotycząca regionu bałtyckiego i jego oferty w szkolnictwie wyższym. Na kampanie składa się m.in. przenośna wystawa towarzysząca serii wyjazdów promocyjnych do uniwersytetów i instytucji w krajach trzecich, połączona z wykładami na temat regionu bałtyckiego i struktury oraz oferty reprezentujących go uczelni. Kampania promocyjna obejmuje również warsztaty dla osób spoza Unii Europejskiej, którzy staną się promotorami regionu bałtyckiego i jego oferty edukacyjnej za granicą UE. Wreszcie w ramach kampanii napisany zostanie podręcznik zawierający podstawowe informacje o regionie bałtyckim oraz wyprodukowana będzie duża ilość broszur i innych materiałów promocyjnych.
Konsorcjum działa w przekonaniu, że wzrastająca liczba studentów i badaczy z krajów trzecich przybywająca na studia i do pracy w uczelniach regionu bałtyckiego nie tylko stanowić będzie źródło dochodu finansowego, wszak w Finlandii i Szwecji do dzisiaj nie pobiera się opłat za naukę nawet od studentów spoza UE, lecz przyjazdy te również wzbogacają kulturowo i intelektualnie uczelnie regionu.
Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na stronie
http://www2.hu-berlin.de/balticstudynet/
Bliższe informacje
Dr Kazimierz Musiał, koordynator projektu ze strony Uniwersytetu Gdańskiego
tel.: 058 523 25 33
Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy UG
Biuro Promocji
prasa@univ.gda.pl
Załącznik | Wielkość |
---|---|
![]() | 40.07 KB |