Gdańsk, 01.06.2006 r.
INFORMACJA PRASOWA
W roku akademickim 2006/2007 na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego zostaną uruchomione studia podyplomowe Edukacja i Terapia Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju, dzięki którym absolwenci magisterskich studiów psychologicznych i pedagogicznych uzyskają kwalifikacje do pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju m. in. takim jak dysleksja rozwojowa, zaburzenia zachowania (ADHD), czy całościowe zaburzenia rozwoju (np. autyzm). Studia maja status kwalifikacyjnych.W roku akademickim 2006/2007 na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego zostaną uruchomione studia podyplomowe Edukacja i Terapia Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju, dzięki którym absolwenci magisterskich studiów psychologicznych i pedagogicznych uzyskają kwalifikacje do pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju m. in. takim jak dysleksja rozwojowa, zaburzenia zachowania (ADHD), czy całościowe zaburzenia rozwoju (np. autyzm). Studia mają status kwalifikacyjnych.
Utworzenie Studiów Podyplomowych Edukacja i Terapia Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju da szansę rozwoju zawodowego absolwentom magisterskich studiów psychologicznych i pedagogicznych, którzy pracują lub przygotowują się do pracy w przedszkolach i szkołach (również integracyjnych), ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, poradniach i innych placówkach zajmujących się edukacją i terapią dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami rozwoju, takimi jak specyficzne trudności w uczeniu się (np. dysleksja rozwojowa), zaburzenia zachowania (np. ADHD), czy całościowe zaburzenia rozwoju (np. autyzm). Program studiów obejmuje zagadnienia związane z pracą z dziećmi w każdym wieku (począwszy od małych dzieci, poprzez młodzież aż po młodych dorosłych).
W programie studiów podyplomowych Edukacja i Terapia Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju przewidziano zajęcia min z zakresu: rozwój dziecka w normie i patologii; neuropsychologiczne podstawy rozwoju, zachowania i uczenia się dziecka; dziecko z zaburzeniami rozwoju w systemie rodzin; wspomaganie rozwoju dziecka; całościowe zaburzenia rozwoju; specyficzne trudności w uczeniu się; edukacja i terapia zaburzeń językowych dzieci z dysleksją rozwojową; zaburzenia zachowania; edukacja i terapia młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju; pisanie programów edukacyjno-terapeutycznych i zbieranie danych; specyficzne trudności w uczeniu się; wspomaganie i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego.
Studia podyplomowe będą trwały trzy semestry i obejmować będą 350 godzin dydaktycznych. Zajęcia odbywać się będą w trybie zaocznym, w formie dwudniowych zjazdów w soboty i niedziele. Będą prowadzone przez pracowników naukowo - dydaktycznych Instytutu Psychologii, Instytutu Pedagogiki i Zakładu Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, oraz przez zaproszonych gości z innych uczelni pedagogicznych i psychologicznych w kraju. Ponadto planowane są liczne zajęcia w formie warsztatów, które poprowadzą specjaliści - praktycy z trójmiejskich placówek edukacyjnych i terapeutycznych.
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywać się będzie na zasadzie kolejności zgłoszeń, semestr będzie kosztował 1.700 zł. Warunkiem przyjęcia będzie posiadanie dyplomu ukończenia magisterskich studiów psychologicznych lub pedagogicznych.
Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych o kierunku Edukacja i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju, wydane przez Uniwersytet Gdański, oraz zaświadczenie o uzyskanych kwalifikacjach.
Rozpoczęcie studiów planowane jest w semestrze letnim roku akademickiego 2006/2007, zajęcia rozpoczną się w lutym 2007.
Kierownikiem Studiów Podyplomowych Edukacja i Terapia Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju na Uniwersytecie Gdańskim został dr Jacek Kozłowski, adiunkt w Zakładzie Psychologii Zdrowia i Psychologii Klinicznej Uniwersytetu Gdańskiego, tel.: (0-58) 557 05 31 wew. 370, 373, 341, 351