Gdańsk, 03.02.2005 r.
INFORMACJA PRASOWA
Wczoraj (03.02.2005 r.) na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego odbyło się spotkanie studentów Uniwersytet Gdańskiego, Akademii Sztuk Pięknych, przedstawicieli uczelni oraz władz regionu związane z międzyuczelnianym projektem Unikatowa aglomeracja - koncepcja marki Trójmiasto.
Wczoraj (03.02.2005 r.) na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego odbyło się spotkanie studentów Uniwersytet Gdańskiego, Akademii Sztuk Pięknych, przedstawicieli uczelni oraz władz regionu związane z międzyuczelnianym projektem Unikatowa aglomeracja - koncepcja marki Trójmiasto.Informacje na temat projektu, przygotowane przez organizatorów projektu: Unikatowa aglomeracja - koncepcja marki Trójmiasto
MARKA TRÓJMIASTO
Studenci piątego roku:
Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego (Zakład Marketingu w Instytucie Handlu Zagranicznego), Wydziału Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych (Pracownia Komunikacji Wizualnej) przygotowują wspólnie interdyscyplinarny projekt, p.n. "Unikatowa aglomeracja - koncepcja marki Trójmiasta".
Opiekunami projektu są:
- ze strony Wydziału Ekonomicznego UG - dr Anna Maria Nikodemska - Wołowik
- ze strony Wydziału Architektury i Wzornictwa ASP - prof. nadz. Jacek Miler, Tadeusz II Piotr Górski
- Mirosław Wołowik /Totem - Grupa A5/
Celem projektu jest stworzenie marki, która połączyłaby Gdańsk, Sopot i Gdynię w jedną aglomerację - Trójmiasto, co wspomogłoby promowanie walorów turystycznych, biznesowych i społecznych tego regionu. Jednocześnie jest to jedyne tego typu przedsięwzięcie, w którym udział biorą studenci z różnych uczelni, co daje możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń oraz skonfrontowania dwóch rożnych sposobów widzenia rzeczywistości. Jest też okazją do wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce.
Projekt rozpoczął się w październiku. Prace prowadzone są w trzech zespołach. Do tej pory stworzone zostały założenia projektu, do których wybrano następujące cechy Trójmiasta:
- barwność - związana z ilością wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, możliwościami spędzania wolnego czasu w Trójmieście
- otwartość - łatwość w poruszaniu się komunikacją miejską, dla osób nawet spoza Trójmiasta, obecność wszystkich form komunikacji (od statków do samolotów); ale także otwartość rozumiana jako przyjacielskość, sympatyczni ludzie
- prężność - wspólne działania wszystkich miast na rzecz rozwoju - "w gromadzie siła".
Posłużyły one jako punkt wyjścia do stworzenia projektów graficznych oraz haseł promocyjnych. Obecnie prowadzone są badania marketingowe, których celem jest wyłonienie trzech najlepszych prac. Zakończenie prac przewidziane jest na koniec stycznia 2005.
Szczegółowych informacji udziela:Agnieszka Popławska, nr tel. 603 767 951,
promocja@gnu.univ.gda.plKontakt z Opiekunami Projektu:
1.Wydział Ekonomiczny - dr Anna Maria Nikodemska-Wołowik, tel. 551-53-32, tel. kom. 0600 02 35 32,
nigwo@panda.bg.univ.gda.pl2. Akademia Sztuk Pięknych - prof. Jacek Miler, tel. 301 28 01 w. 32, tel. kom. 0501 226 223,
miler@asp.gda.pl3. Grupa A5 - Mirosław Wołowik, tel. 301-53-33, tel. kom. 0606 370 970,
m.wolowik@grupa-a5.com.plBeata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy UG
Biuro Informacji i Promocji
prasa@univ.gda.pl