Absolwentka Filologii Angielskiej UG, doktor nauk społecznych.
Tematyka pracy badawczej: kształcenie nauczycieli języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, nauczanie języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym, metodyka nauczania języka angielskiego oraz badanie jakości programów edukacyjnych.
Miejsce zatrudnienia w Uniwersytecie Gdańskim: the British Council Studium, Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych oraz od 2000 roku Instytut Lingwistyki Stosowanej i Translatoryki.
Inne instytucje, w których zdobywałam kompetencje nauczycielki języka angielskiego i teacher trainer:
Szkoła Językowa ‘Pilgrims’ w Canterbury w Wielkiej Brytanii;
INSETT – Program Doskonalenia Nauczycieli Języka Angielskiego In-Service Teacher Training – organizatorka i koordynatorka programu w Polsce Północnej;
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności (Programu English Teaching) - wykładowca oraz ekspert Rady Doradczej
Fundacja Kościuszkowska - wykładowca i autorka materiałów dydaktycznych;
Wydawnictwo Pearson Education– konsultantka metodyczna, wykładowca oraz autorka materiałów dydaktycznych.
IATEFL International Association of Teachers of English.
EARLI European Association for Research on Learning and Instruction
PTN Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla edukacji i wychowania (2003).
Nagroda zespołowa I stopnia Rektora Uniwersytetu Gdańskiego (2005).
English Profile – program sponsorowany przez Unię Europejską (2018-19) – ekspert i wykładowca kursu metodycznego w Turkmenistanie. Projekt "Support to the Education Sector in Turkmenistan" współorganizowany jest przez Ministerstwo Edukacji w Turmenistanie. Głównym celem szkoleń było przygotowanie nauczycieli języka angielskiego do nauczania w duchu najnowszych międzynarodowych standardów w edukacji.
Wykładowca szkoleń doskonalenia zawodowego nauczycieli języka angielskiego na Ukrainie, Litwie i Węgrzech.
Wielbicielka gdańskich ścieżek rowerowych
Wybrane publikacje naukowe:
The self-perception of early education teachers of English [w:] Nikolov (red.)Teaching Modern Languages to Young Learners.2007. Graz: Council of Europe Publishing.
Teaching Polish as a Foreign Language – changes and challenges. 2007. [w:] Humanistic Language Teacher.Canturbury: www.hltmag.co.uk
Losy zawodowe absolwentów specjalności wczesna edukacja i nauczanie języka angielskiego w Uniwersytecie Gdańskim. 2012. Kwartalnik Pedagogiczny.
Rozważania na temat jakości programu edukacyjnego English Teaching. 2018. Wydawnictwo Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA
Wybrane publikacje dydaktyczne:
Your English ABC, t.1-4. 1990. Warszawa: Wydawnictwa ‘Alfa’. (współautor K.Marcinkiewicz) seria podręczników języka angielskiego dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Observing English Lessons . 1999. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.(współautor K.Karaś) - nagrania video lekcji języka angielskiego (część1-4) oraz podręcznik nt. komunikatywnego nauczania języka angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Friends, seria czterech podręczników o zasięgu międzynarodowym, współautorka Carol Skinner. 2002. Harlow: Pearson Education podręczniki dla klas IV-VI.
Świadomość i ekspresja kulturowa-istotą pracy projektowej uczniów w klasach I-III szkoły podstawowej [w:] Międzynarodowy Program Comenius w Polsce. 2011. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. s.87-103.
Program Nauczania – Język angielski w kształceniu zintegrowanym - wydanie uaktualnione. 2009. Warszawa: Pearson Education Ltd.
Program Nauczania – Język angielski w klasach IV-VI. 2009. Warszawa: Pearson Education Ltd.
Program Nauczania – Język angielski w przedszkolu.2010. Warszawa: Pearson Education Ltd
English Adventure-poradnik dla rodziców. 2005. Harlow: Pearson Education Ltd.
English Adventure (Starter-kl.III) - seria poradników dla rodziców dzieci korzystających z podręczników
Przedszkolak poznaje siebie Ja cielesne i Ja społeczne w grach i zabawach na zajęciach z języka angielskiego[w]: Języki Obce w Szkole nr 4/2016. Warszawa: s.97-101.