W semestrze letnim 2021-2022
KONSULTACJE dr hab. Anny Lusińskiej prof. UG
CZWARTEK godz. 13.30-15.00
na platformie MS Teams
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac64622144aae4cf888ef96d7483ff9a8...
oraz dodatkowo za pośrednictwem maila
Profesor Uniwersytetu Gdańskiego, doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach; Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa stosowanego – specjalność reklama, manager zarządzania oświatą, certyfikowany konsultant ds. ekonomii społecznej „EC-ASE- European Certification for Advisors/Educators of Social Economy”, certyfikowany mediator sądowy z ramienia Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji. Adiunkt w Instytucie Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
W latach 2009-2011 adiunkt i Dziekan Wydziału Zamiejscowego Socjologii w Gdańsku Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
W swojej pracy naukowej zajmuje się między innymi analizą komunikowania politycznego za pośrednictwem współcześnie najważniejszego narzędzia marketingu społecznego jakim są kampanie społeczne ze szczególnym uwzględnieniem ich aspektu edukacyjnego, tworzenia nowych wzorców społecznych zachowań oraz zmiany kolejności priorytetów.
Autorka publikacji naukowych i opracowań branżowych.
Zatrudnienie
Profesor uczelni w Zakładzie Komunikacji Społecznej i Kulturowej w Instytucie Mediów Dziennikastwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego;
Dziekan na Wydziale Zamiejscowym Socjologii w Gdańsku AHE w Łodzi; Adiunkt AHE w Łodzi / ROZ w Gdańsku;
Zastępca Dyrektora SEiB i CEK Sp. z o.o. Warszawa / Dyrektor oddziału w Gdańsku;
Dyrektor ds. Kontroli w Elitarnej Jednostce Szkoleniowo-Ochronnej w Warszawie oddział w Gdańsku /Gdyni;
Dyrektor ds. Rekrutacji i Szkoleń w Polskim Systemie Ochrony „COBRA” w Gdańsku
Wykształcenie
Certyfikat Akademii ADR - Europejska Akademia Negocjacji i Mediacji, uprawniający do pracy w charakterze - Mediatora sądowego w sprawach karnych, nieletnich, rodzinnych, cywilnych i gospodarczych nr ENMA-SMUG+ 1052/2015;
Certyfikat Akademii ADR - Konstruowanie ugód w sprawach karnych, nieletnich, cywilnych, rodzinnych i gospodarczych nr ENMA-UG 570/09/2014, Gdańsk. Certyfikat Akademii ADR mediatora sądowego nr ENMA-SM 1018/08/2014 - 132 Szkoła mediacji w Gdańsku;
Studia Podyplomowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu – kierunek: Organizacja i Zarządzanie Oświatą (2009);
Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Gdańskiego, Wydział Filologiczno-Historyczny, filologia polska - specjalność: językoznawstwo stosowane - język reklamy (2006 r.);
Dwuletnie studium pedagogiczne na Wydziale Humanistycznym (kierunek: pedagogika) Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (2003 r.);
Mgr filologii polskiej językoznawstwa stosowanego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (2003 r.);
Pozostałe certyfikaty
Certyfikat Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego i Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi - kurs e-learningu - nauczania zdalnego na platformie r5 poziom II, 09.2011 r.;
Certyfikat II ogólnopolskich Warsztatów Metodologii Jakościowych; organizator warsztatów – Dolnośląska Szkoła Wyższa i Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn, 7-8.04.2011 r.;
Certyfikat z zakresu ekonomii społecznej w ramach europejskiego projektu „EC-ASE- European Certification for Advisors/Educators of Social Economy” realizowanego w obszarze Transferu Innowacji programu Leonardo da Vinci – (Europejski Certyfikat Konsultanta ds. Ekonomii Społecznej), 08.09.2010 r.;
Certyfikat Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego i Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi - kurs e-learningu - nauczania zdalnego na platformie r5 poziom I, 23.02.2009 r.;
Certyfikat MNiSW - badanie eksperckie Delphi w programie Innowacyjna Gospodarka Polska 2013-2020, 10.2008 r.;
Certyfikaty/ zaświadczenia o doradztwie i współpracy z agencjami i firmami reklamowymi: „Berger Film”, Elbląg (2004-2005 r.) Marka „Rachel Hamet Spay” et „Paul Spay Domain de la Cave” na szczeblu regionalnym, Saint Amour Bellevue, Francja (2003 r.) Agencja reklamowa „Studio Grafiki” Artura Szafrańskiego oraz „Clamo Clamare”, Elbląg (2002-2004 r.)
2009-2011
2009-2011 r. - Członkostwo w Sekcji Szkolnictwa Wyższego Gdańskiego Związku Pracodawców w Gdańsku (reprezentacja Wydziału Zamiejscowego Socjologii w Gdańsku AHE w Łodzi w latach 2009-2011).
2011 - …
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej - Polish Communication Association - członkowstwo od 07.2011 r.
2009-2011 r. - Dziekan Wydziału Zamiejscowego Socjologii w Gdańsku Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
2009-2011 r. - Organizacja, powołanie i opieka nad Kołem Socjologów Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Wydziału Zamiejscowego w Gdańsku,
Kaszuby, 16.05.2010 r., Projekt obejmujący wycieczkę do Szymbarku połączoną z wykładami prof. K. Kossaka-Główczewskiego i Witolda Bobrowskiego na Głodnicy dla studentów socjologii, pedagogiki i filologii Wydziału Zamiejscowego Socjologii w Gdańsku Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi;
Gdańsk, 12-13.06.2010 r., samodzielna organizacja I Festiwalu Nauki i Kultury* (*Żydowskiej), Warsztat – Hasła kampanii społecznych, Wydział Zamiejscowy Socjologii w Gdańsku Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi;
Gdańsk, 25.05.2012 r., WNS UG, współorganizacja z dr A. Kalinowską-Żeleźnik, Warsztat dziennikarski dla młodzieży gimnazjalnej (uczniowie klasy III, Gimnazjum nr 17 w Gdańsku) pt.: „Rola mediów w procesie kształtowania opinii publicznej. Wywiad jako narzędzie dziennikarskie” w ramach X Bałtyckiego Festiwalu Nauki w dniach 23-27.05.2012 r.,
Gdańsk, 11.05.2012 r., Organizacja (współorganizator A. Kalinowska-Żeleźnik) wykładu wydziałowego Prof. dr hab. B. Dobek-Ostrowskiej, UWr dla studentów WNS UG pt.: „Polski system medialny na rozdrożu - między misją a biznesem”, miejsce: WNS;
Gdańsk 10.2012 r., Organizacja (współorganizator A. Kalinowska-Żeleźnik, J. Kreft) imprezy pożegnalnej/benefisu dla Prof. dr. hab. Wiktora Peplińskiego z okazji przejścia na emeryturę; współorganizatorzy: Radio Gdańsk, UM Gdańsk;
Bruksela, 26-31.10.2012 r., Udział w wyjeździe naukowym do Parlamentu Europejskiego w Brukseli, w celu popularyzacji zdobytej wiedzy po powrocie do kraju, organizowanym przez reprezentantów kierunku Socjologia WNS IFSD UG;, udział w wykładzie na temat historii i funkcjonowania Parlamentu Europejskiego połączony ze zwiedzaniem Europarlamentu, udział w grze symulacyjnej w Parlamentarium w Brukseli w dniach 26-31.10.2012 r.;
Gdańsk, 15.05.2013 r.; Organizacja wizyty w radio MORS połączonej z nagraniem dzieci z elbląskiego przedszkola;
Gdańsk, 23.05.2013 r., Organizacja warsztatów w formie prezentacji multimedialnej połączonej z grą symulacyjną dla gdańskiej młodzieży licealnej (uczniowie klasy I i II, reprezentujący Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych nr 1 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdańsku), pt.: „Lobbing w Parlamencie Europejskim. Gra symulacyjna” w ramach XI Bałtyckiego Festiwalu Nauki w dniach 23.05.2013 r. na WNS UG; współprowadzący dr J. Wojsław;
Gdańsk - Warszawa, 08.01.2014 r., Współorganizacja z dr Konradem Knochem wyjazdu studyjnego do Warszawy – do Sejmu RP i redakcji tygodnika „Polityka” dla studentów I roku studiów stacjonarnych I stopnia, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UG;
Gdańsk, 10.04.2014 r.; Organizacja seminarium naukowego z założycielką i przedstawicielką „Kulczyk Fundation” – Dominiką Kulczyk dla studentów DZiKS I-II stopnia studiów dziennych na WNS UG; cel: promocja wolontariatu i popularyzacja międzynarodowej pracy charytatywnej za pośrednictwem fundacji;
Gdańsk, 20.05.2014 r., Współorganizacja z dr Konradem Knochem warsztatów połączonych z prezentacją multimedialną, wizytą studyjną w radio MORS i wycieczką do Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku dla elbląskiej młodzieży gimnazjalnej (uczniowie klasy I i II, reprezentujący Gimnazjum nr 7 przy ul. Lotniczej 12 w Elblągu), pt.: „O tolerancji w kampaniach społecznych. Warsztat tworzenia kampanii społecznych” w ramach XII Bałtyckiego Festiwalu Nauki w dniach 20-23.05.2014 r. na WNS UG;
Gdańsk - Warszawa, 15-16.12.2014 r., Współorganizacja z dr Konradem Knochem wyjazdu studyjnego do Warszawy – do Sejmu RP i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich połączonych z wieczornym spektaklem w teatrze dla studentów I roku studiów stacjonarnych I stopnia, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UG w ramach zajęć z Kultury języka;
Gdańsk, 31.03.2015 r., Organizacja seminarium na temat Dostępu do informacji publicznej z doradcą Prezydenta Tomaszem Nadolnym, Emilią Salach z Biura Prasowego oraz Tomaszem Filiopowiczem - doradcą Prezydenta ds. Ochrony Danych Osobowych w Nowym Ratuszu Urzędu Miasta Gdańska (ul. Wały Jagiellońskie 1, Sala Obrad 204.) dla studentów I roku MSU dziennych.
Gdańsk, 21.05.2015 r., współorganizacja warsztatów połączonych z prezentacją multimedialną i wycieczką do Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku dla elbląskiej młodzieży gimnazjalnej (uczniowie klasy II i III, reprezentujący Gimnazjum nr 7 przy ul. Lotniczej 12 w Elblągu), pt.: „Komunikowanie kampaniami. Warsztat tworzenia kampanii społecznych o tolerancji” w ramach XIII Bałtyckiego Festiwalu Nauki w dniach 19-24.05.2015 r. na WNS UG, współorganizator: Konrad Knoch;
Gdańsk, 10.12.2015 r., współorganizacja wizyty studyjnej na temat: „Obrazy wymiarów solidaryzmu społecznego w instytucji kultury” w muzeum Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku dla studentów UG II roku MSU dziennych dwóch kierunków – Socjologii oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, współorganizator: Konrad Knoch;
Spotkanie studentów z aktorem Mirosławem Baką, 27.03.2015 r., organizacja spotkania z dla studentów studiów stacjonarnych I i II stopnia Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w ramach obchodów Dnia Teatru.
Seminarium na temat „Dostępu do informacji publicznej”, 31.03.2015 r., z doradcą Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza - Tomaszem Nadolnym, Emilią Salach z Biura Prasowego oraz Tomaszem Filiopowiczem - doradcą Prezydenta Gdańska ds. Ochrony Danych Osobowych w Nowym Ratuszu Urzędu Miasta Gdańska (ul. Wały Jagiellońskie 1, Sala Obrad 204.) dla studentów I roku II stopnia studiów stacjonarnych Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego.
Spotkanie studentów z Wojciechem Tremiszewskim współtwórcą kabaretu LIMO, 19.05.2015 r., organizacja spotkania z dla studentów studiów stacjonarnych wszystkich kierunków Uniwersytetu Gdańskiego na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w ramach programu „Spotkania z CDN-em”.
Warsztat dziennikarski w ramach XIII Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, 21.05.2015 r., współorganizacja warsztatów połączonych z prezentacją multimedialną i wycieczką do Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku dla elbląskiej młodzieży gimnazjalnej (uczniów klasy II i III Gimnazjum nr 7 przy ul. Lotniczej 12 w Elblągu) pt.: „Komunikowanie kampaniami. Warsztat tworzenia kampanii społecznych o tolerancji”.
Panel dla doktorantów, 12.06.2015 r., prowadzenie panelu dla doktorantów podczas I Międzynarodowej Konferencji z cyklu: „Facebook - lustro mediów” na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Wizyta studyjna, 10.12.2015 r., współorganizacja wizyty studyjnej na temat: „Obrazy wymiarów solidaryzmu społecznego w instytucji kultury” w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku dla studentów Uniwersytetu Gdańskiego II roku II stopnia studiów stacjonarnych dwóch kierunków – Socjologii oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.
Współpraca ze szkołą gimnazjalną, w roku akademickim 2015/2016, opieka nad uczniami zdolnymi klas II i III gimnazjum zaangażowanymi w działania o charakterze dziennikarskim z Gimnazjum nr 7 przy ul. Lotniczej 12 w Elblągu w ramach patronatu i współpracy z Kołem Naukowym CDN.
Wykład na temat promocji szkolnictwa zawodowego w ramach II edycji Projektu Pomorska Akademia Liderów Edukacji Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, 17.05.2016 r., seminarium pt.: „Szkolnictwo zawodowe a rynek pracy” - wygłoszenie wykładu z prezentacją na temat: „Promocja szkolnictwa zawodowego” w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku.
Wywiad korespondencyjny, 08.2016 r., na temat liderów oraz stylów przewodzenia do książki Angelicy Pegani pt.: „Poradnik lidera. Trzysta trzydzieści trzy pytania od lidera. Przewodnik dla każdego przedsiębiorcy z ambicjami”, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN to 978-83-944545-2-4.
Dni Otwarte Uniwersytetu Gdańskiego i Targi Akademia, 20-21.03.2017 r., przygotowanie i kontrola udziału gazety studenckiej „CDN…” w dniu otwartym Uniwersytetu Gdańskiego i Targach Akademia organizowanych na Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Dzień Otwarty Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, 21.03.2017 r., opieka nad organizacją dnia otwartego studenckiej gazety „CDN…” w ramach Dnia Otwartego Wydziału Nauk Społecznych.
Tworzenie Studium Podyplomowego, rok akademicki 2016/2017, współtworzenie Międzykulturowych Studiów Podyplomowych na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego o nazwie „Hermeneutyka Cywilizacji”.
Dni Otwarte Uniwersytetu Gdańskiego i Targi Akademia, 20-21.03.2018 r., przygotowanie i kontrola udziału gazety studenckiej „CDN…” w dniu otwartym Uniwersytetu Gdańskiego i Targach Akademia organizowanych na Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Dzień Otwarty Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, 21.03.2018 r., opieka nad organizacją dnia otwartego studenckiej gazety „CDN…” w ramach Dnia Otwartego Wydziału Nauk Społecznych.
Tworzenie Studium Podyplomowego, rok akademicki 2017/2018, współtworzenie Studiów Podyplomowych „Mediacje sądowe i interwencja kryzysowa” na Wydziale Nauk Społecznych w Instytucie Pedagogiki; opracowanie sylabusów do trzech przedmiotów i koordynacja opracowania programu studiów.
Opieka nad studentami – opiekun roku, 01.10.2018 – 30.09.2021 r., opiekun studentów studiów dziennych I stopnia (licencjackich rocznik 2018-2021).
Studencki wyjazd studyjny do Warszawy, 14-15.03.2019 r., współorganizacja wyjazdu studyjnego do Warszawy – do Sejmu RP oraz telewizji TVN, połączonych z wieczornym spektaklem w teatrze w ramach zajęć z Kultury języka dla studentów I i II roku I stopnia studiów stacjonarnych Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego.
Targi Akademia, 19-20.03.2019 r., przygotowanie i kontrola udziału gazety studenckiej „CDN…” w ramach patronatu dla Targów Akademia. Pomorze 2019 organizowanych w Kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.
Wizyta studyjna na Uniwersytecie Gdańskim, 21.03.2019 r., organizacja wizyty połączonej z nagraniem debat w studenckim radio MORS oraz warsztatami w studio telewizyjnym i redakcji CDN na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego dla uczniów dwóch klas VI ze Szkoły Podstawowej nr 21 im. Mikołaja Kopernika w Elblągu.
jazda konna
spacery z psem
podróże
dobra książka i muzyka
Monografie, opracowania zbiorowe, rozdziały w opracowaniach zbiorowych:
1. Lusińska A., (2007), Reklama a frazeologia. Teksty reklamowe jako źródło nowych frazeologizmów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, ss. 133., ISBN 978-83-7441-890-4.
2. Lusińska A., (2019), Kampanie społeczne w służbie publicznej. Komunikowanie rządowe w Polsce w latach 1994-2015 z wykorzystaniem informacyjnych kampanii społecznych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa, ss. 316, ISBN: 978-83-8102-245-3.
3. Kalinowska-Żeleźnik A., Lusińska A., Maćkiewicz J., (2012), Maski dziennikarstwa. Księga poświęcona prof. dr. hab. Wiktorowi Peplińskiemu, książka pod redakcją naukową, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin, ISBN 978-83-7823-099-1.
4. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), The Semiotic of Communications, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin, ISBN 978-83-7823-479-1.
5. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), Dostęp do informacji publicznej. Wybrane aspekty teorii i praktyki, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Gdańsku, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin, ISBN 978-83-61161-20-2.
6. Lusińska A., (2011), Od popkultury do reklamy społecznej. Rozważania nad miejscem reklamy społecznej w kulturze popularnej, (ss. 125-147.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Kultura mediów, ciało i tożsamość - konteksty socjalizacyjne i edukacyjne, pod red. W. Jakubowski, S. Jaskulska, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków, ISBN 978-83-7587-654-3.
7. Kalinowska-Żeleźnik A., Lusińska A., (2012), Współpraca instytucji publicznych i mediów masowych w zakresie przeciwdziałania problemom społecznym na przykładzie kampanii pt.: Nie krzywdź, a nie będziesz krzywdzony, (ss. 41-58.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Maski dziennikarstwa. Księga poświęcona prof. dr. hab. Wiktorowi Peplińskiemu, pod red. A. Kalinowska-Żeleźnik, A. Lusińska, J. Maćkiewicz, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin, ISBN 978-83-7823-099-1.
8. Lusińska A., (2013), Kampanie społeczne promujące region realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie Urzędu Miasta Elbląg, (ss. 148-163.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Polska i Europa wobec wyzwań współczesnego świata. Doświadczenie i perspektywy rozwoju samorządu terytorialnego i zawodowego, pod red. P. Antkowiak, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, ISBN 978-83-7780-896-2.
9. Kalinowska-Żeleźnik A., Lusińska A., Węckowski W., (2014), Culture of language in the journalist’s workshop, (ss. 45-61.), anglojęzyczny rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] The Semiotic of Communications, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin, ISBN 978-83-7823-479-1.
10. Lusińska A., (2014), Społeczna komunikacja pomiędzy mniejszościami a społeczeństwem polskim, czyli rzecz o komunikowaniu tego, co ważne, (ss. 55-78.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Mniejszości etniczne. Dylematy i konteksty tożsamościowe, pod red. A. Kożyczkowska i K. Kossak-Główczewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, ISBN 978-83-7865-214-4.
11. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), Konsultacje społeczne jako narzędzie dostępu do informacji publicznej, (ss. 36-57.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Dostęp do informacji publicznej. Wybrane aspekty teorii i praktyki, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Gdańsku, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin, ISBN 978-83-61161-20-2.
12. Lusińska A., (2015), Media jako edukator kształtujący społeczne postawy na przykładzie programu TVP2 Magazyn Ekspresu Reporterów, (ss. 524-544.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Media Biznes Kultura. Społeczna i polityczna rola mediów T. II (Social and political role of the media T. II), pod red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Wydawnictwo Novae Res, Kinvara Co. Galway-Gdynia, ISBN 978-0-9927953-1-3 (IRL), ISBN 978-83-7942-495-5s (PL).
13. Kalinowska-Żeleźnik A., Lusińska A., (2015), Edukacja regionalna a media masowe, (ss. 349-373.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Wielokulturowość. Między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową. Dylematy i konteksty tożsamościowe, pod red. K. Kossak-Główczewski, A. Kożyczkowska, Wydawnictwo Impuls, Kraków, ISBN 978-83-7587-682-6.
14. Lusińska A., (2015), Miejsce reklamy w kampaniach społecznych promujących Polskę, (ss. 131-154.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Reklama społeczna między społecznymi problemami a innowacjami, pod red. A. Kołodziej-Durnaś, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Humanistycznego US MINERWA, Szczecin, ISBN 978-83-64277-41-2.
15. Lusińska A., (2015), Kryzys w ofercie programów edukacyjnych dla dzieci w TVP, (ss. 389-402.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Człowiek w obliczu kryzysu. Kryzys w perspektywie interdyscyplinarnej, pod red. A. Chyczewska, I. M. Kijowska, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Elbląg, ISBN 978-83-62336-41-8.
16. Lusińska A., (2016), Kobiety na rynku pracy w świetle wybranych polskich kampanii społecznych, (ss. 203-218.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Obywatelki na obcasach. Kobiety w życiu publicznym (XIX-XXI w.) T. II, pod red. U. Kozłowska, T. Sikorski, A. Wątor, Wydawnictwo von Borowiecky, Radzymin-Warszawa, ISBN 978-83-60748-87-9.
17. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2016), Kampania społeczna jako narzędzie pomocy dzieciom na przykładzie działalności Caritas Polska, (s. 95-117.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Człowiek we współczesnym świecie: Zagrożenia i wyzwania: perspektywa interdyscyplinarna T. 6, pod red. nauk. M. Plopy, Wydawnictwo Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej, Elbląg, ISBN 978-83-89113-86-3.
18. Lusińska A., (2016), Wolontariat i działalność charytatywna w polskim społeczeństwie po 1990 roku na przykładzie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, (s. 211-225.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Współczesny wymiar społeczeństwa obywatelskiego T. 1, pod red. A. Wojtaszak i A. Krawcewicz, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Humanistycznego US MINERWA, Szczecin, ISBN 978-83-64277-82-5 (seria), ISBN 978-83-64277-83-2 (tom).
19. Lusińska A., (2016), Wizerunek firm budujących i użytkujących parki wiatrowe na polskim rynku w mediach regionalnych na przykładzie Eco-Wind Construction S. A., (ss. 306-327.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Media Biznes Kultura. W kręgu starych i nowych mediów T. 1 (Vol. 1: Media Business Culture. Old media, modern media), pod red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Wydawnictwo Novae Res i TrueSign, Kinvara Co. Galway Ireland - Gdynia, 2016, ISBN 978-83-8083-404-0 (PL), 978-0-9927953-4-4 (IRL).
20. Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A. (2017), Znaczenie mediów społecznościowych w życiu codziennym młodszych Millenialsów, (ss. 93-140.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Facebook. Oblicza i dylematy, pod red. J. Krefta, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, ISBN: 978-83-233-4317-2.
21. Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A., (2017), Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy na portalu społecznościowym Facebook, (ss. 129-141.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Komunikowanie społeczne w dobie nowych technologii, pod red. D. Piontek i Sz. Ossowski, Wydawnictwo Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej, Poznań 2017, ISBN: 978-83-949981-1-0; ISBN: 978-83-949981-2-7., http://www.ptks.pl/j3x/images/ebook2017.pdf),
22. Lusińska A., (2018), Mediacje jako narzędzie komunikacji społecznej do tłumienia konfliktów, (ss. 175-190.), rozdział w monografii wieloautorskiej, [w:] Z teorii i praktyki komunikacji społecznej. Stan i rozwój badań w Polsce, pod red. K. Konarskiej, A. Lewickiego, P. Urbaniaka, Wydawnictwo LIBRON- Filip Lohner, Kraków, ISBN 978-83-65705-81-5.
23. Lusińska A., (2018), Rozważania nad rolą mediów w procesie kształtowania postaw widowni wobec obrazów przemocy na przykładzie wybranych seriali HBO, (ss. 96-117.), Media Biznes Kultura. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, t. 1, pod red B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, ISBN 978-83-7865-774-3.
Publikacje naukowe w czasopismach międzynarodowych lub krajowych innych niż znajdujące się w bazach lub na liście A:
1. Lusińska A., (2008), Wampiryzmu – ujęcia kulturowe, „Edukacja i Dialog” 2008/9(200), ss. 64-70., ISSN 0866-952X.
2. Kalinowska-Żeleźnik A., Lusińska A., (2011), Europejskie spotkania młodych jako narzędzie przełamywania barier międzykulturowych na przykładzie Światowych Dni Młodzieży, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” NR 65, ss. 139-149., ISSN 1896-382X.
3. Lusińska A., (2011), Opowiadanie obrazem w reklamie społecznej. Reklama społeczna w konstruowaniu zmiany, „Studia Pragmalingwistyczne” NR 3/2011, Tom „Kultura popularna – części i całości. Narracje w kulturze popularnej”, ss. 409-431., ISSN 2080-5853.
4. Kalinowska-Żeleźnik A., Lusińska A., Węckowski W., (2013), Kultura języka jako wartość warsztatu dziennikarza w świetle kampanii „Ojczysty. Dodaj do ulubionych”, „Język. Komunikacja. Informacja”, Tom 8/2013, ss. 94-108., ISSN 1896-9585; ISBN 978-83-63664-36-7., http://jki.amu.edu.pl/files/JKI%20-%20tom%208%20-%202013.pdf.
5. Kalinowska-Żeleźnik A., Lusińska A., (2013), The global dimension of social leader based on the example of Polish Humanitarian Action activities - practical contexts, „Polish Journal of Social Science”, vol. VIII, No.1, ss. 53-67., ISSN/ISNN 1896 – 7817.
6. Lusińska A., (2014), Konsultacje społeczne firm z branży energetyki wiatrowej (sektora OZE) jako narzędzie komunikowania rynkowego, „Marketing i rynek” 04/2014, Tom „Komunikacja rynkowa: Innowacje – Media – Design”, ss. 276-283., ISSN 1231-7853.
7. Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A., (2014), Narzędzia komunikacji zewnętrznej w działaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie NIVEA Polska Sp. z o.o., „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, Tom 36/2014 „Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami”, ss. 63-76., ISSN 1899-9867.
8. Lusińska A., (2015), Ważność mediacji w sporze propagowana w mediach masowych na przykładzie rządowej kampanii społecznej pt.: „Masz prawo do mediacji”, „Zeszyty Prasoznawcze” 58/nr 1/221/marzec 2015, Tom „Mediatyzacja życia – zjawisko i konteksty”, ss. 125-141., ISSN 0555-0025.
9. Lusińska A., (2016), Social media a kampanie społeczne. „Facebook to nie życie” jako przykład kampanii społecznej o i na Facebooku, „Zarządzanie Mediami”, T. 4., 4/2016, ss. 241–253., ISSN 2353-5938, e-ISSN 2354-0214, http://www.ejournals.eu/pliki/art/9229/, DOI: 10.4467/23540214ZM.16.013.6527.
10. Kalinowska-Żeleźnik A., Lusińska A., Kuczamer-Kłopotowska S., (2016), Polska Akcja Humanitarna – lider społeczny na portalu społecznościowym Facebook, „Zarządzanie Mediami”, T. 4., 4/2016, ss. 227–239., ISSN 2353-5938, e-ISSN 2354-0214, http://www.ejournals.eu/ZM/4-2016/art/9228/; DOI: 10.4467/23540214ZM.16.012.6526.
11. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2017), Promocja Polski i kultury polskiej za granicą w programie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, „Media Biznes Kultura” nr 1 (2) /2017, ss. 77-91., ISSN 2451-1986.
12. Lusińska A., (2018), Google jako narzędzie komunikacji marketingowej polskich instytucji kultury w opinii studentów, „Zarządzanie w kulturze”, Tom 19, Numer 2; ss. 139-152., ISSN 1896-8201, e-ISSN 2084-3976, http://www.ejournals.eu/Zarzadzanie-w-Kulturze/2018/19-2-2018/art/12065/, DOI: 10.4467/20843976ZK.18.011.8739.
13. Lusińska A., Kampanie społeczne w służbie publicznej. Komunikowanie rządowe w Polsce w latach 1994-2015 z wykorzystaniem informacyjnych kampanii społecznych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2019, ss. 316, ISBN: 978-83-8102-245-3.
Publikacje naukowe w czasopismach znajdujących się w bazie Journal Citation Reports (JRC) lub na liście European Reference Index for the Humanities (ERIH)
14. Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A., (2017), The reflections of the CSR strategy in the activities of a public medium, as exemplified by Radio Gdańsk, Journal of Organizational Change Management vol. 30 No. 2, (pp. 217 – 231.), ISSN 0953-4814 Emerald Group Publishing, [na:] http://www.emeraldinsight.com/toc/jocm/30/2; Impact Factor 1,262 (punktacja MNiSW 20 pk.) DOI: 10.1108/JOCM-09-2015-0180
Aktywny udział w międzynarodowych i krajowych konferencjach naukowych
1. Lusińska A., (2010), Kultura popularna a reklama społeczna i społeczne konstruowanie tożsamości kulturowo nowej, II Konferencja Ogólnopolska pt.: „Kultura popularna i społeczne konstruowanie tożsamości”, organizator – Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Gniezno.
2. Lusińska A., (2010), Opowiadanie obrazem w reklamie społecznej na przykładzie kampanii reklamowej Benettona „Black & White”, Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa pt.: „Kultura popularna – części i całości. Narracja w kulturze popularnej”, organizator: Zakład Retoryki i Mediów Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
3. Lusińska A., (2010), Kształtowanie postaw społecznie odpowiedzialnych w studentach, Konferencja bolońska w ramach cyklu DG Edukacja i Kultura [Program „Uczenie się przez całe życie”] pt:. „Wychowawcze zobowiązania Uniwersytetu w społeczeństwie bez elit. Rozumienie postaw jako wymiaru edukacji wyższej w świetle Europejskich i krajowych ram kwalifikacji”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Polskie Towarzystwo Filozoficzne i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Gdańsk.
4. Lusińska A., (2011), Zastosowanie metody rozwiązywania problemów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Gdańskim, Konferencja bolońska pt.: „Problem Based Learning (Pbl) a Ramy Kwalifikacji”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), Gdańsk.
5. Lusińska A., (2011), Reinterpretacja stereotypu w mediach na podstawie reklamy społecznej pt.: „Jestem przedstawicielem/przedstawicielką mniejszości narodowej. Jestem Polką/Polakiem”, Konferencja Ogólnopolska pt.: „Edukacja regionalna: wyzwania teorii i praktyki”, organizatorzy: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, Zrzeszenie Kaszubsko-Pomorskie, Kaszubski Uniwersytet Ludowy w Wieżycy, Stowarzyszenie Wspierania Edukacji Międzykulturowej, Wieżyca.
6. Lusińska A., (2011), Uznawanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnej na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, Konferencja bolońska w ramach cyklu „Rozwój Edukacji Akademickiej” (REA) i „Sieć LLL” pt:. „Uznawanie efektów dotychczasowego uczenia się i walidacja osiągnięć w zakresie edukacji pozaformalnej i nieformalnej. Wyzwania dla szkolnictwa wyższego w Polsce”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), Gdańsk.
7. Lusińska A., (2012), Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna jako kierunek praktyczny, Konferencja bolońska w ramach cyklu: „Rozwój Edukacji Akademickiej” (REA) – Uniwersytet Gdański oraz „Network of LLL Institutions” - Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji pt.: „Nowe perspektywy kształcenia praktycznego w Polsce. Studia o profilu praktycznym w polskich uczelniach – IN STATU NASCENDI”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), Gdańsk.
8. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., Węckowski W., (2012), Culture of language as a value of a journalist’s workshop in view of the campaign „Ojczysty – dodaj do ulubionych”/„Mother tongue – add to favourites” (Kultura języka jako wartość warsztatu dziennikarza w świetle kampanii „Ojczysty. Dodaj do ulubionych”), Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt.: „Matters of Journalism: Understading Professional Challenges and Dilemmas”, organizator - Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej oraz Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
9. Lusińska A., (2012), Kampanie społeczne promujące region realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie Urzędu Miasta Elbląg, II Ogólnopolski Kongres Politologii pt.: „Polska i Europa wobec wyzwań współczesnego świata”, organizator - Wydział Politologiczny Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.
10. Lusińska A., (2013), Jakość kształcenia na kierunku praktycznym na przykładzie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Konferencja bolońska w ramach cyklu: „Rozwój Edukacji Akademickiej” (REA) – Uniwersytet Gdański, „Sieć LLL - Network of LLL Institution” - Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, pt.: „Liderzy jakości kształcenia w polskich uczelniach. Uwarunkowania rozwoju i perspektywy działania akademickiej kadry projakościowej”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Gdańsk.
11. Lusińska A., (2013), Ważność mediacji w sporze propagowana w mediach masowych na przykładzie rządowej kampanii społecznej pt.: „Masz prawo do mediacji”, III Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej pt.: „Mediatyzacja życia, kultury, polityki”, organizator – Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytet Jana Pawła II w Krakowie, Kraków.
12. Lusińska A., (2013), Media jako edukator kształtujący społeczne postawy na przykładzie „Magazynu Ekspresu Reporterów”, III Międzynarodowa Konferencja pt.: „Media – Biznes – Kultura. Pomorze 2013”, organizator – Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
13. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), Kampania społeczna jako narzędzie pomocy ubogim dzieciom na przykładzie działalności Caritas Polska, VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa z udziałem gości zagranicznych pt.: „Człowiek we współczesnym świecie: Zagrożenia i wyzwania”, organizator – Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna Wydział Administracji i Nauk Społecznych oraz Wydział Nauk o Zdrowiu, Elbląg.
14. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), Engagement and constructive social attitudes of the public in the media (Zaangażowanie i konstruktywne postawy społeczeństwa w mediach), 7th International Central and East European Media Conference. CEECOM 2014 – 25 „Freedom media”, Conference organized by the Polish Communication Association and the University of Wroclaw in collaboration with ECREA CEE-Network, Wrocław.
15. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), Edukacja regionalna a media masowe, III Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu „Tożsamość nauk o mediach” pt.: „Rola mediów w edukacji społecznej”, organizator - Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego i Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
16. Lusińska A., (2014), Kryzys w ofercie programów edukacyjnych dla dzieci w TVP, II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt.: „Człowiek w obliczu kryzysu – różne wymiary kryzysu. Przyczyny – konsekwencje – możliwości przeciwdziałania”, organizator - Instytut Pedagogiczno-Językowy Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, Elbląg.
17. Lusińska A., (2015), Miejsce reklamy w kampaniach społecznych promujących Polskę, Ogólnopolska Konferencja pt.: „Między problemami a innowacjami społecznymi – reklama społeczna w perspektywie socjologicznej”, organizator - Zakład Socjologii Organizacji i Zarządzania Instytut Socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Szczeciński Oddział Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, Szczecin.
18. Lusińska A., (2015), Badania nad znaczeniem mediów społecznościowych w życiu pokolenia Millenium, I Międzynarodowa Konferencja z cyklu: „Facebook - lustro mediów”, organizator - Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Instytut Kultury Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Gdańsk.
19. Lusińska A., (2015), Przewodniczenie panelowi dla doktorantów, I Międzynarodowa Konferencja z cyklu: „Facebook - lustro mediów”, organizator - Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Instytut Kultury Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Gdańsk.
20. Lusińska A., (2015), Wizerunek firm budujących i użytkujących parki wiatrowe na polskim rynku w mediach regionalnych na przykładzie Eco-Wind Construction S. A., IV Konferencja Międzynarodowa pt.: „Media – Biznes – Kultura. Pomorze 2015”, organizator – Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
21. Lusińska A., (2015), Wolontariat i działalność charytatywna w polskim społeczeństwie po roku 1990 na przykładzie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt.: „Społeczeństwo obywatelskie w XX i XXI wieku”, organizator – Zakład Myśli Politycznej i Systemów Partyjnych Instytutu Politologii i Europeistyki Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
22. Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A., (2016), Facebook jako narzędzie w działaniach liderów społecznych na przykładzie Polskiej Akcji Humanitarnej, IV Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, organizator – Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej i Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.
23. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., (2017), Nowe media w komunikowaniu jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie UM Gdańsk, 10 lat PTKS. Konferencja Jubileuszowa pt.: „Dokonania dekady i perspektywy rozwojowe studiów nad mediami i komunikowaniem w Polsce”, organizator – Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej i Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
24. Lusińska A., (2017), Rola mediów w procesie kształtowania postaw widowni wobec obrazów przemocy na przykładzie wybranych seriali emitowanych na kanale HBO, V Konferencja Międzynarodowa pt.: „Media – Biznes – Kultura. Pomorze 2017”, organizator – Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
25. Lusińska A., (2018), Zmiany w polskim komunikowaniu rządowym za pomocą kampanii społecznych w latach 2005-2018, IV Ogólnopolski Kongres Politologii pt.: „Państwo w czasach zmiany”, organizator – Wydział Politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, Lublin.
26. Lusińska A., (2018), Wizerunek konia-terapeuty w filmie na wybranych przykładach, I Ogólnopolska Konferencja pt.: „Koń-człowiek. Interakcje”, organizator - Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
Wygłoszenie referatów na międzynarodowych i krajowych konferencjach tematycznych
1. Lusińska A., (2010), Black Organization „BRAC”. Case study/Czarna Organizacja „BRAC”. Studium przypadku, Międzynarodowa Konferencja Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego pt.: „Social economy. Theory and practice”/„Ekonomia społeczna. Teoria i praktyka”, Łódź.
2. Lusińska A., (2014), Mediacje jako narzędzie komunikacji społecznej, Konferencja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów i Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji pt.: „Zaczarowani na M” podsumowująca cykl seminariów 132. Szkoły mediacji w Gdańsku, Gdańsk.
3. Lusińska A., (2014), Społeczna wartość ugody, Konferencja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów i Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji pt.: „Konstruowanie ugód w sprawach karnych, nieletnich, cywilnych, rodzinnych i gospodarczych” podsumowująca cykl seminariów w ramach Akademii ADR, Gdańsk.
4. Lusińska A., (2014), Konsultacje społeczne jako narzędzie dostępu do informacji publicznej, Konferencja naukowa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oddziału w Gdańsku oraz Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego podsumowująca projekt pt.: „Art. 61 Projekt edukacyjno-szkoleniowy na temat dostępu do informacji publicznej”, Gdańsk.
5. Lusińska A., (2016), Promocja mediacji na rynku lokalnym na przykładzie Elbląga, Konferencja Polskiej Izby Mediatorów i Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji pt.: „Mediacje – Palestra – Casusy” podsumowująca warsztaty superwizyjne dla mediatorów w ramach projektu finansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pt.: „Regionalne Centra Mediacji silne dla obywateli”, Gdańsk.
6. Lusińska A., (2016), Promocja szkolnictwa zawodowego, Seminarium Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku w ramach Projektu Pomorska Akademia Liderów Edukacji (II edycja) pt.: „Szkolnictwo zawodowe a rynek pracy”, Gdańsk.
7. Lusińska A., (2016), Mediacje jako przedmiot na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Studium przypadku, Konferencja Fundacji Unii Regionalnych Centrów Mediacji pt.: „Mediacje. Casusy” podsumowująca szkolenie z warsztatami dla mediatorów w ramach projektu finansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pt.: „Regionalne Centra Mediacji silne dla obywateli”, Gdańsk.
Udział w komitetach organizacyjnych międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych
1. VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu: „Kobieta w kulturze. Kobieta w podróży”, (2011), Gdańsk, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – członek Komitetu Naukowego i Organizacyjnego, organizator sesji tematycznej pt.: „Jedna kobieta, jeden motocykl, wiele kultur” z udziałem podróżniczki Anny Jackowskiej.
2. Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt.: „Edukacja regionalna: wyzwania teorii i praktyki”, (2011), Wieżyca, Centrum Konferencyjne, rola habilitanta – członek Komitetu Organizacyjnego.
3. Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt.: „Matters of Journalism: Understading Professional Challenges and Dilemmas”, (2012), Gdańsk, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – przewodniczący lokalnego Komitetu Organizacyjnego.
4. I Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu: „Facebook - lustro mediów”, (2015), Kraków – Gdańsk, Instytut Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – członek Komitetu Naukowego i Komitetu Organizacyjnego konferencji.
5. II Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu: „Lustro mediów. Google – uniwersum wolności i opresji”, (2017), Gdańsk, Instytut Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – członek Komitetu Naukowego i Komitetu Organizacyjnego konferencji.
6. III Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu: „Lustro mediów. Social media – od wolności słowa do mowy nienawiści”, (2019), Gdańsk, Instytut Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – członek Komitetu Naukowego i Komitetu Organizacyjnego konferencji.
RECENZJE
2011
http://www.wasilewski.com.pl/pl/reklama_spoleczna_w_polsce/szlachetna_pr..., Recenzja II tomów publikacji o reklamie społecznej autorstwa D. Maison, P. Wasilewski, Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej, Wydanie II, Kraków 2008, ISBN 978-83-924039-1-3, ss. 263., oraz P. Wasilewski, Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, Kraków 2007., ISBN 978-83-924039-0-6, ss. 312., recenzja dla krakowskiego wydawnictwa - Agencja Wasilewski.
2014
http://www.wasilewski.com.pl/pl/reklama_w_iii_rp/dwie_dekady_polskiej_re..., Recenzja książki autorstwa P. Wasilewskiego, Dwie dekady polskiej reklamy 1990-2010, Kraków 2013, ISBN 978-83-924039-2-0, ss. 468., recenzja dla krakowskiego wydawnictwa - Agencja Wasilewski.
Aktywny udział w międzynarodowych i krajowych konferencjach naukowych
1. Lusińska A., (2010), Kultura popularna a reklama społeczna i społeczne konstruowanie tożsamości kulturowo nowej, II Konferencja Ogólnopolska pt.: „Kultura popularna i społeczne konstruowanie tożsamości”, organizator – Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Gniezno.
2. Lusińska A., (2010), Opowiadanie obrazem w reklamie społecznej na przykładzie kampanii reklamowej Benettona „Black & White”, Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa pt.: „Kultura popularna – części i całości. Narracja w kulturze popularnej”, organizator: Zakład Retoryki i Mediów Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
3. Lusińska A., (2010), Kształtowanie postaw społecznie odpowiedzialnych w studentach, Konferencja bolońska w ramach cyklu DG Edukacja i Kultura [Program „Uczenie się przez całe życie”] pt:. „Wychowawcze zobowiązania Uniwersytetu w społeczeństwie bez elit. Rozumienie postaw jako wymiaru edukacji wyższej w świetle Europejskich i krajowych ram kwalifikacji”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Polskie Towarzystwo Filozoficzne i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Gdańsk.
4. Lusińska A., (2011), Zastosowanie metody rozwiązywania problemów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Gdańskim, Konferencja bolońska pt.: „Problem Based Learning (Pbl) a Ramy Kwalifikacji”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), Gdańsk.
5. Lusińska A., (2011), Reinterpretacja stereotypu w mediach na podstawie reklamy społecznej pt.: „Jestem przedstawicielem/przedstawicielką mniejszości narodowej. Jestem Polką/Polakiem”, Konferencja Ogólnopolska pt.: „Edukacja regionalna: wyzwania teorii i praktyki”, organizatorzy: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, Zrzeszenie Kaszubsko-Pomorskie, Kaszubski Uniwersytet Ludowy w Wieżycy, Stowarzyszenie Wspierania Edukacji Międzykulturowej, Wieżyca.
6. Lusińska A., (2011), Uznawanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnej na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, Konferencja bolońska w ramach cyklu „Rozwój Edukacji Akademickiej” (REA) i „Sieć LLL” pt:. „Uznawanie efektów dotychczasowego uczenia się i walidacja osiągnięć w zakresie edukacji pozaformalnej i nieformalnej. Wyzwania dla szkolnictwa wyższego w Polsce”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), Gdańsk.
7. Lusińska A., (2012), Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna jako kierunek praktyczny, Konferencja bolońska w ramach cyklu: „Rozwój Edukacji Akademickiej” (REA) – Uniwersytet Gdański oraz „Network of LLL Institutions” - Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji pt.: „Nowe perspektywy kształcenia praktycznego w Polsce. Studia o profilu praktycznym w polskich uczelniach – IN STATU NASCENDI”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), Gdańsk.
8. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., Węckowski W., (2012), Culture of language as a value of a journalist’s workshop in view of the campaign „Ojczysty – dodaj do ulubionych”/„Mother tongue – add to favourites” (Kultura języka jako wartość warsztatu dziennikarza w świetle kampanii „Ojczysty. Dodaj do ulubionych”), Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt.: „Matters of Journalism: Understading Professional Challenges and Dilemmas”, organizator - Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej oraz Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
9. Lusińska A., (2012), Kampanie społeczne promujące region realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie Urzędu Miasta Elbląg, II Ogólnopolski Kongres Politologii pt.: „Polska i Europa wobec wyzwań współczesnego świata”, organizator - Wydział Politologiczny Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.
10. Lusińska A., (2013), Jakość kształcenia na kierunku praktycznym na przykładzie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Konferencja bolońska w ramach cyklu: „Rozwój Edukacji Akademickiej” (REA) – Uniwersytet Gdański, „Sieć LLL - Network of LLL Institution” - Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, pt.: „Liderzy jakości kształcenia w polskich uczelniach. Uwarunkowania rozwoju i perspektywy działania akademickiej kadry projakościowej”, organizator – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Gdańsk.
11. Lusińska A., (2013), Ważność mediacji w sporze propagowana w mediach masowych na przykładzie rządowej kampanii społecznej pt.: „Masz prawo do mediacji”, III Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej pt.: „Mediatyzacja życia, kultury, polityki”, organizator – Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytet Jana Pawła II w Krakowie, Kraków.
12. Lusińska A., (2013), Media jako edukator kształtujący społeczne postawy na przykładzie „Magazynu Ekspresu Reporterów”, III Międzynarodowa Konferencja pt.: „Media – Biznes – Kultura. Pomorze 2013”, organizator – Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
13. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), Kampania społeczna jako narzędzie pomocy ubogim dzieciom na przykładzie działalności Caritas Polska, VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa z udziałem gości zagranicznych pt.: „Człowiek we współczesnym świecie: Zagrożenia i wyzwania”, organizator – Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna Wydział Administracji i Nauk Społecznych oraz Wydział Nauk o Zdrowiu, Elbląg.
14. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), Engagement and constructive social attitudes of the public in the media (Zaangażowanie i konstruktywne postawy społeczeństwa w mediach), 7th International Central and East European Media Conference. CEECOM 2014 – 25 „Freedom media”, Conference organized by the Polish Communication Association and the University of Wroclaw in collaboration with ECREA CEE-Network, Wrocław.
15. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., (2014), Edukacja regionalna a media masowe, III Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu „Tożsamość nauk o mediach” pt.: „Rola mediów w edukacji społecznej”, organizator - Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego i Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
16. Lusińska A., (2014), Kryzys w ofercie programów edukacyjnych dla dzieci w TVP, II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt.: „Człowiek w obliczu kryzysu – różne wymiary kryzysu. Przyczyny – konsekwencje – możliwości przeciwdziałania”, organizator - Instytut Pedagogiczno-Językowy Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, Elbląg.
17. Lusińska A., (2015), Miejsce reklamy w kampaniach społecznych promujących Polskę, Ogólnopolska Konferencja pt.: „Między problemami a innowacjami społecznymi – reklama społeczna w perspektywie socjologicznej”, organizator - Zakład Socjologii Organizacji i Zarządzania Instytut Socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Szczeciński Oddział Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, Szczecin.
18. Lusińska A., (2015), Badania nad znaczeniem mediów społecznościowych w życiu pokolenia Millenium, I Międzynarodowa Konferencja z cyklu: „Facebook - lustro mediów”, organizator - Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Instytut Kultury Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Gdańsk.
19. Lusińska A., (2015), Przewodniczenie panelowi dla doktorantów, I Międzynarodowa Konferencja z cyklu: „Facebook - lustro mediów”, organizator - Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego i Instytut Kultury Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Gdańsk.
20. Lusińska A., (2015), Wizerunek firm budujących i użytkujących parki wiatrowe na polskim rynku w mediach regionalnych na przykładzie Eco-Wind Construction S. A., IV Konferencja Międzynarodowa pt.: „Media – Biznes – Kultura. Pomorze 2015”, organizator – Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
21. Lusińska A., (2015), Wolontariat i działalność charytatywna w polskim społeczeństwie po roku 1990 na przykładzie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt.: „Społeczeństwo obywatelskie w XX i XXI wieku”, organizator – Zakład Myśli Politycznej i Systemów Partyjnych Instytutu Politologii i Europeistyki Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
22. Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A., (2016), Facebook jako narzędzie w działaniach liderów społecznych na przykładzie Polskiej Akcji Humanitarnej, IV Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, organizator – Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej i Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.
23. Lusińska A., Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., (2017), Nowe media w komunikowaniu jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie UM Gdańsk, 10 lat PTKS. Konferencja Jubileuszowa pt.: „Dokonania dekady i perspektywy rozwojowe studiów nad mediami i komunikowaniem w Polsce”, organizator – Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej i Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
24. Lusińska A., (2017), Rola mediów w procesie kształtowania postaw widowni wobec obrazów przemocy na przykładzie wybranych seriali emitowanych na kanale HBO, V Konferencja Międzynarodowa pt.: „Media – Biznes – Kultura. Pomorze 2017”, organizator – Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
25. Lusińska A., (2018), Zmiany w polskim komunikowaniu rządowym za pomocą kampanii społecznych w latach 2005-2018, IV Ogólnopolski Kongres Politologii pt.: „Państwo w czasach zmiany”, organizator – Wydział Politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, Lublin.
26. Lusińska A., (2018), Wizerunek konia-terapeuty w filmie na wybranych przykładach, I Ogólnopolska Konferencja pt.: „Koń-człowiek. Interakcje”, organizator - Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
Wygłoszenie referatów na międzynarodowych i krajowych konferencjach tematycznych
1. Lusińska A., (2010), Black Organization „BRAC”. Case study/Czarna Organizacja „BRAC”. Studium przypadku, Międzynarodowa Konferencja Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego pt.: „Social economy. Theory and practice”/„Ekonomia społeczna. Teoria i praktyka”, Łódź.
2. Lusińska A., (2014), Mediacje jako narzędzie komunikacji społecznej, Konferencja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów i Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji pt.: „Zaczarowani na M” podsumowująca cykl seminariów 132. Szkoły mediacji w Gdańsku, Gdańsk.
3. Lusińska A., (2014), Społeczna wartość ugody, Konferencja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów i Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji pt.: „Konstruowanie ugód w sprawach karnych, nieletnich, cywilnych, rodzinnych i gospodarczych” podsumowująca cykl seminariów w ramach Akademii ADR, Gdańsk.
4. Lusińska A., (2014), Konsultacje społeczne jako narzędzie dostępu do informacji publicznej, Konferencja naukowa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oddziału w Gdańsku oraz Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego podsumowująca projekt pt.: „Art. 61 Projekt edukacyjno-szkoleniowy na temat dostępu do informacji publicznej”, Gdańsk.
5. Lusińska A., (2016), Promocja mediacji na rynku lokalnym na przykładzie Elbląga, Konferencja Polskiej Izby Mediatorów i Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji pt.: „Mediacje – Palestra – Casusy” podsumowująca warsztaty superwizyjne dla mediatorów w ramach projektu finansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pt.: „Regionalne Centra Mediacji silne dla obywateli”, Gdańsk.
6. Lusińska A., (2016), Promocja szkolnictwa zawodowego, Seminarium Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku w ramach Projektu Pomorska Akademia Liderów Edukacji (II edycja) pt.: „Szkolnictwo zawodowe a rynek pracy”, Gdańsk.
7. Lusińska A., (2016), Mediacje jako przedmiot na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Studium przypadku, Konferencja Fundacji Unii Regionalnych Centrów Mediacji pt.: „Mediacje. Casusy” podsumowująca szkolenie z warsztatami dla mediatorów w ramach projektu finansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pt.: „Regionalne Centra Mediacji silne dla obywateli”, Gdańsk.
Udział w komitetach organizacyjnych międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych
1. VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu: „Kobieta w kulturze. Kobieta w podróży”, (2011), Gdańsk, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – członek Komitetu Naukowego i Organizacyjnego, organizator sesji tematycznej pt.: „Jedna kobieta, jeden motocykl, wiele kultur” z udziałem podróżniczki Anny Jackowskiej.
2. Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt.: „Edukacja regionalna: wyzwania teorii i praktyki”, (2011), Wieżyca, Centrum Konferencyjne, rola habilitanta – członek Komitetu Organizacyjnego.
3. Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt.: „Matters of Journalism: Understading Professional Challenges and Dilemmas”, (2012), Gdańsk, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – przewodniczący lokalnego Komitetu Organizacyjnego.
4. I Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu: „Facebook - lustro mediów”, (2015), Kraków – Gdańsk, Instytut Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – członek Komitetu Naukowego i Komitetu Organizacyjnego konferencji.
5. II Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu: „Lustro mediów. Google – uniwersum wolności i opresji”, (2017), Gdańsk, Instytut Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – członek Komitetu Naukowego i Komitetu Organizacyjnego konferencji.
6. III Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu: „Lustro mediów. Social media – od wolności słowa do mowy nienawiści”, (2019), Gdańsk, Instytut Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rola habilitanta – członek Komitetu Naukowego i Komitetu Organizacyjnego konferencji.